A PR szakmában is lemaradás tapasztalható a női vezetők arányában

2021. 03. 09., 11:30

A PR szakmában dolgozók kétharmada nő, a vezetőknél viszont épp fordított az arány – hívta fel a figyelmet a Magyar Public Relations Szövetség nemzetközi tanulmányokra hivatkozva.

A PR iparágról elmondható, hogy mind az USA-ban, mind Európában női dominancia jellemzi. Azonban annak ellenére, hogy ezen a területen többségében nők dolgoznak, a vezetői pozíciókat mégis túlnyomórészt férfiak töltik be. Még az olyan észak-európai országokban is felfedezhető ez a jelenség, ahol a nemek közötti esélyegyenlőség a vállalati kultúrák szerves részévé vált.

„Az elmúlt évtizedek alatt sokat formálódott a Public Relations szektor jellege, a vállalatok, intézmények tudatos kommunikációjának jelentősége pedig különösen megnőtt a Covid-19 járvány idején. Az átlagosnál több hölgy dolgozik ebben a szakmában mind globálisan, mind hazánkban, példát mutatva ezzel a többi szektor számára is. Bár a kommunikációs feladatok akár állandó jelenlétet igényelnek a felgyorsult digitális világunkban, ezen a területen sok példát találunk az atipikus munkavégzésre, távmunkára, amely segítheti a nők gyermekvállalását, az itt dolgozók családalapítását. A jó tendenciák mellett azonban még lemaradás tapasztalható a női vezetők arányának területén. Az MPRSZ célja többek között, hogy felhívja a figyelmet a jó gyakorlatokra, és elősegítse a sikeres női karrierutakat a magyar kommunikációs szakmában” – mondta Bánhegyi Zsófia, az MPRSZ alelnöke.

 Nem titok az, hogy a globális PR iparág mozgatórugói a nők, hiszen a PR-szakemberek kétharmada nő. Mégis, elsöprő többségben dolgoznak férfiak igazgatótanácsi, ügyvezetői pozíciókban. A Global Women in PR (GWPR) által 2020-ban végzett globális kutatás eredménye is rávilágít arra, hogy jelenleg mekkora a nemek közötti szakadék a szektorban.

A PR vállalatok igazgatótanácsait továbbra is a férfiak dominálják (64 százalék), annak ellenére, hogy a PR szakemberek 2/3-a nő. A megkérdezettek 89 százaléka véli úgy, hogy még többet kell tenni annak érdekében, hogy a nők nagyobb teret kapjanak a szakmában.

A válaszadók 66 százaléka gondolja azt, hogy a nők karrierépítésében nagy szerepet játszanak a senior női példaképek. Továbbá 79 százalékuk kiemelte, hogy a nők részvétele a döntéshozásban javítja a vállalat kreativitását, a megkérdezettek 72 százaléka szerint pedig a hatékonyságot is elősegíti, ugyanakkor sajnos a megkérdezettek több mint negyede szerint jelentős a különbség az azonos pozíciókban dolgozó nők és férfiak fizetése között.

Hasonló következtetésre jutott a Quadriga Egyetem „Women in PR” kiadványa is. A nőkkel szembeni sztereotípiákról, a karrierutakról, a munka és magánélet egyeztetéséről rövid írásokat olvashatnak a téma iránt érdeklődők. A tanulmánykötet ingyenesen letölthető, mert a szerkesztők célja is az volt, hogy a tanulságok minél szélesebb körbe eljussanak és felhívják a figyelmet az egyenlőtlenségekre, kihívásokra.

„Szerencsére magyar viszonylatban a vállalati kommunikációs területeken, valamint az ügynökségek élén is sok a női vezető. A mi szakmánk felelőssége kettős, hiszen példát is kell mutatnunk és felelős gyakorlatra tanítanunk a megbízói, tulajdonosi oldalt. Úgy gondoljuk, hogy a PR szektornak példát kell mutatnia az egyenlőség előmozdításában, amiben nagy szerepet játszanak a különböző szakmai szervezetek is, mint például szövetségünk, az MPRSZ” – tette hozzá Szányi Gabriella, MPRSZ alelnök.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Ahhoz, hogy a Föld még az unokáinknak is élhető maradjon, elengedhetetlen a biológiai sokszínűség, aminek ma, május 22-én van a világnapja: a biodiverzitást fenyegető veszélyeket nem vehetjük félvállról!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS