Tapogatózós időszak jellemzi most az ingatlanpiacot Romániában

2020. 04. 13., 12:30

Márciusban a lakásárak még nem érezték meg a koronavírus-világjárvány miatt kialakuló válságot, több településen nőttek is az árak Romániában. Azóta azonban szinte teljes a leállás, a jövőt pedig nehéz megjósolni.

Bár Romániában március második felétől szükségállapotot hirdettek, akkor még nem sínylette meg az ingatlanpiac a válságot, sőt, enyhe áremelkedésnek is szemtanúi lehettünk. átlagosan 1,8 százalékkal nőttek a romániai nagyvárosokban az ingatlanárak, amelyek amúgy februárban is 1,6 százalékkal emelkedtek – írja a Krónika.

Egy lakás négyzetméterenkénti ára márciusra elérte az 1391 eurót a februári 1367 euró után. A szakemberek szerint ugyanakkor az már egyértelmű, hogy az eladások már a harmadik hónapban visszaestek.

Márciusban is Kolozsváron nőttek a legnagyobb mértékben az ingatlanárak, a 2,6 százalékos növekedéssel a négyzetméterenkénti ár elérte az 1826 eurót a februári 1780 euró után. Drágulást tapasztalhattak mind a régi, mind az új építésű lakások piacán.

Temesváron eközben 1,4 százalékkal emelkedtek az árak, így a régi építésűek esetében négyzetméterenként 1316 eurót, az új építésűekért 1294 eurót kellett fizetni. Bukarestben viszont 3,4 százalékos árcsökkenést mértek, a négyzetméterenkénti ár a februári 1444 eurós átlagról 1395 euróra esett vissza.

„Érdekes, tapogatózós időszak jellemzi a járványhelyzetben az ingatlanpiacot” – fogalmazott Bónis Endre, a kolozsvári Reform ingatlanközvetítő iroda vezetője.

A szakértők körében is megoszlanak a vélemények arról, hogy milyen hatása lesz a járványnak a piac alakulására: van, aki árcsökkenést prognosztizál, mások szerint stabilak maradnak az árak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-25 17:38:56
4 millió eurós képzési projektet indított Magyarország piacvezető higiéniai papírgyártója, a Vajda-Papír több mint 500 munkavállalójának, köztük annak a 60 új foglalkoztatottnak, akik Európa legmodernebb higiéniai papírgyára, a dunaföldvári gyár tavalyi, 64,2 millió eurós fejlesztésének köszönhetően csatlakoztak a céghez.
2023-03-25 16:38:35
A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS