K&H tudástár: fontos információk családi vállalkozásoknak

2020. 05. 01., 13:00

A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára segítséget nyújt a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.

A vírushelyzet okozta bizonytalanságban egy valami biztos: az életünk minden területét érinti. Üzleti környezetre lefordítva ez annyit tesz, hogy a döntéshozástól a takarításig, a pénzügytől a jogon át az informatikáig minden szakterület érintett. Egy olyan környezetben, ahol ráadásul akár naponta születnek új gazdaságvédelmi intézkedések, amelyek a cég ügymenetét is befolyásolhatják. A jelenlegi krízishelyzetben a cégvezetők számára egy olyan szakmai stáb felállítása szükséges, amelyben a vállalat legfőbb döntéshozója mellett célszerű, ha helyet kap üzemorvos, HR-es, munkajogász, a kommunikációs vezető, a pénzügyi és IT szakember is. Ezt azonban nem minden cég engedheti meg magának Magyarországon, így könnyen maradhatnak olyan területek, fekete foltok a vírushelyzet kezelésében, amelyekben szakmai információra, támogatásra, működőképes javaslatokra lehet szükség.

„A K&H családi vállalatok klubot öt éve indítottuk el és azóta is minden évben négy alkalommal rendezzük meg. A célunk az volt, hogy egy olyan bensőséges környezet mellett tudjanak a családi vállalatok tulajdonosai az éppen aktuális témákról egymástól és szakmai előadóktól inspirálódni, ahol teljesen nyíltan beszélhetnek mind a családi, mind pedig a céges sikereikről, kihívásaikról. Ennek tükrében a 20. K&H családi vállalatok klubunk alkalmával videóinterjúkat teszünk közzé a nemrég indult honlapunkon a koronavírussal kapcsolatos különböző témákban. A vállalkozásokat érintő főbb témakörökben szólítjuk meg szakértő partnereinket és családi vállalat tulajdonosokat, hogy osszák meg velünk tapasztalataikat, illetve gyakorlati tanácsokkal segítsenek a nehézségek gyors leküzdésében” – jelentette be Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

Gazdaságvédelmi intézkedések

A cégek megismerhetik a koronavírus világjárvány magyarországi hatásainak enyhítése érdekében hozott gazdasági akcióterveket. A cégvezetők így többek között megtudhatják a főbb szociális és adójogi intézkedéseket, a végrehajtásra vonatkozó szabályokat, valamint az adófizetési könnyítések által érintettek körét is. 

Munkáltatói teendők

A munkahelymegőrző támogatások kapcsán az új honlapon olvashatunk a munkabér-átvállalás feltételeiről, igénylésének menetéről, a munkajogi szabályok változásairól. Emellett arról is tájékozódhatunk, hogy milyen esetekben, hogyan alkalmazható a fizetés nélküli szabadság, illetve a jelenlegi helyzetben mi vonatkozik a táppénz kifizetésre.

Finanszírozási és jogi lehetőségek

A Magyar Nemzeti Bank NHP Fix programjának 1500 milliárd forinttal kiegészített keretösszege a kkv-k számára biztosít széles körben felhasználható forrásokat, NHP Hajrá néven. A magyarországi nagyvállalatok számára pedig a Növekedési Kötvényprogram módosítása és az értékpapírosítás támogatása nyújthat finanszírozási segítséget – mindezek feltételeit a cégek részletesen is megismerhetik a tudástárból. Emellett arról is átfogó képet kaphatnak, hogy a jelenlegi környezetben milyen módosításokat kell figyelembe venni a társasági és cégjog tekintetében.

Kríziskommunikációs tanácsok

A cégek arra vonatkozóan is gyakorlati tanácsokat kaphatnak, hogy a kialakult krízishelyzetben mit és hogyan érdemes kommunikálni, akár a cégen belül, akár a partnerekkel, fogyasztókkal. A cégvezetők azt is megtudhatják, hogyan építhetik be a korábbi tapasztalataikat a jelenlegi helyzet megoldásába, illetve hogy a szerepvállalásuknak és pozitív jövőképüknek mekkora szerepe lehet a károk enyhítésében, a dolgozók motiválásában és az újrakezdés sikerességében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS