Egységes applikációt kínál Dubai

2019. 09. 20., 10:15

A dubai kormány egységes applikációval állt elő: a Dubai Now 22 kormányhivatal 50 okosszolgáltatását egyesíti.

„Úgy vélem, minden olyan városnak, amely elindul a digitális átalakulás útján, kellene egyetlen applikáció, amit a lakosok letölthetnek, és egyetlen platformot használnák a sok app helyett. Az egyetlen felület használata komoly költségcsökkentést jelenthet” – mondta Hessa Alblosshi, a Smart Dubai Smart Services igazgatója.

Dubaiban újraformálják az üzleti modelleket. Az egyik legújabb applikáció a Dubz. Ennek segítségével már otthonról vagy a hotelből kényelmesen becsekkolhatjuk a csomagjainkat – írja az Euronews.

A szolgáltatás használatakor megjelenik egy ember az általunk megadott címen. Ellenőrzi az útlevelünk, leméri és felcímkézi a bőröndöt, átadja a beszállókártyát és elvégzi a biztonsági ellenőrzést. Majd elviszi a csomagunkat a repülőtérre, amit aztán a célállomáson kapunk meg.

„A Dubz esetében az egyik legkomolyabb befektetést a biztonság igényelte. A befektetésnek és a repülőtéri hatósággal, a rendőrséggel, a vámmal, magával a várossal kötött együttműködésnek köszönhetően tudtuk elérni azt, hogy a csomagok biztonságban vannak és az ügyfelek nyugodtak lehetnek” – mondta Omar Abou Faraj, a Dubz társalapító-vezérigazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS