Megéri HR-technológiai megoldásokba fektetni

2020. 10. 20., 18:15

2019-ben, több mint 5 milliárd dollár értékben fektettek be HR technológiákra fókuszáló vállalkozásokba. A trend várhatóan idén tovább erősödik a befektetői bizalom visszatérése után, a pandémiás helyzet egyértelműen felerősítette az iparág létjogosultságát, főleg a munkavállalói elkötelezettség és a kiválasztást erősítő megoldások terén.

Az Asana szoftvercég a munkairányítás és a termelékenység területére specializálódott, jelenleg 4 milliárd dollárt ér pár héttel ezelőtti IPOja után. A Slack egymástól távol működő csapatok irányítására alkalmas platformot kínáló, jelenleg 14 milliárd dollár értékelésű vállalkozás. Az otthoni környezetben dolgozó csapatok irányítására évek óta rendelkezésre álló szoftveralkalmazást kínáló cég hatalmas növekedést tudhat maga mögött, és olyan egyedi dolgokkal is foglalkozik már, mint saját márkás edzőcipő kiadása.

2020 márciusa óta a már évek óta a piacon lévő, digitális együttműködésre lehetőséget adó vállalkozások hatalmas ugrást értek el, amelynek kiváló példája az egy év alatt több mint nyolcszoros – 136 milliárd dolláros – értéket elért Zoom, mely szinte minden iskolás vagy home office-ban rekedt munkavállaló által használt eszköz.

A csapatok munkafolyamatainak irányítása és kommunikációja mellett a digitális környezetben megvalósuló egyéb HR-megoldások is előtérbe kerültek. A YPO, vagyis Young Presidents Organization 2020 szeptemberében készült, 2500 globális környezetben működő vezérigazgató által kitöltött felmérése alapján, a vállalkozások 40 százaléka a munkavállalók elköteleződését jelölte meg, mint a legnagyobb szervezetet érintő kihívást a járvány alatt. A home office-ban működő csapatok motivációs szintjének fenntartása, a megváltozott munkakörülményekhez való alkalmazkodás kiemelt fókuszterületté vált minden vállalkozásnál.

„A nagyvállalati munkavállalókkal szemben rendkívül empatikusnak kell lenni. Dolgozóik nem azért jöttek hozzánk nagyvállalati környezetbe, hogy a lakásukba szorulva, egész nap a képernyőt nézve, próbáljanak dolgozni, kommunikálni és még jól is érezzék magukat. A munkatársak a mindennapok szakmai interakciói, társas kapcsolatok kialakítása miatt is választottak munkáltatót, és ha még pár hónapig képesek is voltak a kialakult helyzetet elviselni, most már nagyon sokuknál (akár 33–66 százalékuknál) kiütközik az elzártságból kialakuló elkötelezettségi probléma. Több startup, ahol rugalmasabb a feladatkezelés, kevesebb a szabályozás és a felelősségvállalás, a jelenlegi helyzetben kifejezetten azért tud elcsábítani kollégákat nagyobb szervezetektől, mert akár az irodából is lehet dolgozni” – emeli ki Fehér Zsolt nemzetközi HR-szakértő.

A magyarországi irodai dolgozókat foglalkoztató munkahelyek nagy része év végéig szinte biztosan home office környezetben fog működni, ezért kiemelt fontosságú a HR-megoldások további működtetése, immár digitális eszközökkel.

A világon több ezer, Magyarországon több mint 60 HR-technológiára fókuszáló vállalkozás van, a felvételit, a megtartást vagy a munkavállalók fejlesztését elősegítő alkalmazásaival. A globális meglévő alkalmazások 30 százaléka a felvételi folyamatra, toborzásra fókuszál, emellett 24 százalékuk a megtartás, az elkötelezettség, mérését, fejlesztését próbálja segíteni. A közel két évtizede jelen lévő HR tech iparág hatékony alkalmazhatósága eddig a globális csapatok működtetése szempontjából volt releváns, azonban az idei év mindenki számára szinte kötelezővé tette ezeknek a technológiáknak a használatát.

„A jelenlegi digitális környezetben az első lépés persze az, hogy használjunk támogató HR-megoldásokat, de azok validitása, befektetett anyagi és időbeli erőforrásaink megtérülésének mérése kiemelten fontos. Az eszközök kiválasztáskor vegyük számba, hogy milyen azok tudományos háttere, hatékonysága, ne elsősorban az ár alapján hozzuk meg beszerzési döntéseinket.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-22 10:05:00
A Közös Agrárpolitika Stratégiai Terven alapuló, európai uniós társfinanszírozással megvalósuló, a vidéki közösségeket segítő felhívások közül az első kettőt a Hévíz-Balaton-Zalai Dombhátak LEADER Egyesület és a Szatmári Síkság LEADER Egyesület tette közzé.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS