Jóval többen bankolnak digitálisan az Erste Banknál, mint egy éve

2020. 09. 18., 14:30

Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma az elmúlt időszakban az Erste Banknál, a netbankos tranzakciók mennyisége az egy évvel korábbi ötödével emelkedett, míg a mobilbankos utalásoké csaknem a háromszorosára ugrott. Változnak a fiókhasználati szokások is: a bankfiókok ügyfélforgalma 10 százalékkal csökkent a koronavírus-járvány előttihez képest, a pénztárak helyett pedig mind többen használják az ATM-eket befizetéshez is.

A digitalizáció térhódítása alapjaiban változtatja meg az ügyfelek magatartását, bankhasználati szokásait. Az Erste Bank digitálisan aktív, a pénzintézet online csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére rendszeresen használó ügyfeleinek aránya már tavaly is mintegy 60 százalék volt, az elmúlt egy évben azonban számuk 6 százalékkal emelkedett.

A NetBankban az utalások havi darabszáma augusztusban az ötödével haladta meg az előző évit, míg a MobilBankban csaknem a háromszorosára ugrott tavaly augusztushoz képest. A Netbankba belépő ügyfelek illetve a belépések száma csökkent valamelyest az elmúlt időszakban a MobilBank használatra való egyre szélesebb körű áttérés miatt, utóbbi forgalma pedig mintegy 85 százalékkal emelkedett ez idő alatt – ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center Igazgatóság vezetője.

A csekkeket is mind többen a mobiltelefonjukat használva fizetik be. Az Erste MobilePay alkalmazásán keresztüli mobilos csekkbefizetések száma idén augusztusban csaknem a három és félszerese volt az egy évvel korábbinak. A digitális ügyfélszolgálati megoldások is egyre népszerűbbek. Az Erste Bank ChatBotja, MIRA júliusban hétszer annyi interakciót kezelt, mint egy évvel korábban.

A digitális bankolás erősödésével párhuzamosan változik a bankfiókok szerepe, csökken az egységek forgalma. Az Erste Bank fiókjait jelenleg mintegy 10 százalékkal kevesebben keresik fel, mint tavaly. A pénztárak forgalma azonban ennél is jobban, a negyedével esett vissza elsősorban a digitális csatornák térnyerése, valamint a befizetésre is alkalmas ATM-eknek köszönhetően. Az Erste ügyfelei nyáron már több befizetést intéztek bankautomatán keresztül, mint a fiókok pénztárában.

A bankfiókok forgalma ugyan csökken, ám ezzel párhuzamosan nő a tanácsadással töltött idő. Az Erste Bank 2017-ben kezdte el fiókjai az ügyfelek változó igényeihez igazító átalakítását. A legújabb új koncepciós fiók szeptemberben nyitott meg a Mammut II. bevásárlóközpontban. Ez az első olyan erstés egység, amelyet már a virtuális valóság technológia felhasználásával alakítottak ki, így a tervezési fázis során aktívan be lehetett vonni az ügyfeleket és a fiókos kollégákat a terek kialakításába.

Mindezek eredményeként a tárgyalók száma a harmadával nőtt, a korábbinál kétszer több, befizetésre is alkalmas ATM kapott helyet a fiókban, ahol kialakítottak egy úgynevezett nappalit is, egy olyan, tágas, barátságosan berendezett tárgyalót, amely ügyfélmegbeszélésekre és fióki értekezletek megtartására is alkalmas.

A pandémiás helyzet miatt a bankfiókot UV-s levegő fertőtlenítővel szerelték fel, az ügyfelek pedig online is tudnak időpontot foglalni, míg a fiókban egy érintésmentes ügyfélsorolót helyeztek el – mondta el Csáki Richárd fiókhálózat és prémium szegmens igazgató.

Az Erste Bank fokozatosan alakítja át fiókhálózatát a kor ügyféligényeinek megfelelő koncepció szerint. A budapesti Bartók Béla úti, Teréz körúti és Fashion streeti fiókok, valamint a kecskeméti és győri egységek után további bankfiókok fejlesztésével folytatja a beruházási programot. A pénzintézet tervei szerint további 4-5 megújult fiók nyílhat meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 30., 15:10
Hektikusan mozogtak az árak a vidéki ingatlanpiacon 2024 első négy hónapjában; a használt házak átlagos négyzetméterára egy év alatt majdnem negyedével emelkedett, addig a téglalakásoké csökkent – ismertette Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója a piac legfrissebb változásait.
2024-05-30 18:10:34
A Temu megjelenése nagyobb piaci sokkot okozott a hazai e-kereskedelemben, mint a koronavírus-járvány és az ukrán háború. Aki átgondoltan használja a mesterséges intelligenciát, kiemelkedhet a versenytársai közül, ugyanakkor az új technológia olyan eszközt ad a kiberbűnözők kezébe, amellyel manipulált ajánlatokat hozhatnak létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor az őrségi és somogyi gombászok telespammelik a facebookot vargányás fotókkal, miközben a Börzsönyben kutatóexpedícióval kell keresni. Gyakran hiába.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS