Magyarországra is visszatért az Andersen

2020. 07. 12., 11:30

Az OrienTax Adótanácsadó Zrt. és a Szabó, Kelemen és Társai Ügyvédi Iroda júliustól Andersen név alatt, közösen folytatják tevékenységüket.

  • A két cég 2018 óta működik együtt az Andersen Global nemzetközi adó- és jogi tanácsadói cégcsoporttal, amelynek 2020 elején lettek teljes jogú tagjai.
  • Magyarországgal egy időben összesen 11 európai országban hajtanak végre még hasonló névváltást.

Az Andersen márkanév európai térnyerése hatalmas mérföldkő a globális cégcsoportnak, amelyet WTAS (Wealth and Tax Advisory Services USA) néven 23 volt Arthur Andersen adótanácsadó alapított még 2002-ben. A csoport, amely 2014-ben vette fel újra az Andersen nevet, akkor még mindössze két európai irodával rendelkezett. Az utóbbi évek dinamikus nemzetközi terjeszkedésének köszönhetően – tagvállalatai és együttműködő partnerei révén – csak Európában immár 50 helyszínen és 2000 munkatárssal, globálisan pedig 177 helyszínen és több mint 5000 munkatárssal van jelen a piacon.

A függetlenül működő és globális szakértői háttérrel rendelkező Andersen Magyarországon is vonzó üzleti alternatívát kínál a piacot uraló nagy nemzetközi tanácsadó cégek mellett.

Az Andersen Adótanácsadó Zrt. (korábban OrienTax) vezérigazgatója, Radnai Károly szerint régóta komoly igény mutatkozik egy ötödik nagy szereplő iránt a magyar tanácsadói piacon. „Az Andersen a piaci gyakorlattól eltérően úgy végez adó- és jogi tanácsadást, hogy közben nem kell a könyvvizsgálat miatti összeférhetetlenségi szabályokra tekintettel lennie. A visszajelzések alapján ügyfeleink és a tőzsdei cégek örömmel fogadják a lehetőséget, hogy egy olyan független tanácsadóval dolgozhatnak együtt, amely nemzetközi hátterére támaszkodva az elérhető legjobb szolgáltatásokat nyújtja számukra” – fogalmazott Radnai, aki karrierjét a 90-es években épp az Arthur Andersennél kezdte.

A Szabó, Kelemen és Társai Andersen Ügyvédi Iroda irodavezető partnere, Kelemen László úgy véli, a BIG4 mellett a magyar piacon jelenleg nincs ilyen szoros és ilyen méretű összefonódás adótanácsadó és ügyvédi iroda között. „A két cég együttesen már 90 munkatárssal, ezen belül mintegy 70 adó- és jogi szakértővel rendelkezik, ezzel egyértelműen felzárkózott a legnagyobbak mellé. Az Andersen stratégiája az, hogy globális lefedettséget nyújtva partnereik révén mindenhol elérhetővé tegye magas színvonalú jogi szolgáltatásaikat.”

Az OrienTax és a Szabó, Kelemen és Társai Ügyvédi Iroda szoros együttműködése már két éve tart, az ügyfelek ezalatt megtapasztalhatták a két cég integrált adó és jogi szolgáltatásainak előnyeit. „Az Andersen Global nyújtotta nemzetközi háttérrel és a három partner együttműködésében rejlő szinergiákat kihasználva minden adott ahhoz, hogy rövidtávon megduplázzuk piaci részesedésünket” – mondta Radnai Károly, akit tavaly az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham Hungary) adóbizottságának elnökévé választottak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS