Milyen szabályoknak kell megfelelniük az influenszereknek, véleményvezéreknek? Kinek a felelőssége, ha az influenszer nem tünteti fel egyértelműen a hirdetést? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kapnak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) podcastsorozatának legfrissebb adásában.
A digitális világban az influenszerek is szinte megkerülhetetlen szereplői a fogyasztók életének, ezért a Gazdasági Versenyhivatal kiemelten figyeli a véleményvezérek reklámtevékenységét is. A GVH az ellenőrzés mellett a tájékoztatásaival, így a „Tájékoztató az influenszer marketingről” című kiadványával és a legújabb podcast adásával is segíti a véleményvezéreket abban, miként tudnak jogszerűen reklámozni.
A GVH tavaly év végén aktualizált útmutatója gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák szemléltetésével mutatja be, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatását biztosító elvárásoknak, például egy kizárólag írásos szöveget tartalmazó, vagy épp egy videósposzt esetében. Az útmutató így a mindennapi gyakorlatban felhasználható, közvetlen és részletes támogatást nyújt az influenszerekkel hirdető vállalkozásoknak, a közvetítő- és reklámügynökségeknek, illetve maguknak a véleményvezéreknek is.
Az elmúlt időszakban a nemzeti versenyhatóság több olyan ügyet is lezárt, amelyekben érintettek voltak influenszer ügynökségek, illetve egyéni vállalkozó véleményvezérek is. Kiderült, hogy egy sportfogadás-tanácsadó oldal influenszerek közreműködésével tévesztette meg a fogyasztókat, májusban pedig bírsággal zárult a Norbi Update termékek forgalmazójával szemben lefolytatott versenyhatósági vizsgálat.
A nemzeti versenyhatóság év elején indult podcast-sorozatának legfrissebb epizódjában az influenszerek reklámtevékenységével kapcsolatban lefolytatott versenyfelügyeleti eljárások tapasztalatairól és a felelősségi kérdésekről esik szó. A beszélgetés során szóba kerülnek azok a speciális ágazatok is, ahol egyáltalán nem megengedett az influenszer reklámozás.
A témát feldolgozó podcast beszélgetés első részében szó volt többek között arról, hogy ki tekinthető influenszernek, mióta és miért foglalkozik a GVH ezzel a területtel, milyen problémák merülhetnek fel a marketing során. (GVH)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.