A fenntarthatóság szempontjából támogatja a (nagy)vállalatok versenyképességét a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) mesterkurzusa, amelyet november 28 – december 2. között rendeznek meg.
A mindennapi életünkön kívül az üzleti szférát is egyre jobban behálózza a designtudatos gondolkozás. A design alapú tanulás, kutatás és a gyakorlati módszertanok a kulturális ökoszisztémák fejlesztésén felül egyre fontosabb üzleti és gazdasági szerepet töltenek be.
Ezt a fajta gondolkodást és oktatást kapcsolja össze a fenntarthatóság kérdésével a MOME Open legújabb képzése. A „Business of Saving the World” tanfolyam azt az üzleti szemléletváltást helyezi fókuszba, ahol a fenntarthatóság nem üres marketingüzenet, hanem a mindennapi innováció és az üzleti sikeresség alapvető háttere.
„A MOME Innovációs Központjánál folyamatosan keressük azokat a társadalmilag fontos területeket és problémákat, ahol a designfókuszú kutatásfejlesztés releváns, de még nem bevett gyakorlat. Az egyik ilyen a fenntarthatóság, hiszen az elmúlt években az üzleti életet is egyre erősebben tematizálja ez a témakör, és az is jól látszik, hogy a 21. században már elképzelhetetlen a sikeres üzletfejlesztés a fenntartható működési modellek összekapcsolása nélkül. Ezzel a kérdéskörrel foglalkozik a mesterkurzus is” – mondta Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítés és partnerkapcsolati vezetője.
A tanfolyamon az érdeklődők elsajátíthatják, hogyan lehet a fenntarthatósági törekvéseket az üzlet valódi hajtóerejévé formálni. Az elméleti képzést nyújtó nap során az üzleti tervezési keretek és a hatásos termékinnováció alapjainak a megértésével foglalkoznak, az ezt követő két műhelynapon pedig a célravezető üzleti modellek és innovációs ökoszisztémák kifejlesztését tanulják meg.
Az esettanulmányok lehetőséget biztosítanak arra, hogy nagy cégek – olyan neves vendégek részvételével, mint a MOL, a Rainforest Alliance vagy a PwC – ténylegesen megvalósult projektjein keresztül ismerhessék meg a valós, sikeres fenntarthatósági gyakorlatokat, amiket összevethetnek és elemezhetnek a képzésen tanultakkal.
„A MOME Open képzéseivel hozzájárulunk Magyarország és Kelet-Közép-Európa oktatási és kulturális ökoszisztémáinak fejlesztéséhez. Egyre nagyobb szüksége van az üzleti világnak is az olyan típusú integrált tudásra, ami egyszerre ötvözi a designtudatos gondolkozást az üzleti eredményességgel. A MOME-nál és a MOME Open képzéseivel is azon dolgozunk, hogy az előttünk álló időszakban minél szélesebb és a piac számára egyre értékesebb tudást biztosítsunk regionális szinten is.” – mondta Gosztonyi Csaba, a MOME Open vezetője.
A képzés olyan neves oktatók részvételével zajlik, mint Csertán Ákos digitálistermék-szakértő, vezető design stratéga, design oktató, TEDx előadó és az Atlas, Rise! kreatív közösség alapítója; Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítés és partnerkapcsolati vezetője, Ex-Microsoft for startups menedzser, TedxYouth előadó, akit a Central European Startup Awards legbefolyásosabb nőjének választottak, valamint Martijn Pater stratéga, kreatív vezető és vállalkozó, a Collaborate or Die című könyv szerzője és a Fronteer hatásstratégiai cég társalapítója.
A MOME Open angol nyelvű tanfolyama azokat a szakembereket szólítja meg, akik innovációs vezetőként vagy termékmenedzserként szeretnének hatásos termékeket és szolgáltatásokat létrehozni; CSR és ESG szakértőként célkitűzésük, hogy növeljék az alaptevékenységre gyakorolt hatást; tanácsadóként vagy üzleti tervezőként támogatják a vállalatok hatásvezérelt átalakulását; továbbá bárkit, aki érti az üzleti tervezés, a stratégiai tervezés, az innovációmenedzsment és a stratégiafejlesztés fogalmait.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.