A kolozsvári önkormányzati testület hétfői rendkívüli ülésén elfogadta a kolozsvári metró megvalósíthatósági tanulmányát. A metróvonal 21 kilométer hosszú lesz, és 2,053 milliárd euróba (759 milliárd forint) kerül – közölte a polgármesteri hivatal.
A metróvonal a tervek szerint Kolozsvár és a várossal összeépült Szászfenes közigazgatási területén halad majd, és a főteret is érintve kelet-nyugat irányban szeli át a várost és az agglomerációt. Kolozsváron 14,7 kilométeren és a várostól nyugatra fekvő, mintegy negyvenezer lakost számláló Szászfenes területén 6,3 kilométeren halad.
A megvalósíthatósági tanulmány szerint a vonalon 19 megálló épül. Ezek között másfél percenként járnának a három vagonos szerelvények, amelyek óránként maximálisan 21 600 személyt képesek elszállítani.
A tanulmány szerint a metróépítés 128 hónap alatt valósulhat meg. Ebből az előzetes tervezésre szánt 18 hónap már le is telt. Az elképzelés szerint jövő év végéig kellene lebonyolítani a tervezők, kivitelezők kiválasztását, és ez után kezdődhetne a tényleges metróépítés, amelyre nyolc évet szánnak.
A projektet a nagy infrastrukturális beruházások program, a szállítási operatív program és az országos helyreállítási terv révén EU-s forrásokból, a szállításügyi tárcától származó kormányzati forrásokból, illetve Szászfenes és Kolozsvár önkormányzatának a saját forrásaikból finanszírozzák. (MTI)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.