Kiugró növekedést értek el 2020-ban a Magyar Bankholding tagbankjai

2021. 05. 31., 17:15

A pandémiás helyzet okozta válság ellenére a Magyar Bankholdinghoz tartozó bankok aggregált mérlegfőösszege a hazai piacon messze a legnagyobb mértékben, közel ötven százalékkal nőtt tavaly, ezzel a bankcsoport megerősítette második helyét a hazai hitelintézeti piacon. A betétállomány bővítésében a Magyar Bankholding tagjai szintén kiemelkedően teljesítettek, amelyek a hitelkihelyezéseket is jelentősen növelni tudták. A következő években a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport egyesítésével az üzleti mutatók javulása várható, a működési költségek csökkentése mellett.

A Magyar Bankholding tagbankjai az előzetes adatok alapján 2020-ban 47 százalékkal növelték aggregált mérlegfőösszegüket az egy évvel korábbihoz képest, amely a 22,9 százalékos piaci átlag több mint kétszerese. A Magyar Bankholding mindhárom tagja, a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport külön-külön is kimagasló növekedést és piacrész-gyarapodást ért el a tavalyi évben.

A Magyar Bankholdinghoz tartozó bankok aggregált mérlegfőösszegének jelentős emelkedésében komoly szerepet játszott az erőteljes betétgyűjtési és hitelezési aktivitás. A bankcsoport ügyfelei tavaly csaknem 30 százalékkal bővítették betétállományukat a tagbankoknál, ami jelentősen meghaladta a hazai piac 23,2 százalékos átlagát. Tagbankjainak aggregált betétállománya alapján a Magyar Bankholding tagbankjainak piaci részesedése 2020 végére 18,1 százalékra emelkedett.

A három hitelintézet összesen több mint 13 százalékkal gyarapította aggregált hitelállományát 2020-ban, ezzel a Magyar Bankholding 16,1 százalékos részesedéssel rendelkezik a hazai piacon. Jelentős volt a tagbankok kihelyezése a Széchenyi Kártya új hiteltermékeinél is, ahol jelenleg együttesen 35,6 százalékos piaci részesedést birtokolnak, míg a korábbi Széchenyi Kártya termékek kihelyezésében tagbankjai révén a bankcsoport 73 százalékos részesedéssel továbbra is élen jár a piacon.

A törlesztési moratórium, a Magyar Nemzeti Bank likviditásbővítő intézkedései, az ügyfélhitelek és ügyfélbetétek növekedése is jelentős befolyást gyakoroltak a magyar bankpiac 2020-as mérlegére. A Magyar Bankholding tagbankjai hatékonyan éltek a kormányzati és jegybanki lehetőségekkel, különösen a Növekedési Hitelprogrammal, amely szintén jelentős segítséget nyújtott az ügyfelek részére a nehéz gazdasági környezetben. Az állományok érdemi bővülését a babaváró hitelek népszerűsége, a vállalkozások számára megnyíló új hitelkonstrukciók, az elhalasztott fogyasztás, valamint a járványhelyzet miatti óvatosság és kockázatkerülés is támogatta.

Bár a hazai bankpiac alapvető működéséhez kapcsolódó bevételek a működési költségeket meghaladó ütemben bővültek, 2020-ban jelentősen, 58 százalékkal esett vissza a teljes magyarországi bankszektor eredménye, amit majdnem teljes egészében a kockázati költségek növekedése (az értékvesztés- és céltartalékképzés nettó eredményhatása) okozott. A Magyar Bankholding tagbankjainak aggregált adózott eredménye tavaly 14 milliárd forintra csökkent, ebből a kockázati költségek nettó 60 milliárd forinttal rontották a bankcsoport hitelintézeteinek pénzügyi teljesítményét.

A Magyar Bankholdinghoz tartozó társaságok egyéb pénzügyi szektorokban is meghatározó szerepet töltenek be: a csoport lízingtársaságai a válságból fakadó visszaesés ellenére 30 százalékos részesedésükkel változatlanul első helyen állnak a hazai lízingpiacon a finanszírozott összeg nagysága alapján. A bankcsoport saját jelzálogbankja, a Takarék Jelzálogbank közel 20 százalékos részesedésével a második legnagyobb, egyben a legtöbb banki partnert kiszolgáló refinanszírozó. A Magyar Bankholdinghoz tartozik továbbá a három nagy egészségpénztár egyike, az MKB-Pannónia, amelynek piaci részesedése 22 százalékot tesz ki.

„Tavalyi eredményeink azt mutatják, hogy a három, külön-külön is erős hazai hitelintézet már most minden piaci szegmensben meghatározó, vagy piacvezető szereplő, akik jól kiegészítik egymást. Hárman együtt Magyarország legmodernebb, leginkább digitalizált bankját hozzuk létre, ahol erőnk és tudásunk összeadódik, ügyfeleink pedig a legjobb termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz juthatnak hozzá” – mondta dr. Barna Zsolt, a Magyar Bankholding Zrt. Igazgatóságának elnöke.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS