Leépít a BAT, de Pécsen nem kell idegeskedniük a dohánygyárban dolgozóknak

2019. 09. 13., 17:00

Nem érinti a Pécsi Dohánygyárat a British American Tobacco (BAT) vállalatcsoport 2300 munkavállaló leépítéséről szóló bejelentése - közölte a vállalat pénteken az MTI érdeklődésére.

A BAT közleményében azt írta, hogy a pécsi üzemekben a szeptember 2-án átadott nikotinpárnagyár bővítése folytatódik.

Hangsúlyozták: a BAT londoni központja által csütörtökön bejelentett változások globálisan értendők, s mivel a vállalatcsoport világszerte jelenleg 55 000 munkavállalót foglalkoztat, az átalakítás a munkaerő alig több mint 4 százalékát érinti.

A változás célja az üzleti tevékenység egyszerűsítése mellett a hatékonyabb, agilisabb és még inkább összpontosított szervezeti működés.

A BAT még nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az új, füstmentes kategóriák – például a dohányhevítéses termékek, a Magyarországon is forgalmazott e-cigaretta család, és a nikotinpárnák – bővítésére, ezzel „vezető szerepet vállalva a dohányipar átalakításában”. Magyarországnak ebben a folyamatban kiemelt szerep jut a pécsi nikotinpárnagyár létrehozásával és fejlesztésével.

Az értékesítési árbevétele alapján a világ második legnagyobb dohányipari vállalata csütörtökön jelentette be, hogy a jövő év januárjáig 2300 munkavállalóját építi le szerte a világban, az elbocsátandók mintegy 20 százalékát teszik majd ki a különböző szintű vezetők.

Az egyebek között a Lucky Strike, a Dunhill, a Kent és a Rothmans cigarettát gyártó vállalat jelezte, hogy a fogyasztói szokások változásának eredményeként csökkent a kereslet a hagyományos dohánytermékek iránt a fejlett országokban, helyette az elektromos cigarettákat vásárolják. A BAT jobban akar alkalmazkodni az új szokásokhoz, és a takarékoskodás révén felszabaduló tőkét az elektromos cigarettákhoz hasonló új termékek fejlesztésére fordítja.

Augusztus végén két másik nagy globális dohányipari vállalat, a Philip Morris International és az Altria jelentette be, hogy tíz évvel szétválásuk után tárgyalásokat kezdtek az újraegyesülésről, tekintettel a cigaretták eladásának zuhanására.

A British American Tobacco a magyar piacon a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (BAT PD) révén van jelen, amely a pécsi dohánygyár felvásárlásával jött létre 1992-ben.

A BAT PD szeptember 2-án jelentette be, hogy 7,5 milliárd forintos fejlesztésével megvalósította harmadik pécsi üzemét, amelyben a korábbiakhoz képest 100 új munkahely jön létre. Abban jelenleg egy gyártósor működik, de 2020 végéig további 5 gyártósor telepítését tervezik. Akkor a sajtót úgy tájékoztatták, a BAT célja, hogy a fejlesztés végére a pécsi gyár lehessen a BAT egyik legnagyobb nikotinpárnagyára a világon.

A termékek exportra készülnek, megcélozva az észak-európai, valamint a német, az osztrák, a cseh, illetve a svájci piacokat. Jövőre a gyár idei termelésének volumenét 3,5-szeresére tervezik növelni.

A BAT PD Kft. két pécsi üzeme, a Pécsi Dohánygyár és a Szivarkagyár 800 alkalmazottal harminc piacot lát el világszerte. Árbevétele a tavalyelőtti 116 milliárd után tavaly meghaladta a 138 milliárd forintot, adózott eredménye a 2017. évi 2,8 milliárd után 2018-ban már az 5 milliárd forintot is meghaladta. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS