Optimizmusra utalnak a kisvállalkozások hitelfelvételi szokásai

2019. 05. 29., 10:15

Negyedik éve nő a CIB Banknál a kisvállalkozások hitelfelvételi kedve, ami pozitív üzleti hangulatra és jövőképre utal. Ez a tendencia a keleti régiót is jellemzi, azaz Kelet-Magyarországon is szívesen vesznek fel hitelt a legkisebb cégek is. A CIB kisvállalati szegmensében a kihelyezett hitelállomány 2016-2018 között 17 százalékkal nőtt, az idei év végére a 23 százalékot is elérheti a növekedés.

A magyar vállalkozások 99,8 százalékát, a nemzeti összterméknek pedig az 52,5 százalékát adják a kis- és közepes vállalkozások a KSH adatai szerint. Az üzleti optimizmusról beszédes képet ad, hogy ezen a körön belül milyen a kisvállalkozások hitelfelvételi kedve, hogyan alakul a kihelyezett hitelek mennyisége.

A CIB Bank adatai szerint a kihelyezett hitelösszegek növekedése immár negyedik éve folyamatos, 2019 végére a CIB célja, hogy a kisvállalkozások kihelyezett hitelállománya meghaladja a 40 milliárd forintot. A célkitűzés a bank szakemberei szerint reális, így négy év alatt 23 százalékos lehet a növekedés. Ez azt jelenti, hogy közel 10 milliárd forinttal nőhet a kihelyezett hitelállomány ebben az ügyfélkörben.

„Ez a vállalkozói kör mutatja a legvegyesebb képet, többek között a kihelyezett hitelek nagyságában is. 2018-ban a CIB által folyósított legkisebb kisvállalkozói hitel 200 ezer forint volt, a legnagyobb pedig 101 millió. Az átlagos hitelösszeg a kisvállalati szegmensünkben 10,1 millió forint volt” – mondta Fetter István, a Kisvállalati szegmensért felelős vezető.

Ezen belül a vállalkozások napi likviditását biztosítani hivatott folyószámlahitel iránt van a legnagyobb érdeklődés, itt 200 ezer és 50 millió forint között mozog az igényelt keretösszeg.  A CIB Bank külön termékvariációt alakított ki a kisebb összegű hiteligények hatékony és gyors kiszolgálására, így egypontos ügyintézéssel, egyszerűsített dokumentációval, legfeljebb három munkanapon belül juthat hozzá meglévő ügyfele a megcélzott hitelösszeghez.

2018-ban a kihelyezett hitelek állományát és darabszámát nézve is a keleti régió járt élen. (A CIB Bank régióit és nem a közigazgatási egységeket értve.) A hitelállományt nézve a keleti régió 7,8 milliárd forinttal még a budapesti régiót is megelőzte.

A kisvállalkozások adminisztrációs terheit csökkenteni hivatott és nemrég bevezetett CIB Kisvállalkozói Hitelajánlat-készítő digitális platformon keresztül a vállalkozásoknak elegendő néhány céges adatot megadniuk, és pár percen belül személyre szabott hitelajánlathoz jutnak. Ez az innovatív megoldás 30 sikeres hitelügyletet eredményezett indulása óta, így összesen 238 millió forint hitelt folyósított a CIB olyan vállalkozásoknak, amelyek ezen internetes felületen kezdeményezték a hitelfelvételt.

A CIB kisvállalati ügyfelei előnyben részesítik a digitális banki csatornákat, 87 százalékuk bankol valamilyen elektronikus csatornán keresztül. Ami az utalásokat illeti, a legkisebb forgalmat bonyolító cégek 91 százaléka utal online, míg a havi négymillió forint feletti banki forgalmat bonyolító cégek esetében már elenyésző, 3 százalék alatti azok száma, akik még mindig bankfiókban kezdeményezik az utalásokat.

A CIB az online utalások kedvezményes díjaival és speciális számlacsomagokkal továbbra is arra ösztönzi a kisvállalkozásokat, hogy vegyék igénybe a kényelmesen és gyorsan használható digitális csatornákat.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS