A last minute győzött nyáron az utazásoknál Romániában

2020. 09. 25., 09:15

Átalakította ugyan az üdülési szokásokat a koronavírus-világjárvány Romániában (is), de az utazni vágyók elmentek nyaralni, még ha többnyire inkább belföldön.

Az üdülési csekkek nagyban hozzájárultak Romániában a belföldi turizmus újraindulásához, a szálláscsomagok ára átlagosan 20 százalékkal csökkent, a last minute foglalások száma megduplázódott az idei nyári szezonban a tavalyi idényhez képest – olvasható a Krónikán.

Avilágjárvány miatt idén a nyári szezon egy hónap késéssel kezdődött, ellenben a szállásközvetítő portáljuk felületén a foglalások száma így is meghaladta a tavalyi mennyiséget. A papír- és kártyaalapon kibocsátott üdülési csekkek jelentették a fő fizetőeszközt azoknál a foglalásoknál, amelyek hozzájárultak a belföldi turizmus újraindulásához.

Az utazók elővigyázatosabban foglaltak, nagyjából 60 százalékuk idén előnyben részesítette a last minute, vagyis utolsó pillanatban foglalt szabadságokat, amelyeket akár az utolsó 48 órában foglaltak le az érkezéshez képest, ellentétben a tavalyi trendekkel, amikor időt szakítottak, hogy élvezhessék az early booking, vagyis korai foglalási ajánlatokat.

Július–augusztus mostanáig általában a külföldi utazásokról szólt, az utazók akár már egy évvel előre is foglaltak és fizettek annak érdekében, hogy kedvezményes árban részesülhessenek. A világjárvány viszont többek között az utazók viselkedésén is változtatott, hiszen idén inkább a belföldi, last minute típusú foglalásokat részesítették előnyben.

Tavalyhoz képest a tengerpart iránti érdeklődés továbbra is változatlan a hazai utazóknak.  Az olyan előrejelzések ellenére, amelyek szerint a járvány utáni utazásokra többet fognak fizetni, megnőnek a szállásárak, a túlélő szállások szeretnék mielőbb visszaszerezni és fedezni a járvány okozta károkat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS