Egyre nagyobb teret hódítanak a digitális megoldások a hitelügyintézésben

2020. 07. 14., 15:45

A Cofidis első digitális ügyintézéssel kapcsolatos fejlesztése 2013-ra datálható, amikor megjelent a szerződés útjának követésére alkalmas mobilapplikáció a vállalatnál. Ezt követte 2017-ben a videós azonosítás innovációja. A sort folytatta az elektronikus aláírás bevezetése, 2019-től pedig az ügyfelek a hangalapú aláírást is választhatják hitelszerződésük érvényesítésére. A lassan egy évtizede zajló digitális csatorna-, és szolgáltatásfejlesztés révbe ért. Míg a járvány előtt, január-februárban a sikeres ügyfélazonosítások csupán 35 százaléka zajlott videóhíváson keresztül, addig április-májusban ez az arány 100 százalékra ugrott. A fejlesztések nem állnak meg: júniusban tesztüzemben elindult a Cofidis videós ügyfélszolgálata.

A koronavírus-járvány hatására a napi ügyintézés új, digitális színteret kapott. Nagyságrendileg a lakosság harmada választott a korábbiak helyett más, digitális alapú megoldást: a postai sorban állas helyett online csekkbefizetést, személyes helyett online vagy telefonos ügyfélszolgálatot, applikációkat, ügyfélkaput és internetbankot használt, kevesebb készpénzt vett fel és gyakrabban fizetett bankkártyával.Sőt a járványidőszakban sokan elkezdték használni a videohívás megoldásokat is és a telefonos ügyintézés is ismét reneszánszát élte.

Április-májusban erőteljes elmozdulás kezdődött az ügyfél beazonosítások digitalizálódását tekintve. Ebben a két hónapban 100 százalékra ugrott a videós azonosítást használók aránya, ami az év első felében csupán ~30 százalék körül mozgott. A járványhelyzet feloldását követően, júniustól a személyes ügyintézés újra elérhetővé vált. Így némi átrendeződés volt a csatornák között. De még mindig nagyon magas, 82 százalék a videós ügyintézés aránya a személyessel szemben. A hitelszerződés aláírásánál is egyre többen választják a digitális módokat. Míg január-februárban az ügyfelek több, mint 50 százaléka papíralapon írt alá, addig mostanra ez az arány 30 százalékra esett vissza. A hangaláírást viszont egyre többen választják: a használók aránya 40-ről 65 százalékra nőtt.

Elindult a Cifidis videós ügyfélszolgálata

A hitelintézetnél a digitális fejlesztések következő mérföldköve a videós ügyfélszolgálat elindítása volt idén nyáron. Eddig a Cofidis munkatársai telefonon és emailben álltak az ügyfelek rendelkezésére. A tanácsadók ezen utóbbi csatornán keresztül több, mint 30 ezer telefonhívást fogadtak április és május hónapban, 30 százalékkal többet, mint februárban, a koronavírus előtti időszakban. Július 1-től az ügyfélszolgálatot már videóhíváson keresztül is kereshetik az ügyfelek, ahol új és meglévő hitelekkel, valamint általános témákkal kapcsolatban kaphatnak segítséget. A szolgáltatás jelenleg tesztüzemben fut, a Cofidis csapata az indítást követően napi 1500 bejövő ügyfélhívással tervez.

„Beérett a gyümölcse annak a digitális fókusznak, amit évek óta képviselünk. Így a járványidőszak alatt fizikai ügyfél kontakt nélkül, a digitális csatornák megoldásait kínálva tudtuk folytatni a tevekénységünket. Ezt az utat visszük tovább az újonnan indult videós ügyfélszolgálattal, valamint a jövőbeli újításainkkal is, amelyek mindegyikére digitális ügyfélszolgálati fejlesztésként tekintünk.” – mondta el Holló Bence, a Cofidis ügyvezető igazgatója.

Hitelpiaci visszarendeződés a járvány után

A júniusi statisztikák szerint a gépjárműlízing finanszírozási volumen, több mint 40 százalékkal, az áruhitel kihelyezés pedig 30 százalékkal növekedett. Az online hitelfogalom némi megtorpanás után már túlszárnyalta a „vírushelyzet” előtti finanszírozási volumeneket. Az online hiteligénylések száma márciusról júniusra kétszeresére emelkedett, elérve ezzel a tavaly karácsonyi igénylésszámokat. Az autófinanszírozási piac jobban megsínylette a járvány miatt kialakult helyzetet.

Az új autó értékesítések és ennek megfelelően az igényelt lízing kérelmek száma drasztikusan csökkent, néhol megközelítve a 70-80 százalékos visszaesést. A használtautó piacon nem volt ekkora csökkenés, ott már most érzékelhető némi visszarendeződés. Itt inkább az átlag hitelösszegek lettek kisebbek, 8-10 százalékkal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS