A PR szakmában dolgozók kétharmada nő, a vezetőknél viszont épp fordított az arány – hívta fel a figyelmet a Magyar Public Relations Szövetség nemzetközi tanulmányokra hivatkozva.
A PR iparágról elmondható, hogy mind az USA-ban, mind Európában női dominancia jellemzi. Azonban annak ellenére, hogy ezen a területen többségében nők dolgoznak, a vezetői pozíciókat mégis túlnyomórészt férfiak töltik be. Még az olyan észak-európai országokban is felfedezhető ez a jelenség, ahol a nemek közötti esélyegyenlőség a vállalati kultúrák szerves részévé vált.
„Az elmúlt évtizedek alatt sokat formálódott a Public Relations szektor jellege, a vállalatok, intézmények tudatos kommunikációjának jelentősége pedig különösen megnőtt a Covid-19 járvány idején. Az átlagosnál több hölgy dolgozik ebben a szakmában mind globálisan, mind hazánkban, példát mutatva ezzel a többi szektor számára is. Bár a kommunikációs feladatok akár állandó jelenlétet igényelnek a felgyorsult digitális világunkban, ezen a területen sok példát találunk az atipikus munkavégzésre, távmunkára, amely segítheti a nők gyermekvállalását, az itt dolgozók családalapítását. A jó tendenciák mellett azonban még lemaradás tapasztalható a női vezetők arányának területén. Az MPRSZ célja többek között, hogy felhívja a figyelmet a jó gyakorlatokra, és elősegítse a sikeres női karrierutakat a magyar kommunikációs szakmában” – mondta Bánhegyi Zsófia, az MPRSZ alelnöke.
Nem titok az, hogy a globális PR iparág mozgatórugói a nők, hiszen a PR-szakemberek kétharmada nő. Mégis, elsöprő többségben dolgoznak férfiak igazgatótanácsi, ügyvezetői pozíciókban. A Global Women in PR (GWPR) által 2020-ban végzett globális kutatás eredménye is rávilágít arra, hogy jelenleg mekkora a nemek közötti szakadék a szektorban.
A PR vállalatok igazgatótanácsait továbbra is a férfiak dominálják (64 százalék), annak ellenére, hogy a PR szakemberek 2/3-a nő. A megkérdezettek 89 százaléka véli úgy, hogy még többet kell tenni annak érdekében, hogy a nők nagyobb teret kapjanak a szakmában.
A válaszadók 66 százaléka gondolja azt, hogy a nők karrierépítésében nagy szerepet játszanak a senior női példaképek. Továbbá 79 százalékuk kiemelte, hogy a nők részvétele a döntéshozásban javítja a vállalat kreativitását, a megkérdezettek 72 százaléka szerint pedig a hatékonyságot is elősegíti, ugyanakkor sajnos a megkérdezettek több mint negyede szerint jelentős a különbség az azonos pozíciókban dolgozó nők és férfiak fizetése között.
Hasonló következtetésre jutott a Quadriga Egyetem „Women in PR” kiadványa is. A nőkkel szembeni sztereotípiákról, a karrierutakról, a munka és magánélet egyeztetéséről rövid írásokat olvashatnak a téma iránt érdeklődők. A tanulmánykötet ingyenesen letölthető, mert a szerkesztők célja is az volt, hogy a tanulságok minél szélesebb körbe eljussanak és felhívják a figyelmet az egyenlőtlenségekre, kihívásokra.
„Szerencsére magyar viszonylatban a vállalati kommunikációs területeken, valamint az ügynökségek élén is sok a női vezető. A mi szakmánk felelőssége kettős, hiszen példát is kell mutatnunk és felelős gyakorlatra tanítanunk a megbízói, tulajdonosi oldalt. Úgy gondoljuk, hogy a PR szektornak példát kell mutatnia az egyenlőség előmozdításában, amiben nagy szerepet játszanak a különböző szakmai szervezetek is, mint például szövetségünk, az MPRSZ” – tette hozzá Szányi Gabriella, MPRSZ alelnök.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.