Még több fizetésért dolgoznának az informatikusok

2021. 09. 06., 16:00

Az informatikusoknak eddig sem voltak elhelyezkedési gondjaik, a Covid teremtette helyzetben pedig valóságos roham indult a digitalizációhoz nélkülözhetetlen szakemberekért – a korábbiaknál magasabb jövedelemért.

A Covid-járvány első időszakában (2020. márciustól augusztusig) a magyarországi cégek mintegy 30 százaléka a kivárást választotta, és azt tervezte, hogy ezen időszak elmúltával vág bele a bővítésbe – írja a Computerworld.

Mindössze a vállalatok 30 százaléka gondolta úgy, hogy 3-6 hónapon belül nem növeli csapatát. A munkaerő-toborzással és -közvetítéssel foglalkozó Bluebird azt tapasztalta, hogy 2021 augusztusára szignifikánsan – 2019-hez képest akár négy-ötszörösére – nőtt az IT szakemberek iránti igény.

A pandémia hangsúlyeltolódásokat okozott a munkaerő-toborzásban. Az egyik legfontosabb változás, hogy jelentősen megnőtt a kapcsolatfelvétel/interjú arány, azaz manapság a korábbiakhoz képest az IT szakemberek többszörösével kell felvenni a kapcsolatot ahhoz, hogy létrejöhessen egy interjú. A többszörösére nőtt az IT szakembereket elérő megkeresések száma, az informatikusok megválogatják, hogy kinek válaszolnak és kinek nem.

A Bluebird tapasztalatai szerint 2020-ban az aktív álláskeresők domináltak az elhelyezések során, de 2021-ben visszaállt a pandémia előtti állapot: az elhelyezettek mintegy fele passzív álláskereső.

Az IT recruitment területén a sikeres toborzáshoz nélkülözhetetlenné váltak a nyomonkövető-rendszerek. A sikeres toborzás előfeltételévé vált a nagy merítés és a gyorsaság.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS