Külön ellenőrzik a legtöbb szőlőt felvásárló cégeket

2022. 08. 25., 17:22

Szőlőszüreti ellenőrzés indult csütörtökön – jelentette be Feldman Zsolt mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár. A hatóságok a Nemzeti Adó- és Vámhatóság közreműködésével az idén a szőlőültetvények és a szőlőt feldolgozó borászati üzemek megszokott ellenőrzésén kívül külön ellenőrzik az alacsony alkoholtartalmú borok előállítóit.

Az összehangolt ellenőrzések legfontosabb célja a szőlőtermesztők érdekeinek védelme – fogalmazott az államtitkár, aki elmondta: a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) már több éve eredményesen folytat a valós mustfok értékek rögzítésére irányuló ellenőrzést, az idei szüret alkalmával az ellenőrzésbe bevonják a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt is.

A NAV munkatársai a már bevált ellenőrzési gyakorlaton felül az idén a nap 24 órájában állandó hatósági felügyeletet tartanak, valamint a beérkező szőlőtermés forgalomszámlálásakor külön is ellenőrzik a legtöbb alacsony alkoholtartalmú bort készítő borászatot, illetve a legtöbb szőlőt felvásárló cégeket.

Az elmúlt években folyó szüreti ellenőrzések eredményesnek bizonyultak, ugyanis a hatóságok azt tapasztalták, hogy hatásukra a szüreti dokumentumokban feltüntetett értékek megfeleltek a valóságnak. Ezt tapasztalva, az ellenőrzés kiterjesztése indokolttá vált a szőlőfelvásárlási folyamat több szakaszára is.

Az alacsony szőlőtermésre vonatkozó becslések és a szőlőár előrejelzések a tavalyinál jelentősen magasabb szőlőárakat indokolnak az idei szüret alkalmával. Az első borvidékek által jóváhagyott árprognózisok már elérhetők a HNT honlapján. Ezek jó igazodási pontot jelentenek nemcsak a szőlőtermelők, hanem a felvásárlók számára is az árról szóló megegyezés kialakításakor – idézte a közlemény Feldman Zsoltot. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS