Óriási flottát adtak el a világ első, igazi repülő autójából

Óriási flottát adtak el a világ első, igazi repülő autójából
2024. 04. 03., 13:10

Az eredetileg űrhajózási és repülőgép-alkatrészeket gyártó, török Aviterra nagyértékű afrikai és közel-keleti szerződéseket kötött egy forradalmi jármű, a PAL-V Liberty értékesítésére. Utóbbi holland gyártója egy dubaji ügyfél számára készíti el az első nagy flottát.

„A PAL-V tökéletes eszköz ügyfeleink regionális utazási igényeinek kielégítésére, mivel a repülés és a vezetés kombinációját kínálja. Ez valóban egy olyan innováció, ami megváltoztatja a mobilitást, ahogy azt ma ismerjük” – mutatott rá Mouhanad Wadaa, az Aviterra ügyvezető igazgatója.  A cég legújabb nagy sikere egy dubaji vállalat 100 példányos megrendelése, ami óriási bizalmat jelez, hiszen a PAL-V (personal air and land vehicle) Liberty, ami egy repülőgép és egy autó működő kombinációja, egyelőre nem érhető el a szabadpiacon. Ha eljut addig, akkor viszont méltán viselheti a világ első „igazi repülő autója” címet, vallja az Aviterra, nyilván arra utalva, hogy korábbi hasonló konstrukciókkal ellentétben a PAL-V tényleges engedéllyel rendelkezhet, közúti és légi forgalomban való részvételre egyaránt.

A holland gyártó kétszemélyes járműve rögzített forgószárnnyal és hátsó légcsavarral rendelkezik. Ez a két elem a burkolat köré csukva, illetve alá rejtve található akkor, ha közúti módban használja a sofőr. Szabadidő- és sportcélú vagy üzleti kisrepülőgéppé alakítani nagyjából öt percig tart, könnyű, manuális mozdulatokkal. 

A kocsi üzemmód tekintélyes, 1315 kilométeres szárazföldi hatótávot tud, legfeljebb 160 km/h- sebességgel, míg repülőgépként 400-500 kilométerre jut el, 180 km/h-val, akár 3350 méteres magasságban, és a fel- vagy leszállás csupán 200 méteres kifutópályát igényel.

„A PAL-V lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy a szabályozások betartásával, hosszú távon és biztonságosan FlyDrive-oljanak, a meglévő légi és közúti infrastruktúrát használva – magyarázta Wadaa. A PAL-V jelenleg az egyetlen olyan eszköz a világon, ami a repülést és az autóvezetést egy járműben egyesíti. A piacon egyetlen más szereplő sem kínálja ezt a kombinációt úgy, hogy a közeljövőben képes is leszállítani ilyen járművet.”

 

A Loggia Investment, az Aviterra befektetési ága stratégiai befektetést hajtott végre a PAL-V-ben, és partneri megállapodásokat kötött közel-keleti, illetve afrikai régiókban. A PAL-V vezérigazgatója és alapítója, Robert Dingemanse üdvözölte a partnerséget, és kijelentette: „az Aviterra hatalmas tapasztalattal rendelkezik a repülés területén, érti a tanúsítási folyamatunkat, és kiváló hírnévvel rendelkezik a kereskedelmi repülés iparágában. Erős partnernek bizonyulnak a közel-keleti és afrikai értékesítési, illetve marketingtevékenységünk támogatásához is.”

A PAL-V terve az, hogy világszerte létrehoz regionális irodákat, amelyek a repülő autó értékesítési, karbantartási, képzési és összeszerelési feladatait ellátó központjai lesznek. Dingemanse hozzáfűzte: a következő hónapokban további nagy bejelentésekre készülnek, „fejlesztési és tanúsítványszerzési sikerekről”, amelyek minden kétséget kizáróan megerősítik a vállalat vezető pozícióját a feltörekvő fejlett légi mobilitási piacon.

Gábor János

Főoldali kép: PAL-V

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS