„A fogyasztókat gyakran ösztönözni kell arra, hogy egy új hálózatra váltsanak

2021. 11. 25., 17:07

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek széleskörű elterjedése. Ezek közé tartozik az önvezető autó, a távolról elvégezhető műtét, a drónos kiszállítás vagy a virtuális edzés.

A fogyasztók többnyire elégedettek mobilszolgáltatóikkal, csomagjaikkal és eszközeikkel, így nem érzik sürgősnek a váltást 5G-re – állapította meg a közelmúltban készített felmérésében a Deloitte. Ezzel együtt növekvő fogyasztói kereslet tapasztalható az 5G iránt: ennek elérhetősége már az egyik legfontosabb szempont azoknak a felhasználók a körében, akik a következő évben szolgáltatóváltáson gondolkodnak. A felmérésre választ adók az 5G szolgáltatás elérhetőségét a három legfontosabb tényező közé sorolták egy potenciális új szolgáltató kiválasztásakor az ár-érték arány és a hálózat minősége mellett.

A legtöbb fogyasztó nem siet szolgáltatót vagy csomagot váltani: a válaszadók kétharmada jellemzően meg van elégedve szolgáltatója hálózati teljesítményével, például a weboldalak betöltési sebességével vagy a videók streamelésével. Mivel pedig a telefonok átlagos életkora 1,7 év, a felmérésben résztvevők 40 százaléka válaszolta nem tartotta telefonja újra cserélését prioritásnak, és átlagosan további 1,5 évig tervezi jelenlegi készülékét használni.

A megkérdezettek többsége (52 százalék) úgy érezte, jelenlegi telefonja minden, számára fontos tulajdonsággal rendelkezik. A készülékük segítségével elsősorban üzeneteket (a megkérdezett válaszadók 47 százaléka) és e-maileket (37 százalék) küldenek, fényképeket és videókat készítenek (34 százalék), illetve a közösségimédia-oldalakat (29 százalék) látogatnak. Ezekre a tevékenységekre egy régebbi, 4G képes telefon többnyire ugyanolyan alkalmas, mint egy új, drágább 5G-s modell. A felmérés válaszadói közül csak minden harmadik nyilatkozott úgy, hogy egy éven belül 5G szolgáltatásra váltana.

Ahogy az a korábbi mobilhálózat-generációk bevezetésekor is igaz volt, a fogyasztókat gyakran ösztönözni kell arra, hogy egy új hálózatra váltsanak" – mondta Zaránd Miklós, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának partnere. Szerinte ezek az ösztönzők segíthetnek ellensúlyozni például az egyenlőtlen lefedettséget a kiépítés kezdeti időszakában, vagy enyhíthetnek az új eszközök magasabb költségéből adódó pénzügyi terheken. A szakember úgy vélte: mivel az 5G általánosságban jobb felhasználói élményt, valamint egyedülálló felhasználási lehetőségeket nyújt, valószínű, hogy egyre élénkebb érdeklődés alakul ki iránta.

Az év végére már megközelíti az 580 milliót az 5G előfizetések globális száma, további terjedése pedig a távközlési vállalatokra, az eszközgyártókra és az őket támogató tágabb ökoszisztémára is kedvezően hat. Mindez arra ösztönzi a piaci szereplőket, hogy együttműködjenek az 5G használatának intenzívebbé tétele érdekében. Az eszközgyártók a feltuningolt keresletet révén növelhetik az eladásokat, miközben a telekommunikációs szolgáltatók teljesíteni tudják a magasabb hálózati sebességre és megbízhatóbb adatátvitelre vonatkozó fogyasztói elvárásokat – ráadásul ezt alacsonyabb költséggel tehetik meg. Az 5G előfizetéssel rendelkező ügyfelek és az ilyen eszközök számának bővülése az alkalmazás- és tartalomkészítőknek teremt piacot: a fogyasztók utazási, sportolási, vásárlási vagy szórakoztatási szokásait potenciálisan forradalmasító új szolgáltatások és fogyasztói élmények fejlesztésére adnak alkalmat.

„Hasonlóra számítunk, mint a 4G-LTE bevezetésénél: ahogyan egyre több, csak 5G-n működő izgalmas alkalmazás jelenik meg, annál gyorsabban vezet az 5G tömeges elterjedéséhez a fogyasztói kíváncsiság" – szögezte le Hosszu Gábor, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója, példaként említve a streaming-video-on-demand szolgáltatások elterjedését, ami a 4G-LTE széles körű lefedettségének elérését követő két-három évben volt tapasztalható, és fokozódó érdeklődést és készülékváltási kedvet eredményezett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-12-01 18:40:00
Az MNB összesen 15 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, többek között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések állománykezelésével összefüggő, egyes élet- és nem-életbiztosítási termékek biztosítási feltételeihez kapcsolódó informatikai biztonsági, illetve a vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt.
2023-12-01 17:55:00
„Az AI rendszerek kiváló eszközök lehetnek az auditori munka során, mivel segíthetnek a hatékonyabb kommunikációban, információgyűjtésben és problémamegoldásban – a szakértő könnyvizsgálót azonban nem tudják helyettesíteni.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS