Munkahely-fenntartásra is igényelhető lesz a képzési támogatás

2020. 02. 15., 17:00

Reagálva a munkaerőpiac változásaira, átalakulnak a képzési támogatás szabályai. A kedvező változásoknak köszönhetően rugalmasabbá válik a támogatás igénylésének és felhasználásának folyamata, új lehetőségként pedig már munkahely-fenntartásra is igényelhető a támogatás.

Átalakulnak a Nemzeti Foglalkoztatási Alapból nyújtható képzési támogatás szabályai. A kedvező változásoknak köszönhetően rugalmasabbá válik a támogatás igénylésének és felhasználásának folyamata, és új lehetőségként már nem csupán munkahely-teremtésre, hanem munkahely-fenntartásra is igényelhető lesz a támogatás.

A képzési támogatás szabályrendszerének új alapjait a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény és annak végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet teremti meg, egyúttal hatályon kívül helyezve a képzési támogatás korábbi szabályozását.

A Nemzeti Foglalkoztatási Alapból finanszírozott képzési támogatás egy olyan vissza nem térítendő támogatás, amely a vállalatnál zajló külső és belső képzések finanszírozására fordítható. A támogatás mértéke az elszámolható költségek (pl. oktatók és a képzésen résztvevők személyi jellegű ráfordításai, adminisztrációs költségek, útiköltség és szállás) 50 százaléka lehet, mely egyes esetekben tovább növelhető 70 százalékig.

A támogatás maximuma a képzésben részt vevő személyenként legfeljebb 4,000 eurónak megfelelő forintösszeg, a támogatás teljes összege kedvezményezettenként és képzési programonként pedig maximum 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget lehet.

„A korábbi és új szabályozás közötti legfőbb változás, hogy a vállalatnak lehetősége van választani a munkahely-teremtési és -fenntartási kötelezettség között. Munkahely-teremtés választása esetén a korábbi 50 fő helyett az új szabályozás alapján mindössze 25 fővel szükséges növelni az átlagos statisztikai létszámot a képzési támogatással érintett utolsó képzés befejezéséig” – mondta dr. Márkus Csaba, a Deloitte adóosztályának partnere.

Munkahely-fenntartás választása esetén vállalni kell, hogy a munkavállalók az adott szakmai területen új technológiákra felkészítő képzéseken vesznek részt, továbbá, hogy a munkavállalók létszáma nem csökken a támogatási kérelem benyújtását megelőző időszak átlagos statisztikai létszáma alá.  A vállalt létszámot (munkahely-teremtés és -fenntartás esetén is) a képzés befejezését követő 18 hónapon keresztül kötelező fenntartania a munkáltatónak.

A képzési támogatás további részletszabályai és a kapcsolódó útmutatók (pl. az új technológiák alkalmazására felkészítő képzésekkel kapcsolatos iránymutatás) kidolgozása jelenleg folyamatban van, azok az Innovációs és Technológiai Minisztérium honlapján lesznek hamarosan elérhetők.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS