210 cég csaknem 5000 terméke jogosult a Magyar Termék védjegyek használatára

210 cég csaknem 5000 terméke jogosult a Magyar Termék védjegyek használatára
2022. 03. 09., 20:58

„A hazai az igazi” a szlogenje a Magyar Termék Nonprofit Kft. 2022. évi kampánysorozatának. Célja, hogy a hazai eredetű, ellenőrzött, megbízható termékekről szóló üzenetet eljuttassa a fogyasztók mind szélesebb köréhez, ezzel is segítve őket a tudatos vásárlásban.

A legfrissebb statisztikák szerint több mint 210 cég közel 5000 terméke jogosult a Magyar Termék védjegyek használatára. A SPAR Magyarország mindig is kiállt a hazai termelők és termékek mellett, ez átfogó fenntarthatósági koncepciójának is fontos része – mondta sajtótájékoztatón Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, valamint Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője és Kulich Éva, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketing vezetője.

Benedek Eszteremlékeztetett rá, hogy a koronavírus-járvány időszakában különösen felértékelődött a hazai gyártású termékek jelentősége, a fogyasztók minden eddiginél tudatosabban keresik ezeket a készítményeket.

„Ebben a felfutásban a Magyar Termék Nonprofit Kft. meghatározó szerepet játszott, hiszen a hazai gyártók, a magyar gazdaság védelmében mi indítottuk el 2020 márciusában a #veddahazait akciót, amelyet nagyon sokan felkaroltak, és valóságos mozgalommá vált. Az ehhez való csatlakozáshoz mindössze azt az egyetlen feltételt kellett teljesíteni, hogy az adott árucikk Magyarországon készüljön” – tette hozzá.

A piaci szereplők is érzékelték a „magyar” jelöléssel ellátott termékek iránti vásárlói bizalom növekedését. Így azután mind több nemzetiszínű logóval ellátott árucikk jelent meg a piacon.

„A kínálat zavarba ejtő bősége kommunikációs üzenetünk újragondolására ösztönzött minket. Fontos feladatunknak tartjuk ugyanis a fogyasztók hiteles tájékoztatását, amely egyúttal a védjegyeinket használó cégek érdekeinek képviseletét is jelenti. A termékek mögött álló független szakértői tanúsítási rendszer és a folyamatos ellenőrzés nemcsak a hazai eredetre jelent valódi garanciát, hanem a megbízhatóságra is” – emelte ki az ügyvezető.

Ennek az üzenetnek az átadásáról szól a Magyar Termék Nonprofit Kft. 2022. évi, „A hazai az igazi!” elnevezésű kampánysorozata. A Magyar Termék védjegyek használata egyben közös platformot is jelent a gyártó cégek számára – hangsúlyozta Benedek Eszter. Az ezzel járó előnyök az integrált kampányban is megmutatkoznak: egyedi módon megfogalmazott, azonos tartalmú üzeneteik összeadódnak, hatásuk fokozódik, így a brandek egymást is erősítik. Így volt ez a februárban bemutatott új imázsfilm esetében is, amelyben a gyártók egyedi márkajelenetet kaptak. A közösségi kampány sikerét széles körű üzletlánci kommunikáció is támogatta.

A statisztikák szerint eddig több mint 210 cég közel 5000 terméke jogosult a Magyar Termék védjegyek használatára. A közösség erejét az is fémjelzi, hogy ezek a cégek nagyságrendileg 1738 milliárd forint árbevételt produkálnak, és 43 073 főnek adnak munkát. A védjegyhasználók között a saját területük piacvezető gyártói ugyanúgy megtalálhatók, mint a közepes- és kisvállalkozások. A legfrissebb kutatás szerint a Magyar Termék védjegyek ismertsége 95,7 százalékon áll.

Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetőjeelmondta: cégük többféle módon segíti a hazai gyártókat abban, hogy beszállítókká váljanak, illetve növeljék értékesítésük volumenét. A Hungaricool by SPAR termékversennyel olyan új fejlesztésű vagy még csak szűkebb körben ismert magyar termékeket részesítenek előnyben, amelyek eleget tesznek a fenntarthatóság szempontjainak is. Tavaly nyártól kezdődően kerültek polcaikra a „SPAR HAZAI.SZERETEM” termékcsalád kiváló minőségű, hagyományos ízvilágú élelmiszerei. A magyar kistermelőknek, kisvállalkozásoknak pedig regionális partneri programot alakítottak ki.

A SPAR gyártóként is érdekelt a hazai termékek népszerűsítésében, hiszen már három termelőüzemet is működtet Magyarországon. A nagy volumenű frisshús- és húskészítmény-értékesítésüket alapozzák meg a bicskei és a perbáli Regnum Húsüzemek. A SPAR enjoy. convenience üllői üzeme pedig a fogyasztói igények átalakulásával megnőtt gyors és minőségi étkezések iránti igényt elégíti ki.  Gyártóként a SPAR a Magyar Termék védjegyek alkalmazása mellett döntött, mert a használatuk feltételéül szabott tanúsítási megfeleléssel is hangsúlyozni kívánják termékeik kiváló minőségét – tette hozzá Maczelka Márk.

Kulich Éva, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketing vezetője a legfrissebb, februárban zajlott fogyasztói kutatásukról adott tájékoztatást. A GoldenBurg, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. brandje egy nagyon fiatal, alig 3 éves márka, épp ezért nagy elismerésként értékelik a kutatás eredményeit. Ugyanis ennyi idő leforgása alatt, egy olyan termékkategóriában, amelyben egyébként nem jellemző a márkázás, a GoldenBurg brand 37 százalékos márkaismertséget ért el.

„A 600 fős reprezentatív vásárlói felmérés adatai azt is megmutatták, milyen értéket jelent számunkra védjegyhasználónak lenni: a GoldenBurg burgonya vásárlóinak 80 százaléka preferálja vásárlói döntéseinél a Magyar Termék védjegyeit” – tette hozzá.

A GoldenBurg 2021 szeptemberében lett Magyar Termék védjegyhasználó, az elsők egyike a feldolgozatlan élelmiszerek kategóriájában.

A dunaegyházi Haladás Mezőgazdasági Zrt. takarmánykukorica, repce és sárgarépa termesztése mellett több mint 50 éve az étkezési burgonyapiac meghatározó szereplője. Éves átlagban közel 350 hektáron 10 ezer tonna burgonyát takarít be. Kereskedelmi partnereit egész évben lédig és csomagolt – többek között a Goldenburg és az S-Budget márkájú – burgonyával szolgálja ki.

(A fotón Maczelka Márk, Benedek Eszter és Kulich Éva)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 12., 09:15
Jelentősen megugrott idén az egyszerűsített foglalkoztatás közterhe, így félő, hogy sokan ismét a bejelentés nélküli foglalkoztatás felé fordulnak. Azok a munkáltatók ugyanakkor, amelyek legálisan is kedvezőbb költségek mellett rugalmasan foglalkoztatható idény- vagy alkalmi munkásokat keresnek, a Trenkwalder prognózisa szerint az eddiginél jóval szélesebb körben fordulhatnak a diákok felé.
2025. 02. 11., 14:20
Február közepéig mindenki megkapja a tavalyi jövedelme, illetve az önkéntes pénztári, nyugdíj-előtakarékossági és nyugdíjbiztosítási befizetései után a munkáltatói, kifizetői és pénztári igazolásokat. Ezek alapján ellenőrizhető az szja-bevallási tervezet és benne a pénztárakba befizetett összegek után járó adó-visszatérítés összege. Az igazolásokat nem kell beküldeni a NAV-hoz, de az elévülési idő végéig meg kell őrizni.
2025-02-11 22:20:00
Elindult a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, valamint a Nemzeti Innovációs Ügynökség „KFI ökoszisztéma fejlesztése” elnevezésű ötmilliárd forintos projektje, amely a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) Plusz keretein belül, a magyar állam támogatásával és az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg.
2025-02-11 12:45:00
Olyan jogviták esetén, amelyeknek nemzetközi eleme van, felmerülhet a kérdés, hogy melyik állam bírósága jogosult eljárni és döntést hozni. Ilyenkor a joghatóságra vonatkozó szabályok alapján kell eldönteni, hogy melyik állam bíróságaihoz tartozik az ügy. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.

  Rovathírek: HIPA

A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS