A tulajdonosi jogokat gyakorló Technológiai és Ipari Minisztérium döntése értelmében a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. ügyvezetői feladatait 2022. június 16-i hatállyal Gál András Levente, a Digitális Jólét Program szakmai vezetője veszi át.
A jogelődeivel együtt 80 éves múltra visszatekintő ágazati kutatóbázis eddigi vezetője, Schváb Zoltán a jövőben szakmai tanácsokkal segíti a cég működését. A társaság munkáját ügyvezető-helyettesként támogatja Rohács Dániel, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanszékvezetője, a Magyarországi Drón Koalíció elnöke.
A KTI tevékenysége a hazai ipar- és technológiafejlesztés, a környezetvédelmi törekvések szempontjából egyformán kiemelkedő jelentőségű közlekedési ágazat egészét lefedi, a képzésre, kutatásra és tanúsításra is kiterjed. Az új vezetéssel szembeni legfőbb elvárás a technológiaintenzív fejlesztések megvalósítása, a logisztikai terület hangsúlyosabb megjelenítése a vállalat működésében. A rendelkezésre álló erőforrások hasznosításában érdemi mozgásteret nyit, hogy több feladatot – elsősorban a menetrendi összehangolásét – az újonnan megalakult Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) visz tovább. (TIM)
A képen Gál András Levente.
Ismét bekerült Magyarország a legjobb befektetői megítéléssel rendelkező feltörekvő gazdaságok körébe, és a kelet-közép-európai térségben egyedüliként javította pozícióját a Kearney nemzetközi üzleti tanácsadó társaság új felmérése szerint – közölte a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség.
A tagállamok atomenergiával kapcsolatos terveinek megvalósításához jelentős, 2050-ig mintegy 241 milliárd euró összegű beruházásra lesz szükség, amiből részben a meglévő reaktorok élettartamát hosszabbíthatják meg, részben pedig új nagyméretű reaktorokat építhetnek – állapította meg az Európai Bizottság.