2023. végére 75 percre rövidülhet az utazási idő Kolozsvár és Marosvásárhely között, amennyiben a kivitelező tartja a szerződési feltételeket. Kezdődhet a munka az észak-erdélyi autópálya hiányzó szakaszán.
A Strabag és a Geiger építheti az észak-erdélyi autópálya Maroskece és Aranyosgyéres közötti hiányzó szakaszát – döntött az óvások elbírálására létrehozott országos tanács (CNSC) – írja a Krónika.
Az osztrák és a német cég társulását augusztus 8-án nyertesnek kiáltották ki, a Drum Asfalt–Trameco duó azonban óvást nyújtott be.
Az új döntés után, ha a bürokratikus procedúra nem húzódik el, akár a jövő év végéig elkészül a hiányzó pályaszakasz. Erdély két nagyvárosa, Marosvásárhely és Kolozsvár között 75 percre rövidülhet az utazási idő.
A beruházás nettó 420 millió lejbe kerül.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.