A régiónkban is rengeteget költ a fenntarthatóságra a 3M

2021. 05. 25., 18:30

Egymilliárd amerikai dollárt szán a következő 20 évben környezetvédelmi célok elérésére a világ egyik legnagyobb gyártóvállalata, a Magyarországon is jelenlévő 3M. A jelentős összegből saját projektjeik mellett más cégeknek is segítenek fenntarthatósági törekvéseik elérésében. A 3M számára régiónk kiemelten fontos, ezért mostanra itt is jelentősen csökkentették ökológiai lábnyomukat, a jövőben pedig még ambiciózusabb céljaik vannak.

Alig akad olyan területe az iparnak, ahol az amerikai központú, több mint 70 országban működő vállalat ne lenne aktív, ezért hatalmas vállalás részükről, hogy frissen kiadott fenntarthatósági jelentésük szerint 2050-re minden tevékenységük karbonsemleges lesz. Már most jó úton haladnak efelé, például villamosenergia-felhasználásuk 35,4 százalékát megújuló forrásból fedezik.

A fenntartható fejlődés üzleti stratégiánk egyik alapja, tiszteljük a körülöttünk lévő világot. A 3M a világ egyik legnagyobb gyártóvállalata, mely globálisan több mint 12 000 terméket készít számos ágazat számára. Tevékenységük Kelet-Európában is széles, a cég több értékesítési irodája, szolgáltatóközpontja és az egyik legnagyobb gyártóközpontja is itt, a lengyelországi Wroclawban található” – mondta Radosław Kaskiewicz. A 3M kelet-európai ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: „mindez különösen elkötelezetté tesz bennünket a régió fenntartható jövője iránt”.

A vállalat évek óta, jelentős beruházásokkal csökkenti régiós érdekeltségeinek károsanyag-kibocsátását, áram- és vízfogyasztását. Ennek eredményeként ma üzemeik 42,9 százaléka megfelel a „zero landfill” céloknak, azaz semmit nem juttatnak a hulladéklerakókba. A cég telephelyein bevezetett korszerű, visszaforgatott vízgazdálkodási rendszer pedig mostanra 43 százalékkal csökkentette a felhasznált víz mennyiségét.

Előremutató projektjeik nem állnak meg a vállalat kapuinál. Nemrég az ENSZ Global Compact (UNGC) szervezete bejelentette, hogy a 3M szponzorálja azt az SDG Ambition nevű programot, amely különböző cégeknek segít összehangolni fenntarthatósági céljaikat alapvető üzleti stratégiájukkal.

A 3M reagált a legújabb globális kihívásra is: a közelmúltban mintegy 22 millió euróból fejlesztette az oltóanyagok és gyógyszerek előállításához szükséges szűrőgyártó gépsorokat. A vállalat ezen kívül támogatja a koronavírus-járvány által különösen sújtott, rászoruló személyeket és közösségeket. A 3M fenntarthatósági stratégiájával, eddigi eredményeivel és céljaival kapcsolatos további információkért tekintse meg a cég 2021-es fenntarthatósági jelentését.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS