Krisán László: mindenkinek érdeke, hogy a magyar vállalkozások erősek maradjanak

2021. 02. 23., 11:30

A Széchenyi Kártya Programban rendkívül gyorsan megjelentek a „válságkonstrukciók”, és a rendkívül kedvező feltételek mellett igénybe vehető lehetőséggel éltek is a hazai vállalkozások – mondta el Krisán László, a KAVOSZ Zrt vezérigazgatója a program 2020-as eredményeit bemutató sajtótájékoztatón.

A koronavírus-válság kitörése után a KAVOSZ Zrt. az első között állt elő új, a vállalkozásokat segítő pénzügyi javaslatokkal, és ezek rendkívül gyorsan konkrét termékekké váltak – mondta el Krisán László a Széchenyi Kártya Programot értékelő sajtótájékoztatón. A KAVOSZ Zrt. elnöke emlékeztetett: az Agrár Széchenyi Kártya Plusz – 200 millió forintra megemelt hitelösszeggel, 0 forintra csökkentett költséggel – már 2020. április közepén megjelent a piacon, és ezt május 2-án követték a program további „kríziskonstrukciói” is. Aki gyorsan ad, az tud a legtöbbet segíteni – hangsúlyozta Krisán László, aki azt is bejelentette, hogy az Agrár Széchenyi Kártya Plusz programot idén június 30-ig meghosszabbították.

A vállalkozók országszerte mintegy 200 irodában érhetik el a KAVOSZ Zrt. pénzügyi termékeit, a programhoz eddig 9 bank csatlakozott, további kettővel pedig jelenleg folynak a tárgyalások.

2002 óta a Széchenyi Kártya Programban 454 ezer hitelkérelmet regisztráltak, a leszerződött hitelügyletek száma 334 ezer, a lekötött hitelszerződések összege pedig 3052 milliárd forint – sorolta az adatokat a vezérigazgató. 2020-ban – ahogy az várható volt – jelentős emelkedést tapasztaltak. A hiteligénylések száma az előző évi 24 ezerről 40 ezer fölé, a ténylegesen megvalósult ügyletek száma 21 ezerről 30 ezerre, a leszerződött hitelösszeg 280 milliárd forintról 640 milliárd forintra emelkedett, az átlagos hitelösszeg pedig 14–15 millió forintról 31–32 millió forintra nőtt.

A Széchenyi Kártya Program a „legkisebbek” körében népszerű: a hitelt felvevő vállalkozások 81 százaléka mikro-, 18 százaléka kisvállalkozás, és csupán egy százalék kerül ki a középvállalkozások köréből. A résztvevő vállalkozások összesen 177 ezer főt foglalkoztatnak, így a Széchenyi Kártya Program a munkahelyek megtartásában is fontos szerepet játszik.

A vállalkozások számára a napi kiadások finanszírozása az elsődleges – hangsúlyozta Krisán László. Ezt a számok is alátámasztják: a 2020-as szerződések 97 százaléka, a hitelösszegnek pedig 95 százaléka volt folyószámla- vagy forgóeszközhitel.

A hitelek 85 százalékát vidéki vállalkozások vették fel, a régiók közül Dél-Alföld és Észak-Magyarország a legaktívabb. Ágazatok tekintetében a kereskedelem, az agrárium, az építőipar és a feldolgozóipar vezetnek.

Krisán László kiemelte az állami partnerek – az Innovációs és Technológiai Minisztérium, az Agrárminisztérium és a Pénzügyminisztérium, valamint a garanciaprogramban részt vevő intézmények – szerepét, amelynek köszönhetően a konstrukciók rendkívül alacsony költségek mellett vehetők igénybe. Mindannyiunk érdeke, hogy a hazai vállalkozások erősek legyenek és azok is maradjanak – zárta beszámolóját a KAVOSZ vezérigazgatója.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS