Az új munkatársak megszerzésének egyik leggyorsabb és pénzügyileg leghatékonyabb módszere a crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra.
A munkaerő-piac folyamatosan változik, az elmúlt években rövid idő alatt forradalmi átalakulások mentek végbe. Ebbe a trendbe illeszkedik a crowdstaffing is, amely olcsóbb, mint a hagyományos toborzási módszerek, viszont gyorsabb, hiszen a szabadúszók és az együttműködő toborzó cégek nagy hálózata egy helyre, egy feladatra koncentrálódik.
Az innováció lényege, hogy egy adott szervezet hagyományosan a munkavállalók által végzett toborzási feladatokat általában egy nagyobb embercsoportra bízza nyílt felhívás formájában. Mindez, egyszerűen fogalmazva, a toborzók egy külső csoportja, illetve az ehhez kapcsolódó toborzási projektek kiszervezése online eszközökön keresztül. A crowdstaffing tehát a toborzás és a közösségi média legjobb kombinációjának eredménye.
Túlnyomó többségben vannak az elégedettek
Hamarosan induló crowdstaffing szolgáltatása, a ReX bevezetése előtt az Enloyd kvalitatív kutatást készített, hogy felmérje annak hazai népszerűségét, valamint azt, mennyire számít ismertnek a mögötte álló technológia.
A kérdőívet kitöltő több mint száz Magyarországon élő és dolgozó résztvevő 60 százaléka a crowdstaffing által nyújtott előnyök közül az időmegtakarítást emelte ki, ezt követte alig lemaradva, hogy a szolgáltatás alkalmasabb jelöltet biztosít. Sokaknak tűnt emellett vonzónak a toborzás új módszerében a pénzmegtakarítás is.
A felmérés szerint a crowdstaffing egyelőre kevésbé számít elterjedt toborzási módszernek, a válaszadók mindössze 4,9 százaléka állította, hogy rendszeresen használja. A kérdőív arra is kitért, hogy miért nem használják nagyobb számban a toborzás során a crowdstaffing platformokat. Az eredmények szerint a legtöbbeknél nincs toborzási outsourcing, vagyis ezeket a folyamatokat nem helyezik cégen kívülre.
A kitöltők több mint felét az ösztönözné a crowdstaffing platformok használatára, ha az költségmegtakarítással járna, de sokan azt felelték, a nagy számú ajánlott jelölt és a jelöltekre adott garancia is csalogató lenne számukra.
Akik már találkoztak a crowdstaffing platformokkal, kifejezetten jó véleménnyel vannak azokról: közel felük határozottan jobban értékeli a teljesítményüket a hagyományos ügynökségeken való toborzáshoz képest, közel harmaduk pedig kicsit jobbnak tartja ezeket. Mindezt jellemzően a teljesítés idejével, az árral és a garanciával indokolták.
Új crowdstaffing megoldás érkezik a piacra
Tóth Szilvia, a ReX projektvezetője a kutatás eredményeit értékelve arról beszélt: a szakemberek, mint minden új módszerrel, úgy a crowdstaffinggal szemben is olyan univerzális elvárásokat támasztanak, mint a megnövekedett minőség, valamint az idő- és pénzmegtakarítás.
„Ezek azok az alapvető jellemzők, amelyeket a technológia ismerete nélkül sem kell magyarázni, hiszen a legegyértelműbb előnyök közé tartoznak. Feltűnő volt látni ugyanakkor, hogy a toborzással foglalkozó crowdstaffing platformok közül a kitöltők többsége egyet sem tudott megnevezni, hiszen nem ismer ilyet vagy nem találkozott velük. Voltak, akik olyan platformokat neveztek meg (Facebook, LinkedIn), amelyek ugyan alkalmasak a jelöltek felkutatására, ám nem számítanak crowdstaffing platformnak” – mondta Tóth Szilvia.
(Fotó: Enloyd)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.