Megbírságolták a legnagyobb áramszolgáltatókat Romániában

2021. 04. 22., 13:00

Két éve le nem olvasott villanyórák, számlázási gondok, elmulasztott tájékoztatás – számos gondot találtak a román Országos Energiaár-szabályozó Hatóság ellenőrei a villanyáram-szolgáltatóknál az elmúlt időszakban végzett ellenőrzések során.

Megbírságolta a legnagyobb romániai áramszolgáltatókat a román Országos Energiaár-szabályozó Hatóság (ANRE) a számlázással és a tájékoztatással kapcsolatos szabálytalanságok miatt – írja a Krónika.

Nagy-Bege Zoltán, a hatóság alelnöke elmondta: a liberalizáció, az ehhez kapcsolódó nagyobb érdeklődés problémákat hozott felszínre, egyre több fogyasztói panasz fut be a hatósághoz, és bár ezekre egyenként is reagálnak, megoldják, nyilvánvalóvá vált, hogy átfogó ellenőrzésre van szükség.

Az alelnök abban bízik, hogy nemcsak az lesz az ellenőrzések következménye, hogy a szolgáltatók kifizetik a pár százezer lejes bírságot, hanem az is, hogy a fogyasztók érdekében javítanak a hozzáálláson.

Idén februárban és márciusban a számlakibocsátással és a tájékoztatással kapcsolatban vizsgálódtak. A villamosenergia-szolgáltatási szabályozás ugyanis előírja, hogy mindenkinek, aki egyetemes szolgáltatást kap, tehát még nem kötött szabadpiaci szerződést, havonta kell számlázni, kivéve, ha az ügyfél beleegyezik a kéthavi vagy más időszakonként történő számlázásba.

Azt is ellenőrizték, hogy ha nem olvasták le havonta a mérőórákat, mekkora energia mennyiséget számláztak. Ez esetben is egyértelmű a szabályzat: ha nem olvassák le a villanyórát, akkor a fogyasztó által leolvasott és leközölt óraállást kell figyelembe venni.

A számlázással kapcsolatos szabálytalanságok miatt a CEZ, az E.ON és az Electrica Furnizare kapott büntetést.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS