A design és business összekapcsolását helyezi előtérbe a MOME Open új képzése

2022. 11. 04., 20:18

A fenntarthatóság szempontjából támogatja a (nagy)vállalatok versenyképességét a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) mesterkurzusa, amelyet november 28 – december 2. között rendeznek meg.

A mindennapi életünkön kívül az üzleti szférát is egyre jobban behálózza a designtudatos gondolkozás. A design alapú tanulás, kutatás és a gyakorlati módszertanok a kulturális ökoszisztémák fejlesztésén felül egyre fontosabb üzleti és gazdasági szerepet töltenek be.

Ezt a fajta gondolkodást és oktatást kapcsolja össze a fenntarthatóság kérdésével a MOME Open legújabb képzése. A „Business of Saving the World” tanfolyam azt az üzleti szemléletváltást helyezi fókuszba, ahol a fenntarthatóság nem üres marketingüzenet, hanem a mindennapi innováció és az üzleti sikeresség alapvető háttere.

A MOME Innovációs Központjánál folyamatosan keressük azokat a társadalmilag fontos területeket és problémákat, ahol a designfókuszú kutatásfejlesztés releváns, de még nem bevett gyakorlat. Az egyik ilyen a fenntarthatóság, hiszen az elmúlt években az üzleti életet is egyre erősebben tematizálja ez a témakör, és az is jól látszik, hogy a 21. században már elképzelhetetlen a sikeres üzletfejlesztés a fenntartható működési modellek összekapcsolása nélkül. Ezzel a kérdéskörrel foglalkozik a mesterkurzus is” – mondta Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítés és partnerkapcsolati vezetője.

A tanfolyamon az érdeklődők elsajátíthatják, hogyan lehet a fenntarthatósági törekvéseket az üzlet valódi hajtóerejévé formálni. Az elméleti képzést nyújtó nap során az üzleti tervezési keretek és a hatásos termékinnováció alapjainak a megértésével foglalkoznak, az ezt követő két műhelynapon pedig a célravezető üzleti modellek és innovációs ökoszisztémák kifejlesztését tanulják meg.

Az esettanulmányok lehetőséget biztosítanak arra, hogy nagy cégek – olyan neves vendégek részvételével, mint a MOL, a Rainforest Alliance vagy a PwC – ténylegesen megvalósult projektjein keresztül ismerhessék meg a valós, sikeres fenntarthatósági gyakorlatokat, amiket összevethetnek és elemezhetnek a képzésen tanultakkal.

„A MOME Open képzéseivel hozzájárulunk Magyarország és Kelet-Közép-Európa oktatási és kulturális ökoszisztémáinak fejlesztéséhez. Egyre nagyobb szüksége van az üzleti világnak is az olyan típusú integrált tudásra, ami egyszerre ötvözi a designtudatos gondolkozást az üzleti eredményességgel. A MOME-nál és a MOME Open képzéseivel is azon dolgozunk, hogy az előttünk álló időszakban minél szélesebb és a piac számára egyre értékesebb tudást biztosítsunk regionális szinten is.” – mondta Gosztonyi Csaba, a MOME Open vezetője.

A képzés olyan neves oktatók részvételével zajlik, mint Csertán Ákos digitálistermék-szakértő, vezető design stratéga, design oktató, TEDx előadó és az Atlas, Rise! kreatív közösség alapítója; Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítés és partnerkapcsolati vezetője, Ex-Microsoft for startups menedzser, TedxYouth előadó, akit a Central European Startup Awards legbefolyásosabb nőjének választottak, valamint Martijn Pater stratéga, kreatív vezető és vállalkozó, a Collaborate or Die című könyv szerzője és a Fronteer hatásstratégiai cég társalapítója.

A MOME Open angol nyelvű tanfolyama azokat a szakembereket szólítja meg, akik innovációs vezetőként vagy termékmenedzserként szeretnének hatásos termékeket és szolgáltatásokat létrehozni; CSR és ESG szakértőként célkitűzésük, hogy növeljék az alaptevékenységre gyakorolt hatást; tanácsadóként vagy üzleti tervezőként támogatják a vállalatok hatásvezérelt átalakulását; továbbá bárkit, aki érti az üzleti tervezés, a stratégiai tervezés, az innovációmenedzsment és a stratégiafejlesztés fogalmait.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS