Nagycsaládos autóvásárlás: népszerű a lízing is

A nagycsaládosoknak indított állami autóvásárlási programban a lízing is „milliárdos" szerepet kapott – közölte a Magyar Lízingszövetség. A maximum 2,5 milliós állami támogatással elhozható hétüléses új autókra július óta több mint 1000 lízingszerződést kötöttek összesen 3 milliárd forint értékben az érintettek.

Csak novemberben több mint 400 nagycsaládos autó talált gazdára lízingkonstrukció segítségével, ezek értéke elérte az 1,2 milliárd forintot. A Magyar Lízingszövetség az alacsony kamatkörnyezet miatt olcsó lízingfinanszírozási konstrukciók nem csak a nagycsaládosok számára, hanem minden autóvásárlást tervező magánszemély vagy cég számára az egyik legjobb alternatívát jelentik.

Júliusban indult el a nagycsaládosok autóvásárlási programja, amelynek keretében a három- vagy többgyermekes családok új, minimum hétüléses személyautó vásárlásához kaphatnak 50 százalékos, legfeljebb 2,5 millió forintos vissza nem térítendő állami támogatást. A szabályok szerint az érintett családok lízingfinanszírozás segítségével is megvehetik az kiszemelt új autót és a legfrissebb adatok szerint sokan éltek is ezzel a lehetőséggel – közölte a Magyar Lízingszövetség.

Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára azt mondta: „Július óta összesen több mint 1000 lízingszerződést kötöttek a nagycsaládosoknak a program keretében, a lízingcégek pedig 3 milliárd forintot folyósítottak az autóvásárlóknak. Csak novemberben 400 autó talált gazdára lízingkonstrukció segítségével, ezek összege pedig elérte a 1,2 milliárd forintot. Azaz napi átlagban novemberben 13 lízingszerződést kötöttek 40 millió forint értékben. Egy-egy autóra vetítve a lízingfinanszírozás meghaladta a 3 millió forintot".

A főtitkár kiemelte, az említett adatok alapján programban most már láthatóan fontos szerepet játszanak a lízingcégek, amelyek a jövőben még nagyobb részt vállalhatnak. A fent említett 1100 szerződés mellett a lízingcégek még további mintegy 900 kérelmet hagytak jóvá november végéig. A nagycsaládosok programjában érintett Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) rendszeresen egyeztet a kormányzat illetékeseivel a programról, hogy az hosszú távon is sikeres legyen.

Képünk illusztráció.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS