3,3 százalék volt a munkanélküliségi ráta 2019 negyedik negyedévében

2020. 01. 29., 10:00

A tavaly október-decemberi háromhónapos időszakban, azaz a negyedik negyedévben, a munkanélküliek átlagos létszáma 155 ezer, a munkanélküliségi ráta 3,3 százalékos volt, a legalacsonyabb tavaly április-június, azaz a második negyedév óta – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal.

A 2019. október–decemberi időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma 155 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 3,3 százalék volt. A férfiakat alacsonyabb munkanélküliség jellemezte. A 2019-es év egészét tekintve a munkanélküliek létszáma átlagosan 160 ezer fő volt, 12 ezer fővel kevesebb, mint 2018-ban. A munkanélküliségi ráta 3,4%-os értéke 0,3 százalékponttal volt alacsonyabb a 2018. évinél.

2019. október–decemberben az egy évvel korábbihoz képest:

A 15–74 éves férfiak körében a munkanélküliek száma 82 ezer főre, a munkanélküliségi ráta 3,2 százalékra csökkent. A nők esetében a munkanélküliek száma 74 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 3,5 százalék volt.

A 15–24 éves munkanélküliek száma 40 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 2,1 százalékponttal, 12,2 százalékra nőtt. A munkanélküliek több mint egynegyede ebből a korcsoportból került ki. A 25–54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 2,9 százalékra, az 55–74 éveseké 1,7 százalékra csökkent.

A munkanélküliség átlagos időtartama 10,6 hónap volt, a munkanélküliek 30,4 százaléka legalább egy éve keresett állást, vagyis tartósan munkanélkülinek számított.

A munkanélküliségi ráta a 15–74 évesek körében Pest régióban, Nyugat-Dunántúlon, Észak-Magyarországon és Észak-Alföldön csökkent, a többi régióban gyakorlatilag nem változott. A munkanélküliségi ráta Észak-Alföldön volt a legmagasabb (5,7 százalék), míg Nyugat-Dunántúlon a legalacsonyabb (1,6 százalék).

2019. december végén az egy évvel korábbihoz képest:

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adminisztratív adatai szerint a nyilvántartott álláskeresők létszáma 2,9% százalékkal, 235 ezer főre csökkent.

2019. január–decemberben az egy évvel korábbihoz képest:

A 15–74 éves munkanélküliek száma 12 ezer fővel kevesebb, 160 ezer fő volt, míg a munkanélküliségi ráta 3,4 százalékos értéke 0,3 százalékponttal volt alacsonyabb.

A 15–74 éves férfiak körében a munkanélküliség lényegében nem változott, számuk 86 ezer fő, munkanélküliségi rátájuk 3,4 százalék volt. A nők munkanélküliségi mutatói csökkentek, számuk 10 ezer fővel, 74 ezerre, munkanélküliségi rátájuk pedig 0,5 százalékponttal, 3,5 százalékra mérséklődött.

A fiatalok munkanélküliségi rátája 1,2 százalékponttal, 11,4 százalékra nőtt, a 25–54 éveseké 0,4 százalékponttal, 3,0 százalékra mérséklődött, az 55–74 évesek körében pedig 0,3 százalékponttal, 2,1 százalékra csökkent.

Az év egészét tekintve a munkanélküliség átlagos ideje 12,8 hónap, a legalább egy éve állást keresők aránya pedig 34,5 százalék volt. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 09:05
2024-ben a mezőgazdaság teljes kibocsátása 4,0 ezer milliárd forint felett alakult, az előző évitől 8,0 százalékkal maradt el; a növénytermesztés volumene 11 százalékkal kisebb, az állattenyésztésé 4,9 százalékkal nagyobb volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 21:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS