Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról címmel indítja első online kampányát a Piqniq Budapest. A Mastercarddal közösen megvalósuló kezdeményezésben közel száz szakember megszólalásával, huszonöt témán keresztül mutatkoznak be a hazai gasztronómia szereplői: vendéglátósok, beszállítók, szolgáltatók és a szektorhoz kapcsolódó számos további szakma képviselői.
Milyen jövő elé néz a vendéglátásban érintett közel 52 ezer hely és a sok ezer kapcsolódó vállalkozás? Mi történik kedvenc éttermeinkkel, kávézóinkkal, streetfood-helyeinkkel ebben a vendéget és vállalkozót egyaránt próbára tevő időszakban? Hogyan vészelték át a járványhelyzet kihívásait? Milyen új ötletek, megoldások születhetnek a legnagyobb nyomás alatt?
A három hónapon át tartó kampány során ilyen, és ezekhez hasonló kérdésekre keresi a választ a Piqniq Budapest, elsődleges célja pedig a tudás és a tapasztalatok megosztása. A most induló kampány több oldalról, színes tartalmakkal mutatja be a gasztronómiai vállalkozások hétköznapjait, hogy az egyes szektorok sikeres szereplői milyen válaszokat adnak a mindennapi kihívásokra, és melyek azok a megoldások, amelyek mások számára is inspirációt jelenthetnek.
A kampány bemutatja az iparágban dolgozók hálózatát, kapcsolatrendszerét, kiemelt figyelmet fordítva a vállalkozások mögött álló hétköznapi emberekre. Bepillantást enged többek között a vendéglátóhelyek kulisszái mögött zajló folyamatokba, az ételfutárok mindennapjaiba, a női vállalkozók életébe, az alapanyagok előállítóinak munkájába. A Piqniq Budapest hétről hétre újabb témákon keresztül, 25 különféle nézőpontból mutatja be a hazai gasztronómiai vállalkozások sokszínűségét, köztük olyan, különösen aktuális témákat is érint, amilyenek például
● a gasztrodigitalizáció,
● a mezőgazdaság új generációja,
● a húsmentesség trendje,
● a fenntarthatóság, vagy
● a társadalmi felelősségvállalás
„Ez az év embert próbáló volt mindannyiunk számára, de a vendéglátás különösen megsínylette ezt az időszakot. Éppen ezért jó azt látni, hogy Magyarországon milyen sokan válaszoltak innovációval és újszerű gondolkodással a válságra. Úgy látjuk, hogy azok a vállalkozások tudtak nem csak túlélni, de előre is lépni, akik önmaguk helyett most is a vendégeikre figyeltek és azokra a megváltozott igényekre, amit az idei év hozott. Az innováció elkötelezett támogatójaként természetes volt számunkra, hogy beállunk egy olyan kezdeményezés mögé, ami őket mutatja be, ezzel is motiválva a piaci szereplőket – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Idén különösen fontos társadalmi feladat, hogy a gasztrovállalkozások nagyobb láthatóságot, több megnyilvánulási lehetőséget kapjanak mind egymás, mind a vendégek felé. A Piqniq Budapest riportsorozatában ugyancsak kiemelt szerepet kap az üzletek, ügyek és vállalkozások mögött álló emberi értékek megmutatása, a Mastercarddal közös kampány a következő hónapokban ezért időt és teret biztosítani a közös tanulásnak, fejlődésnek.
A kezdeményezésben részt vesz többek között a Salt, a Freyja, az Artizán Pékség, a Róma ételbár, az Eisberg, az Élő Bolygó, a Netpincér, a Wolt, a Kifli.hu és az Édes Város. A vállalkozások mellett olyan neves iparági szakemberek nyilatkoznak a kampány három hónapja során, mint Tóth Sándor kávés szakember, Tálos Gábor, a Zhao Zhou teaház alapítója, Unger Zsolt prémiummárka-építő, valamint Forgács Attila gasztropszichológus.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.