A projektirányító bizottság koordinálja a Klíma- és természetvédelmi akciótervben kiemelt szerepet betöltő közlekedészöldítési program megvalósítását. Az alacsony és nulla kibocsátású járművek forgalomba állítását a nagyvárosok közösségi közlekedésében 36 milliárd forinttal támogatja a kormány – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium pénteken.
A klímacélok elérésében és a karbonsemlegesség megvalósításában meghatározó szerepet tölt be a közlekedés zöldítése, hiszen a szektor az üvegházhatású gázkibocsátás ötödéért felel Magyarországon. A helyi közösségi közlekedésben mintegy 2900 autóbusz vesz részt, ezek nagy része elöregedett és korszerűtlen – emelik ki a közleményben.
A Klíma- és természetvédelmi akcióterv részeként a buszállomány alacsony kibocsátású járművek beszerzésén keresztül újul meg a 25 ezernél nagyobb lélekszámú településeken. A program kormányzati támogatásának köszönhetően 2020 és 2029 között összesen 36 milliárd forint áll rendelkezésre elsősorban elektromos meghajtású buszok beszerzésére.
A Zöld Busz Program első lépéseként egy mintaprojekt indult, amelynek célja elektromos buszok kihelyezése a vidéki nagyvárosokban, tapasztalatgyűjtés a járműbeszerzés és -használat, az infrastruktúra-kiépítés terén.
A program projektirányító bizottságának elnöke Kaderják Péter energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár, felkért tagjai Garamvölgyi Balázs, a Magyar Fejlesztési Bank főigazgatója, Kóbor György, a Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója, Lepsényi István, a Valor Hungariae Zrt. vezérigazgatója, Varga István, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem dékán-helyettese és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
A városi buszflották megújítása a klíma- és természetvédelmi célok elérése mellett a szolgáltatási színvonal növelésével és a légszennyezés nagyarányú mérséklésével a helyi életminőség javításához is hozzájárul. (MTI)
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.