A PR szakmában is lemaradás tapasztalható a női vezetők arányában

2021. 03. 09., 11:30

A PR szakmában dolgozók kétharmada nő, a vezetőknél viszont épp fordított az arány – hívta fel a figyelmet a Magyar Public Relations Szövetség nemzetközi tanulmányokra hivatkozva.

A PR iparágról elmondható, hogy mind az USA-ban, mind Európában női dominancia jellemzi. Azonban annak ellenére, hogy ezen a területen többségében nők dolgoznak, a vezetői pozíciókat mégis túlnyomórészt férfiak töltik be. Még az olyan észak-európai országokban is felfedezhető ez a jelenség, ahol a nemek közötti esélyegyenlőség a vállalati kultúrák szerves részévé vált.

„Az elmúlt évtizedek alatt sokat formálódott a Public Relations szektor jellege, a vállalatok, intézmények tudatos kommunikációjának jelentősége pedig különösen megnőtt a Covid-19 járvány idején. Az átlagosnál több hölgy dolgozik ebben a szakmában mind globálisan, mind hazánkban, példát mutatva ezzel a többi szektor számára is. Bár a kommunikációs feladatok akár állandó jelenlétet igényelnek a felgyorsult digitális világunkban, ezen a területen sok példát találunk az atipikus munkavégzésre, távmunkára, amely segítheti a nők gyermekvállalását, az itt dolgozók családalapítását. A jó tendenciák mellett azonban még lemaradás tapasztalható a női vezetők arányának területén. Az MPRSZ célja többek között, hogy felhívja a figyelmet a jó gyakorlatokra, és elősegítse a sikeres női karrierutakat a magyar kommunikációs szakmában” – mondta Bánhegyi Zsófia, az MPRSZ alelnöke.

 Nem titok az, hogy a globális PR iparág mozgatórugói a nők, hiszen a PR-szakemberek kétharmada nő. Mégis, elsöprő többségben dolgoznak férfiak igazgatótanácsi, ügyvezetői pozíciókban. A Global Women in PR (GWPR) által 2020-ban végzett globális kutatás eredménye is rávilágít arra, hogy jelenleg mekkora a nemek közötti szakadék a szektorban.

A PR vállalatok igazgatótanácsait továbbra is a férfiak dominálják (64 százalék), annak ellenére, hogy a PR szakemberek 2/3-a nő. A megkérdezettek 89 százaléka véli úgy, hogy még többet kell tenni annak érdekében, hogy a nők nagyobb teret kapjanak a szakmában.

A válaszadók 66 százaléka gondolja azt, hogy a nők karrierépítésében nagy szerepet játszanak a senior női példaképek. Továbbá 79 százalékuk kiemelte, hogy a nők részvétele a döntéshozásban javítja a vállalat kreativitását, a megkérdezettek 72 százaléka szerint pedig a hatékonyságot is elősegíti, ugyanakkor sajnos a megkérdezettek több mint negyede szerint jelentős a különbség az azonos pozíciókban dolgozó nők és férfiak fizetése között.

Hasonló következtetésre jutott a Quadriga Egyetem „Women in PR” kiadványa is. A nőkkel szembeni sztereotípiákról, a karrierutakról, a munka és magánélet egyeztetéséről rövid írásokat olvashatnak a téma iránt érdeklődők. A tanulmánykötet ingyenesen letölthető, mert a szerkesztők célja is az volt, hogy a tanulságok minél szélesebb körbe eljussanak és felhívják a figyelmet az egyenlőtlenségekre, kihívásokra.

„Szerencsére magyar viszonylatban a vállalati kommunikációs területeken, valamint az ügynökségek élén is sok a női vezető. A mi szakmánk felelőssége kettős, hiszen példát is kell mutatnunk és felelős gyakorlatra tanítanunk a megbízói, tulajdonosi oldalt. Úgy gondoljuk, hogy a PR szektornak példát kell mutatnia az egyenlőség előmozdításában, amiben nagy szerepet játszanak a különböző szakmai szervezetek is, mint például szövetségünk, az MPRSZ” – tette hozzá Szányi Gabriella, MPRSZ alelnök.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-02-06 20:47:44
Magyarországon a sertéshúsfogyasztás az utóbbi időben növekedett. Mostanra elérte az évi 30 kilogrammot személyenként, második helyen van a baromfiágazat után – mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.
2023-02-06 19:47:00
„331 millió euró összegű új beruházás fogja támogatni a nagy kockázatú, mélytechnológiás induló vállalkozásokat, hogy innovációikat piacra dobják és felfuttassák.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.