Melyik cég képes helyreállni egy zsarolóvírus támadás után?

2021. 09. 10., 12:15

A zsarolóvírusok jelentette állandó fenyegetés, valamint a feltörekvő technológiák, például a felhőalapú alkalmazások, a Kubernetes-tárolók és a mesterséges intelligencia használata számos adatvédelmi kihívást állít a szervezetek elé – derül ki a Dell Technologies 2021 Global Data Protection Index (GDPI) kutatásának eredményeiből.

Egy nemrég készített IDC-felmérés szerint az elmúlt 12 hónap során a szervezetek több mint egyharmada szembesült a rendszereikhez vagy adataikhoz való hozzáférést korlátozó zsarolóvírus-támadással vagy adatszivárgással világszerte. Annak érdekében, hogy segítsen leküzdeni ezeket az egyre terjedő – és látszólag elkerülhetetlen – problémákat, a Dell Technologies új szoftvereket és szolgáltatásokat vezet be.

A megoldások célja a virtuális gépek biztonsági mentéseire jellemző rendelkezésre állás felgyorsítása, a nagy adathalmazok kezelésének leegyszerűsítése, valamint az üzleti folytonosság fenntartása, a mindennapos kiber-helyreállítási műveletek szükségességének csökkentése mellett.

„Bár a zsarolóvírus-támadások súlyos károkat okozhatnak, az elkerülhetetlen vereség elfogadása nem a megfelelő válasz rájuk. Tisztában vagyunk azzal, hogy a tét nagyobb, mint valaha, és az adatvédelem feladata is minden korábbinál összetettebb. Olyan termékkínálatot biztosítunk, amely segít leküzdeni ezt az egyre nagyobb kihívást, és lehetővé teszi, hogy az ügyfeleink egy holisztikus kiberbiztonsági és adatvédelmi stratégia bevezetésével észlelhessék, azonosíthassák és leküzdhessék a zsarolóvírus- és egyéb kibertámadásokat. Emellett pedig képesek legyenek egy ilyen támadás után helyreállítani a működésüket” – mondta Jeff Boudreau, a Dell Technologies infrastrukturális megoldásokért felelős csoportjának elnöke és ügyvezetője.

A GDPI rávilágít az adatvédelem egyre fokozódó összetettségére

A Dell Technologies 2021-ben nemzetközi szinten 1000 informatikai döntéshozó bevonásával készítette el Global Data Protection Index felmérését. Az eredmények alapján a szervezeteknek kihívást jelent az adatok folyamatosan növekvő mennyisége és az adatvédelmi feladatok egyre összetettebb természete.

A tanulmányból kiderül, hogy a szervezetek több mint 10-szer annyi adatot kezelnek, mint öt évvel ezelőtt: a 2016-ban megállapított 1,45 petabájtos átlag 2021-re 14,6 petabájtra nőtt. Emellett a válaszadók 82 százaléka tart attól, hogy a szervezetük jelenlegi adatvédelmi megoldásai nem felelnek meg a jövő üzleti kihívásainak.

Ezek az aggodalmak nem alaptalanok, ugyanis a megkérdezettek több mint 30 százaléka számolt be az elmúlt évben tapasztalt adatvesztésről, valamint a válaszadók közel fele (45%) szembesült nem tervezett rendszerleállással.

A GDPI kutatás további megállapításai:

  • A megkérdezettek 62 százaléka tart attól, hogy a meglévő adatvédelmi intézkedéseik nem biztosítanak elegendő védelmet a kártevők és zsarolóvírusok jelentette fenyegetéssel szemben, 74 százalékuk pedig egyetért azzal, hogy az otthoni munkavégzés terjedése miatt fokozottabb mértékben fennáll a kibertámadások miatti adatvesztés veszélye.
  • A válaszadók 67 százaléka nem biztos abban, hogy egy megsemmisítéssel járó kibertámadás vagy adatvesztés esetén minden üzleti szempontból kritikus fontosságú adatuk helyreállítható lenne.
  • 63 százalékuk úgy véli, hogy a feltörekvő technológiák – például a felhőalapú alkalmazások, a Kubernetes-tárolók, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás – adatvédelmi kockázattal járnak, és az új technológiákhoz tervezett adatvédelmi megoldások hiánya a szervezetek előtt álló három legkiemelkedőbb adatvédelmi kihívás egyikének bizonyult.
  • Az elmúlt 12 hónap során bekövetkezett adatveszteség átlagosan közel négyszer akkora többletköltséget eredményezett a több adatvédelmi szolgáltatót használó szervezetek számára, mint a csak egy szolgáltatót használók esetében.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS