4500 kocás vállalattá nő a FirstFarms Hungary

4500 kocás vállalattá nő a FirstFarms Hungary
2022. 11. 04., 15:18

Felépültek a FirstFarms Hungary Kft. új állattartó telepeinek épületei a Békés megyei Pusztaföldváron és Telekgerendáson. A dolgozók kiválasztása is megkezdődött, miközben zajlik a technológiai kivitelezés.

A 8 milliárd forintos beruházással, amelyhez a cég 2,5 milliárd forint állami támogatást kapott, csaknem harminc új munkahelyet hoznak létre.

Telekgerendáson kétezer koca férőhelyes fiaztató telep épül; Pusztaföldváron pedig a szaporulatnak malacnevelő telep, valamint egy karantén istálló és süldő koca telep. A két új teleppel 4500 kocaférőhelyes vállalattá bővül a FirstFarms Hungary Kft.

Az alapkövet február végén tették le; a technológiai kivitelezés augusztusban kezdődött; október elején pedig megérkeztek az állattartáshoz kapcsolódó kivitelezők, akik az etető-itató, fűtés-hűtés és egyéb technológiai megvalósításokért felelnek. A tervezők és kivitelezők többsége helyi vállalat.

A telepeken automatizált rendszereket telepítenek; az épületek fűtése hőszivattyús rendszerrel történik majd, amely alapja a hígtrágyából nyert hő felhasználása, mintegy megújuló energiaforrásként. Az elektromos energiát napelemek szolgáltatják majd, a keletkezett hígtrágyát pedig szerves trágyaként, injektálós módszerrel juttatják vissza a termőföldekre.

A tervek szerint 2023 márciusára a telepek készen állnak majd az állatok fogadására, ám az első süldők majd csak májusban érkeznek. Várhatóan 2024 januárjában értékesítik az első malacokat a pusztaföldvári telepről.

Addig 25 új munkavállaló felvételét és betanítását végzik a jelenleg is működő, gádorosi és orosházi telepeken. Inszeminátorokat, fiaztató mestereket és junior fiaztatókat, illetve malacnevelőket keresnek.

A vállalat hazai tevékenysége növénytermesztéssel is bővült, céljuk, hogy a megnövekedett állatállomány takarmányalapanyag-szükségletét jövőre már saját termeléssel fedezzék.

A FirstFarms csoport dán tulajdonban van; 2005-ben nyolc dán befektető és gazdálkodó megvásárolta a növénytermesztéssel és tejtermeléssel foglalkozó Agra M. szlovák mezőgazdasági vállalatot, majd a következő évben egy másik szlovák céget.

A vállalat 2006 decembere óta van jelen a koppenhágai tőzsdén, és megközelítőleg 2700 részvényese van. A következő években elkezdtek terjeszkedni Romániában és Szlovákiában; a magyar cég 2017 márciusában jött létre. (Jogelődjét, amely Dán Farm néven működött 2002-ben szintén dán tulajdonosok alapították.) 2018 óta Csehországban is jelen vannak.

A FirstFarms 400 alkalmazottat foglalkoztat, négy országban van leányvállalata, a termelés 17 telephelyen zajlik. Szlovákiában háromezer termelő tehenük van; Szlovákiában, Csehországon és Magyarországon évente 165 ezer malacot és 100 ezer hízót tenyésztenek. Összesen 21 ezer hektáron gazdálkodnak.

A cégnek Magyarországon jelenleg a Békés megyei Gádoroson van egy fiaztató telepe 2500 koca férőhellyel, onnan a 7 kilogrammos malacokat Orosházára szállítják és ott nevelik 30 kilogrammos súlyukig.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a magyar leányvállalat 2021-ban 41 munkavállalót foglalkoztatott. Az értékesítés nettó árbevétele 1,5 milliárd forint alá csökkent, ami több mint 500 millió forinttal marad el az egy évvel korábbitól. Az exportértékesítés a 2020-as 7,6 millió forintról nullára csökkent. Adózott eredménye 2020-ban 213 millió forint volt, míg tavaly mínusz 409 millióval zárta az évet. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.