Az informatikusoknak eddig sem voltak elhelyezkedési gondjaik, a Covid teremtette helyzetben pedig valóságos roham indult a digitalizációhoz nélkülözhetetlen szakemberekért – a korábbiaknál magasabb jövedelemért.
A Covid-járvány első időszakában (2020. márciustól augusztusig) a magyarországi cégek mintegy 30 százaléka a kivárást választotta, és azt tervezte, hogy ezen időszak elmúltával vág bele a bővítésbe – írja a Computerworld.
Mindössze a vállalatok 30 százaléka gondolta úgy, hogy 3-6 hónapon belül nem növeli csapatát. A munkaerő-toborzással és -közvetítéssel foglalkozó Bluebird azt tapasztalta, hogy 2021 augusztusára szignifikánsan – 2019-hez képest akár négy-ötszörösére – nőtt az IT szakemberek iránti igény.
A pandémia hangsúlyeltolódásokat okozott a munkaerő-toborzásban. Az egyik legfontosabb változás, hogy jelentősen megnőtt a kapcsolatfelvétel/interjú arány, azaz manapság a korábbiakhoz képest az IT szakemberek többszörösével kell felvenni a kapcsolatot ahhoz, hogy létrejöhessen egy interjú. A többszörösére nőtt az IT szakembereket elérő megkeresések száma, az informatikusok megválogatják, hogy kinek válaszolnak és kinek nem.
A Bluebird tapasztalatai szerint 2020-ban az aktív álláskeresők domináltak az elhelyezések során, de 2021-ben visszaállt a pandémia előtti állapot: az elhelyezettek mintegy fele passzív álláskereső.
Az IT recruitment területén a sikeres toborzáshoz nélkülözhetetlenné váltak a nyomonkövető-rendszerek. A sikeres toborzás előfeltételévé vált a nagy merítés és a gyorsaság.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.