Így dübörgött az ipar Magyarországon 2018-ban

2019. 07. 05., 14:44

2018-ban a GDP negyedét adó ipar termelésének volumene 3,6 százalékkal tovább emelkedett – derül ki a statisztikai hivatal friss elemzéséből.

A KSH „Helyzetkép az iparról, 2018” című elemzésének legfontosabb megállapításai:

  • 2018-ban az ipari termelés növekedése folytatódott: a kibocsátás 3,6 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, elsősorban a feldolgozóipar legnagyobb súlyú alágai közül az élelmiszer, ital, dohánytermék és a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásának köszönhetően.
  • A külpiaci eladások 2018-ban 1,4 százalékkal nőttek. Az ipar hazai értékesítése 6,8 százalékkal emelkedett. Húsz évre visszatekintve a belföldi eladások aránya most először nőtt az összes értékesítésen belül.
  • A feldolgozóipar 2018-ban 3,7 százalékkal bővült. A három legnagyobb alág közül a legjelentősebb járműgyártás kibocsátása gyakorlatilag stagnált, ugyanakkor a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásáé 6,8, az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártásáé 4,9 százalékkal nőtt.
  • Az ipari termelésből mindössze 0,5 százalékkal részesedő bányászat termelése 54 százalékkal emelkedett 2017-hez viszonyítva, míg a 4,0 százalékos súlyú energiaipar kibocsátása 3,3 százalékkal csökkent.
  • Az ipari termelés minden régióban emelkedett, a legnagyobb mértékben Pest régióban (9,5 százalék), a legkevésbé Nyugat-Dunántúlon (0,5 százalék).
  • Az iparban beruházásokra 2018-ban 2607 milliárd forintot fordítottak, összehasonlító áron 10,0 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
  • Az ipari termelői árak 2018-ban az előző évihez képest 5,5 százalékkal magasabbak voltak.
  • 2018-ban az iparban alkalmazásban állók száma – a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásoknál – 738 ezer fő volt, 2,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 30., 19:15
Karácsonykor és karácsony után is sok üzletben találkozhatunk akciós vagy értékcsökkent termékekkel. Élhetünk jótállási vagy szavatossági igénnyel, ha az akciós termék meghibásodik? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024. 12. 30., 11:15
2024 harmadik negyedévében a projektfinanszírozási hitelek teljes állománya az előző negyedévhez viszonyítva 1,6 százalékkal mérséklődött. A csökkenés a devizában nyújtott projektfinanszírozási hitelek állománycsökkenésének tudható be, míg a forintban fennálló projektfinanszírozási hitelek állománya lényegében nem változott – tájékoztatott az MNB.
2025. 01. 01., 12:00
Jogszabályváltozás miatt 2025. július 1-jétől az energiakereskedők és a hálózati elosztó társaságok a nem lakossági felhasználók energiaszámláit kizárólag elektronikus formában bocsáthatják ki, így ennek az ügyfélkörnek a papíralapú számla helyett az MVM is majd csak elektronikus számlát állíthat ki – tájékoztatott az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.
2025-01-02 10:15:00
A bankok többsége nem várt egy percet sem, már január első napján meghirdette a maga munkáshitelét. A feltételek a jogszabályi kötöttségek miatt ugyan hasonlóak, de találni jelentős különbségeket az elvárásokban, és máris megjelent az első olyan ajánlat, amiben 100 ezer forint extra jóváírással csábítják a fiatal ügyfeleket a hitelfelvételre – derül ki a Bank360.hu összeállításából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS