NHP Hajrá: megnő a beruházási szándék, ha javulnak a kkv-k pénzügyi várakozásai

2020. 09. 16., 18:15

A járvány kezdetéhez képest jobbnak érzékelik anyagi helyzetüket a hazai kis- és középvállalkozások a K&H júniusi ügyfélfelmérése szerint. A vállalkozások 40 százaléka ugyanis úgy véli, hogy saját finanszírozását tekintve nem kell további lépéseket bevezetnie az év végéig. Az NHP Hajrá iránt nagy a kereslet, a várakozások javulásával együtt egyre nő a beruházási hitelek népszerűsége.

A K&H Bank áprilisban készített felmérést saját kkv ügyfelei körében a vírusjárvány gazdasági következményeinek vizsgálatára, amelyet júniusban megismételt. A kutatás arra is kitért, hogy miként alakultak a cégek pénzügyei a korlátozások feloldása óta. „Saját megítélésük szerint áprilishoz képest jobb anyagi helyzetben vannak a kkv-k, ugyanis a résztvevők majdnem fele (46 százalék) rendelkezik pénzügyi tartalékkal, és közel minden ötödik cégvezető (18 százalék) tervezi, hogy növeli a már meglévő megtakarításokat. A vállalkozások biztosabbnak tűnnek saját finanszírozásukat tekintve is, amelyet az is mutat, hogy az előző felméréshez képest több mint kétszer annyi válaszadó gondolja, hogy finanszírozás tekintetében nincs szüksége további lépésekre az év végéig. Jelentősen, 41 százalékról 20 százalékra csökkent azon vállalkozások száma is, akiknek saját tartalékból, befektetésből, megtakarításból kell finanszírozni működésüket az év fennmaradó részében” – hangsúlyozta Kökény Roland, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

Népszerűek a beruházásra fordított hitelek

Az áprilisi elképzelésekhez hasonlóan, közel minden ötödik cég (18 százalék) tervezi, hogy rövid vagy hosszú lejáratú forrást vesz igénybe az év végéig. Ez inkább a nagyobb, 301 millió forint feletti éves árbevételű kis- és középvállalkozások körében (36 százalék), a szektorok közül pedig a kereskedelem (25 százalék) illetve az ipar, építőipar, gyártás (24 százalék) területén jellemző. A nagy népszerűségnek örvendő NHP Hajrá-ról a cégek közel fele hallott (49 százalék), közülük több mint minden harmadik cég (38 százalék) fontolóra is veszi a program igénybevételét.

„Az ügyfélkutatás eredményeit, valamint saját adatainkat nézve is azt tapasztaljuk, hogy a hitelcélokban változás mutatkozik a program indulása óta. A július végi adataink alapján még mindig a legnépszerűbb a forgóeszközhitel, ám ennek aránya jelentősen csökkent az áprilisi eredményekhez képest. A munkabér és egyéb kiadásokra a kkv-k 23 százaléka venne fel kölcsönt, ami az első kutatáshoz képest 13 százalékpontos visszaesést jelent. A beruházási hitelek iránt érdeklődők száma viszont megnövekedett, fokozódott a vállalkozások beruházási kedve. Az NHP Hajrá iránt továbbra is jelentős érdeklődést tapasztalunk, és a program keretében összességében július végéig több mint 75 milliárd forint értékben kötöttünk szerződést” – ismertette a legfrissebb eredményeket Hodina Péter, a K&H Vállalati értékesítési igazgatóság vezetője.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS