Kiugró növekedést értek el 2020-ban a Magyar Bankholding tagbankjai

2021. 05. 31., 17:15

A pandémiás helyzet okozta válság ellenére a Magyar Bankholdinghoz tartozó bankok aggregált mérlegfőösszege a hazai piacon messze a legnagyobb mértékben, közel ötven százalékkal nőtt tavaly, ezzel a bankcsoport megerősítette második helyét a hazai hitelintézeti piacon. A betétállomány bővítésében a Magyar Bankholding tagjai szintén kiemelkedően teljesítettek, amelyek a hitelkihelyezéseket is jelentősen növelni tudták. A következő években a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport egyesítésével az üzleti mutatók javulása várható, a működési költségek csökkentése mellett.

A Magyar Bankholding tagbankjai az előzetes adatok alapján 2020-ban 47 százalékkal növelték aggregált mérlegfőösszegüket az egy évvel korábbihoz képest, amely a 22,9 százalékos piaci átlag több mint kétszerese. A Magyar Bankholding mindhárom tagja, a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport külön-külön is kimagasló növekedést és piacrész-gyarapodást ért el a tavalyi évben.

A Magyar Bankholdinghoz tartozó bankok aggregált mérlegfőösszegének jelentős emelkedésében komoly szerepet játszott az erőteljes betétgyűjtési és hitelezési aktivitás. A bankcsoport ügyfelei tavaly csaknem 30 százalékkal bővítették betétállományukat a tagbankoknál, ami jelentősen meghaladta a hazai piac 23,2 százalékos átlagát. Tagbankjainak aggregált betétállománya alapján a Magyar Bankholding tagbankjainak piaci részesedése 2020 végére 18,1 százalékra emelkedett.

A három hitelintézet összesen több mint 13 százalékkal gyarapította aggregált hitelállományát 2020-ban, ezzel a Magyar Bankholding 16,1 százalékos részesedéssel rendelkezik a hazai piacon. Jelentős volt a tagbankok kihelyezése a Széchenyi Kártya új hiteltermékeinél is, ahol jelenleg együttesen 35,6 százalékos piaci részesedést birtokolnak, míg a korábbi Széchenyi Kártya termékek kihelyezésében tagbankjai révén a bankcsoport 73 százalékos részesedéssel továbbra is élen jár a piacon.

A törlesztési moratórium, a Magyar Nemzeti Bank likviditásbővítő intézkedései, az ügyfélhitelek és ügyfélbetétek növekedése is jelentős befolyást gyakoroltak a magyar bankpiac 2020-as mérlegére. A Magyar Bankholding tagbankjai hatékonyan éltek a kormányzati és jegybanki lehetőségekkel, különösen a Növekedési Hitelprogrammal, amely szintén jelentős segítséget nyújtott az ügyfelek részére a nehéz gazdasági környezetben. Az állományok érdemi bővülését a babaváró hitelek népszerűsége, a vállalkozások számára megnyíló új hitelkonstrukciók, az elhalasztott fogyasztás, valamint a járványhelyzet miatti óvatosság és kockázatkerülés is támogatta.

Bár a hazai bankpiac alapvető működéséhez kapcsolódó bevételek a működési költségeket meghaladó ütemben bővültek, 2020-ban jelentősen, 58 százalékkal esett vissza a teljes magyarországi bankszektor eredménye, amit majdnem teljes egészében a kockázati költségek növekedése (az értékvesztés- és céltartalékképzés nettó eredményhatása) okozott. A Magyar Bankholding tagbankjainak aggregált adózott eredménye tavaly 14 milliárd forintra csökkent, ebből a kockázati költségek nettó 60 milliárd forinttal rontották a bankcsoport hitelintézeteinek pénzügyi teljesítményét.

A Magyar Bankholdinghoz tartozó társaságok egyéb pénzügyi szektorokban is meghatározó szerepet töltenek be: a csoport lízingtársaságai a válságból fakadó visszaesés ellenére 30 százalékos részesedésükkel változatlanul első helyen állnak a hazai lízingpiacon a finanszírozott összeg nagysága alapján. A bankcsoport saját jelzálogbankja, a Takarék Jelzálogbank közel 20 százalékos részesedésével a második legnagyobb, egyben a legtöbb banki partnert kiszolgáló refinanszírozó. A Magyar Bankholdinghoz tartozik továbbá a három nagy egészségpénztár egyike, az MKB-Pannónia, amelynek piaci részesedése 22 százalékot tesz ki.

„Tavalyi eredményeink azt mutatják, hogy a három, külön-külön is erős hazai hitelintézet már most minden piaci szegmensben meghatározó, vagy piacvezető szereplő, akik jól kiegészítik egymást. Hárman együtt Magyarország legmodernebb, leginkább digitalizált bankját hozzuk létre, ahol erőnk és tudásunk összeadódik, ügyfeleink pedig a legjobb termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz juthatnak hozzá” – mondta dr. Barna Zsolt, a Magyar Bankholding Zrt. Igazgatóságának elnöke.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.
2024-12-11 19:11:25
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ), a Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezetek Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KÖZÉSZ), valamint az Országos Szövetkezeti Tanács (OSZT) közötti stratégiai megállapodás aláírására került sor december 11-én Budapesten a nyugdíjas foglalkoztatás országjáró fórumán.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS