Több mint hárommillió alkalommal léptek be az Erste Bank ügyfelei a NetBankjukba októberben és novemberben az erős azonosítással, vagyis a mobiltelefonjukra küldött megerősítő üzenet segítségével. Az ügyfelek ötöde már a kényelmes, push üzenetes megoldást választja az SMS pötyögése helyett, megduplázódott a MobilBankot használók száma a pénzintézetnél. A zökkenőmentes átállás nyomán az Erste Bank az internetes kártyás fizetéseknél is bevezeti az erős azonosítást – az előírtnál nyolc hónappal korábban.
Az internetbanki belépés után, az új év első hónapjában az online kártyás vásárlásoknál is bevezeti az Erste Bank az erős azonosítást. Mint ismert, 2019. szeptember 14-én az Európai Unióban, így Magyarországon is hatályba lépett a PSD2 szabályozás, amely egy sor változást hozott a napi pénzügyek intézésében. Az internetbanki belépéshez, egyes tranzakciók jóváhagyásához azóta nem elég a felhasználónév és a jelszó, a bankoknak még egy módon meg kell győződniük arról, hogy valóban az ügyfelük kívánja használni a szolgáltatást. A gyakorlatban erre a célra a mobiltelefont használják a pénzintézetek: az Erste például push üzenetet küld ügyfelei MobilBankjába, illetve SMS-kódot azoknak, akik még nem töltötték le az ingyenes applikációt.
Októberben és novemberben az Erste Bank ügyfelei több mint hárommillió alkalommal léptek be erős azonosítás segítségével a NetBankba – mondta el Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák igazgatóságának vezetője. Az ügyfelek mind nagyobb része választja az SMS-ben küldött kódok bepötyögése helyett a mobilbankos azonosítást: a push üzenetre kattintva két szempillantás is elég lehet a jóváhagyáshoz (arcfelismerős telefon nélkül ez ujjlenyomattal, vagy a saját jelszó beírásával működik). Az utóbbi hónapokban megduplázódott a MobilBankba beregisztrált ügyfelek száma, az internetbanki belépések közül pedig már minden ötödiket az applikáción keresztül indítják – tette hozzá Bek-Balla László. Az elmúlt két hónapban közel 600 ezer olyan push üzenet ment ki az ügyfeleknek, mellyel sikeresen beléptek a NetBankba, míg további csaknem százezer push üzenettel online indított utalást hagytak jóvá.
Az internetes kártyás fizetéseknél az erős azonosítást 2020. szeptemberétől kötelező bevezetni a hazai pénzintézeteknek, ám az Erste a kedvező tapasztalatok miatt nem vár addig. A bank már januárban bevezeti a megoldást, ügyfelei így még nagyobb biztonság mellett vásárolhatnak az interneten – hangsúlyozta Bek-Balla László. Ezért az internetes vásárlásoknál sem lesz már elég a bankkártya adatait ismerni (kártyaszám, név, lejárat és a hátsó oldalon lévő három számjegyű CVV/CVC-kód). Az ügyfeleknek mobiltelefonjuk segítségével, az internetbanki belépésből ismert módon meg kell erősíteniük a tranzakciót, ami történhet a MobilBankba küldött push üzenettel, vagy az SMS-ben küldött kóddal.
Az Erste ügyfeleinek a push üzenetet, illetve az ehhez szükséges, ingyenes MobilBank applikáció letöltését ajánlja. A bank a weboldalán részletes, közérthető információs anyagot állított össze az ügyfelek tájékoztatása érdekében.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.