Bordás Beáta: A munkavállalói jóllét – Több, mint munkahelyi elégedettség

2021. 10. 18., 12:15

Nálatok a vezetők és döntéshozók vagy a HR dönt bizonyos jólléti juttatási kérdésekben? A kérdésre Bordás Beáta, a Rubicon Business Solutions ügyvezetője válaszol blogbejegyzésében.

Az utóbbi 3 évben gyökeresen megváltozott a cégek munkavállalói jólléthez való kapcsolata – kezdi blogbejegyzését Bordás Beáta.

Az elmúlt 14 évben HR szakértőként legtöbbször nem HR vezetőkkel, hanem ügyvezetőkkel, gazdasági vezetőkkel tárgyaltam és alakítottam ki jó munkakapcsolatot.

A juttatások, főként munkatársi jólléti juttatások (például cafetéria, egészségbiztosítás, sportnapok, csapatépítők), amit a vállalatok biztosítanak a dolgozóiknak: egy határterület.

A people menedzser feladata az, hogy a munkavállalók hatékonyan és motiváltan dolgozzanak. Sokszor át sem gondoljuk, gondolják, hogy a juttatások közé mely elemek tartoznak, milyen eszközök vannak a kezükben.

Tapasztalataim szerint, a dolgozók még kevésbé vannak tisztában azzal, hogy nekik milyen juttatások járnak, illetve amit kapnak az igazán juttatás-e vagy sem.

Mint az üzlet és HR szinte minden területén, itt is a hatékony és jó kommunikáció a kulcs.

De mi a véleményetek? Szerintetek bárki megmérte már, hogy a juttatások és a hatékonyság között milyen a korreláció?

Az elmúlt években sokszor beszélgettem közép és nagyvállalatok HR vezetőivel, felsővezetőivel erről a témáról. Ha általánosságban kérdezem: Mit gondolsz arról, hogy ha jól vagyok a munkahelyemen, szeretek oda bejárni, elégedett vagyok a jövedelmemmel és tudom, hogy ha problémám van, akkor a közvetlen vezetőm támogat, akkor jól akarok dolgozni majd? Én biztos. Több kutatás is bizonyította már, hogy a dolgozók is így gondolják.

Mindent megtesz az a munkavállaló, aki elégedett.

A pandémia azonban bebizonyította számunkra, hogy nem elég a munkahelyi elégedettségével foglalkozni a kollégáinknak.

Fontossá vált tudnunk, hogy otthon is jól van-e. Jó-e az egészségi állapota? Jól kezeli-e a bezártságot, stresszt? Mozog-e eleget, le tudja-e vezetni a feszültséget? Fontossá vált a kollégák jólléte.

Vezetők csak gondolják, és nyilvánvalónak veszik a fentieket, de számszerű mérésre nem találtam magyarországi rendszeres gyakorlatot. Nekem meggyőződésem, hogy paradigmát kell váltanunk a dolgozói juttatások összeállításában.

Fontosnak tartom, ha tudjuk, hogy mire van szüksége a dolgozónak, kollégának, csapattagnak pontosan. Otthoni íróasztalra? Irodai jobb belső terekre? Pszichológusra? Otthoni sporteszközre, vagy csak több fizetésre?

Mondhatjátok, hogy miért mondom, hogy ez paradigmaváltás, hiszen már a cafetéria nyilatkoztatásoknak is ez volt a céljuk?! És ez igaz is, de nem teljesen.

Amire szerintem szükség van, az az, hogy azt is megtudjuk, amit még a dolgozók sem tudnak. Kell valaki, aki elmondja és megmutatja a dolgozóknak, hogy mi kell ahhoz, hogy igazán jól legyen.

A vezetőnek pedig az kell, hogy megmutassa valaki neki, mire van szüksége a csapatának, hogy a juttatások, csapatépítők, úgy legyenek összeállítva, hogy minden egyes költség biztosan azt a célt szolgálja, hogy a munkatársak jólléti szintje, egészsége, stressztűrő képessége javuljon.

Ez a folyamat a piacon már elindult, kezd kialakulni a wellbeing vagy corporate wellness iránti igény a piacon, és hamarosan – talán már 1-2 éven belül – eljön a pillanat, amikor a dolgozó azt fogja kapni a gondoskodó munkahelyétől, amire igazán szüksége van, ezzel javítva a társadalom egészségi színvonalát és jóllétét.

Bordás Beáta ügyvezető

Rubicon Business Solutions

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS