Jóval többen bankolnak digitálisan az Erste Banknál, mint egy éve

2020. 09. 18., 14:30

Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma az elmúlt időszakban az Erste Banknál, a netbankos tranzakciók mennyisége az egy évvel korábbi ötödével emelkedett, míg a mobilbankos utalásoké csaknem a háromszorosára ugrott. Változnak a fiókhasználati szokások is: a bankfiókok ügyfélforgalma 10 százalékkal csökkent a koronavírus-járvány előttihez képest, a pénztárak helyett pedig mind többen használják az ATM-eket befizetéshez is.

A digitalizáció térhódítása alapjaiban változtatja meg az ügyfelek magatartását, bankhasználati szokásait. Az Erste Bank digitálisan aktív, a pénzintézet online csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére rendszeresen használó ügyfeleinek aránya már tavaly is mintegy 60 százalék volt, az elmúlt egy évben azonban számuk 6 százalékkal emelkedett.

A NetBankban az utalások havi darabszáma augusztusban az ötödével haladta meg az előző évit, míg a MobilBankban csaknem a háromszorosára ugrott tavaly augusztushoz képest. A Netbankba belépő ügyfelek illetve a belépések száma csökkent valamelyest az elmúlt időszakban a MobilBank használatra való egyre szélesebb körű áttérés miatt, utóbbi forgalma pedig mintegy 85 százalékkal emelkedett ez idő alatt – ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center Igazgatóság vezetője.

A csekkeket is mind többen a mobiltelefonjukat használva fizetik be. Az Erste MobilePay alkalmazásán keresztüli mobilos csekkbefizetések száma idén augusztusban csaknem a három és félszerese volt az egy évvel korábbinak. A digitális ügyfélszolgálati megoldások is egyre népszerűbbek. Az Erste Bank ChatBotja, MIRA júliusban hétszer annyi interakciót kezelt, mint egy évvel korábban.

A digitális bankolás erősödésével párhuzamosan változik a bankfiókok szerepe, csökken az egységek forgalma. Az Erste Bank fiókjait jelenleg mintegy 10 százalékkal kevesebben keresik fel, mint tavaly. A pénztárak forgalma azonban ennél is jobban, a negyedével esett vissza elsősorban a digitális csatornák térnyerése, valamint a befizetésre is alkalmas ATM-eknek köszönhetően. Az Erste ügyfelei nyáron már több befizetést intéztek bankautomatán keresztül, mint a fiókok pénztárában.

A bankfiókok forgalma ugyan csökken, ám ezzel párhuzamosan nő a tanácsadással töltött idő. Az Erste Bank 2017-ben kezdte el fiókjai az ügyfelek változó igényeihez igazító átalakítását. A legújabb új koncepciós fiók szeptemberben nyitott meg a Mammut II. bevásárlóközpontban. Ez az első olyan erstés egység, amelyet már a virtuális valóság technológia felhasználásával alakítottak ki, így a tervezési fázis során aktívan be lehetett vonni az ügyfeleket és a fiókos kollégákat a terek kialakításába.

Mindezek eredményeként a tárgyalók száma a harmadával nőtt, a korábbinál kétszer több, befizetésre is alkalmas ATM kapott helyet a fiókban, ahol kialakítottak egy úgynevezett nappalit is, egy olyan, tágas, barátságosan berendezett tárgyalót, amely ügyfélmegbeszélésekre és fióki értekezletek megtartására is alkalmas.

A pandémiás helyzet miatt a bankfiókot UV-s levegő fertőtlenítővel szerelték fel, az ügyfelek pedig online is tudnak időpontot foglalni, míg a fiókban egy érintésmentes ügyfélsorolót helyeztek el – mondta el Csáki Richárd fiókhálózat és prémium szegmens igazgató.

Az Erste Bank fokozatosan alakítja át fiókhálózatát a kor ügyféligényeinek megfelelő koncepció szerint. A budapesti Bartók Béla úti, Teréz körúti és Fashion streeti fiókok, valamint a kecskeméti és győri egységek után további bankfiókok fejlesztésével folytatja a beruházási programot. A pénzintézet tervei szerint további 4-5 megújult fiók nyílhat meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS