Egyre nagyobb áruhiteleket vesznek fel a magyarok

2021. 09. 29., 17:30

Az év első hét hónapjában 20 000 forinttal, 170 000 forintra emelkedett az átlagosan igényelt áruhitelösszeg az előző év azonos időszakához képest a MediaMarkt tapasztalatai szerint. A vásárlók jellemzően a nagyobb értékű háztartási gépek, számítástechnikai eszközök és szórakoztató elektronikai készülékek vásárlásánál igényelnek kölcsönt. Az áruházi vásárlások esetében 1 000 000 forintos hitelösszeg sem volt példátlan.

A MediaMarkt vásárlói az év első hét hónapjában átlagosan 13 százalékkal magasabb összegű áruhitelt igényeltek, mint egy évvel korábban. A vásárlók legtöbb esetben akkor folyamodnak hitelért, ha drágább termékeket vásárolnak. Egyes szórakoztató elektronikai termék vagy TV esetében az 1 millió forintos hitelösszeg sem volt példátlan, de egy ekkora áruhitelnél legalább 20%-os önrészt kell vállalni.

Az egyik legnagyobb forgalmú műszaki áruházláncban leggyakrabban háztartási nagygépek (hűtőgépek, mosógépek, mosogatógépek), számítástechnika eszközök, TV-készülékek és mobil telefonok vásárlásánál vesznek igénybe a magyarok áruhitelt – átlagosan 170 000 forintot. Azonban a vásárlás helyszíneiként eltérő a „hitelfelvételi határ”: például aki online vásárol televíziót, átlagosan 236 000 forintos átlagár fölött igényel áruhitelt, a fizikai boltokban 180 000 forint ez az összeg.

A pandémiás időszak alatt különösen megnőtt az online vásárlás, ezzel együtt pedig az online hiteligénylés népszerűsége. A megvásárolt termékekben nincs nagy különbség online és offline indított ügyletek között, bár az igazán nagy értékű, több millió forintos berendezésekért a vevők jellemzően személyesen bemennek az áruházakba. „Adataink alapján a vidéki régióban magasabb a forgalmunkon belüli hitel arány, jóval 10 százalék feletti, míg Budapesten ez lényegesen alacsonyabb – összegezte a számokat Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője. A kérelmeket legalább 80 százalékban pozitívan bírálja el pénzügyi partnerünk, a Budapest Bank. A ritka visszautasítás általában formai okokra, hiányosságokra vezethető vissza, nem a hitelképességre.”

Tapasztalatai szerint fogyasztóik körében továbbra is dinamikusan nő az online vásárlás népszerűsége, azonban az áruházi vásárlás élményéről sem mondanak le, e két lehetőség kiegészíti egymást. Szilágyi Gábor szerint az áruhitel igénylése is mindkét csatornán általánosan elterjedt, az egyszerűbb online eljárást szívesen vették a magyar vásárlók. „Ez abban tér el a hagyományos, áruházi ügyintézéstől, hogy a jövedelemigazolásról elegendő telefonnal készített fotót beküldeni, nincs szükség az eredeti papírokra. Az azonosítás során partnerünk, a Budapest Bank videochaten fogadja az igénylőket, és minden dokumentumot elektronikusan alá lehet írni. Az áruhitel iránti igény nem csökkent, sőt, a gyorsan, a kiszámítható várakozási időnek köszönhetően kényelmes és minden szempontból biztonságosan elérhető online megoldást nagyra értékelik a vásárlóink.”

„A MediaMarkt évek óta a Budapest Bank egyik kiemelkedő partnere az áruhitelek terén, az online áruhitel-igénylés indulása pedig egy fontos mérföldkő volt a sokéves együttműködésünkben. A fogyasztók egyre jobban bíznak az online megoldásokban – legyen az vásárlás vagy banki ügyintézés –, erre a trendre pedig a pandémiának a tapasztalatok alapján kifejezetten ösztönző hatása volt. Az eredmények önmagukért beszélnek, hiszen egyre többen és egyre nagyobb összegben igényelnek online elérhető áruhitelt.  A felvételét pedig az igénylési folyamat egyszerűsödése nagymértékben felgyorsítja és megkönnyíti. Az eredmények önmagukért beszélnek, hiszen egyre többen és egyre nagyobb összegben igénylik az online elérhető áruhitelt, amelyben többek között a gyors és egyszerű igénylési folyamatnak is nagy szerepe van” – mondta Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-24 09:49:00
A Mvule Gardens otthonait kivitelező építőipari-technológiai cég 52 darab 3D-nyomtatott házból álló negyedet hoz létre Kilifiben: az egyenként két-három hálószobás otthonok falai 18 óra alatt elkészülnek és döbbenetesen olcsón kaphatók.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS