Jóval többen bankolnak digitálisan az Erste Banknál, mint egy éve

2020. 09. 18., 14:30

Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma az elmúlt időszakban az Erste Banknál, a netbankos tranzakciók mennyisége az egy évvel korábbi ötödével emelkedett, míg a mobilbankos utalásoké csaknem a háromszorosára ugrott. Változnak a fiókhasználati szokások is: a bankfiókok ügyfélforgalma 10 százalékkal csökkent a koronavírus-járvány előttihez képest, a pénztárak helyett pedig mind többen használják az ATM-eket befizetéshez is.

A digitalizáció térhódítása alapjaiban változtatja meg az ügyfelek magatartását, bankhasználati szokásait. Az Erste Bank digitálisan aktív, a pénzintézet online csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére rendszeresen használó ügyfeleinek aránya már tavaly is mintegy 60 százalék volt, az elmúlt egy évben azonban számuk 6 százalékkal emelkedett.

A NetBankban az utalások havi darabszáma augusztusban az ötödével haladta meg az előző évit, míg a MobilBankban csaknem a háromszorosára ugrott tavaly augusztushoz képest. A Netbankba belépő ügyfelek illetve a belépések száma csökkent valamelyest az elmúlt időszakban a MobilBank használatra való egyre szélesebb körű áttérés miatt, utóbbi forgalma pedig mintegy 85 százalékkal emelkedett ez idő alatt – ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center Igazgatóság vezetője.

A csekkeket is mind többen a mobiltelefonjukat használva fizetik be. Az Erste MobilePay alkalmazásán keresztüli mobilos csekkbefizetések száma idén augusztusban csaknem a három és félszerese volt az egy évvel korábbinak. A digitális ügyfélszolgálati megoldások is egyre népszerűbbek. Az Erste Bank ChatBotja, MIRA júliusban hétszer annyi interakciót kezelt, mint egy évvel korábban.

A digitális bankolás erősödésével párhuzamosan változik a bankfiókok szerepe, csökken az egységek forgalma. Az Erste Bank fiókjait jelenleg mintegy 10 százalékkal kevesebben keresik fel, mint tavaly. A pénztárak forgalma azonban ennél is jobban, a negyedével esett vissza elsősorban a digitális csatornák térnyerése, valamint a befizetésre is alkalmas ATM-eknek köszönhetően. Az Erste ügyfelei nyáron már több befizetést intéztek bankautomatán keresztül, mint a fiókok pénztárában.

A bankfiókok forgalma ugyan csökken, ám ezzel párhuzamosan nő a tanácsadással töltött idő. Az Erste Bank 2017-ben kezdte el fiókjai az ügyfelek változó igényeihez igazító átalakítását. A legújabb új koncepciós fiók szeptemberben nyitott meg a Mammut II. bevásárlóközpontban. Ez az első olyan erstés egység, amelyet már a virtuális valóság technológia felhasználásával alakítottak ki, így a tervezési fázis során aktívan be lehetett vonni az ügyfeleket és a fiókos kollégákat a terek kialakításába.

Mindezek eredményeként a tárgyalók száma a harmadával nőtt, a korábbinál kétszer több, befizetésre is alkalmas ATM kapott helyet a fiókban, ahol kialakítottak egy úgynevezett nappalit is, egy olyan, tágas, barátságosan berendezett tárgyalót, amely ügyfélmegbeszélésekre és fióki értekezletek megtartására is alkalmas.

A pandémiás helyzet miatt a bankfiókot UV-s levegő fertőtlenítővel szerelték fel, az ügyfelek pedig online is tudnak időpontot foglalni, míg a fiókban egy érintésmentes ügyfélsorolót helyeztek el – mondta el Csáki Richárd fiókhálózat és prémium szegmens igazgató.

Az Erste Bank fokozatosan alakítja át fiókhálózatát a kor ügyféligényeinek megfelelő koncepció szerint. A budapesti Bartók Béla úti, Teréz körúti és Fashion streeti fiókok, valamint a kecskeméti és győri egységek után további bankfiókok fejlesztésével folytatja a beruházási programot. A pénzintézet tervei szerint további 4-5 megújult fiók nyílhat meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 08. 10., 11:53
Elindult a megújult Széchenyi Kártya MAX program, a konkrét hitelkérelmek benyújtására is megnyílt a lehetőség. A hiteleket a köztartozásmentes, legalább egy teljes lezárt éves működési múlttal rendelkező kis- és középvállalkozások igényelhetik – hívja fel a figyelmet az RSM Hungary.
2022-08-13 09:45:00
Egy müncheni söröző vendégei napraforgóolajjal is fizethetnek a „folyékony kenyérért”, így nem kerül veszélybe a betevő rántott szelet sem.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS