Az év első hét hónapjában 20 000 forinttal, 170 000 forintra emelkedett az átlagosan igényelt áruhitelösszeg az előző év azonos időszakához képest a MediaMarkt tapasztalatai szerint. A vásárlók jellemzően a nagyobb értékű háztartási gépek, számítástechnikai eszközök és szórakoztató elektronikai készülékek vásárlásánál igényelnek kölcsönt. Az áruházi vásárlások esetében 1 000 000 forintos hitelösszeg sem volt példátlan.
A MediaMarkt vásárlói az év első hét hónapjában átlagosan 13 százalékkal magasabb összegű áruhitelt igényeltek, mint egy évvel korábban. A vásárlók legtöbb esetben akkor folyamodnak hitelért, ha drágább termékeket vásárolnak. Egyes szórakoztató elektronikai termék vagy TV esetében az 1 millió forintos hitelösszeg sem volt példátlan, de egy ekkora áruhitelnél legalább 20%-os önrészt kell vállalni.
Az egyik legnagyobb forgalmú műszaki áruházláncban leggyakrabban háztartási nagygépek (hűtőgépek, mosógépek, mosogatógépek), számítástechnika eszközök, TV-készülékek és mobil telefonok vásárlásánál vesznek igénybe a magyarok áruhitelt – átlagosan 170 000 forintot. Azonban a vásárlás helyszíneiként eltérő a „hitelfelvételi határ”: például aki online vásárol televíziót, átlagosan 236 000 forintos átlagár fölött igényel áruhitelt, a fizikai boltokban 180 000 forint ez az összeg.
A pandémiás időszak alatt különösen megnőtt az online vásárlás, ezzel együtt pedig az online hiteligénylés népszerűsége. A megvásárolt termékekben nincs nagy különbség online és offline indított ügyletek között, bár az igazán nagy értékű, több millió forintos berendezésekért a vevők jellemzően személyesen bemennek az áruházakba. „Adataink alapján a vidéki régióban magasabb a forgalmunkon belüli hitel arány, jóval 10 százalék feletti, míg Budapesten ez lényegesen alacsonyabb – összegezte a számokat Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője. A kérelmeket legalább 80 százalékban pozitívan bírálja el pénzügyi partnerünk, a Budapest Bank. A ritka visszautasítás általában formai okokra, hiányosságokra vezethető vissza, nem a hitelképességre.”
Tapasztalatai szerint fogyasztóik körében továbbra is dinamikusan nő az online vásárlás népszerűsége, azonban az áruházi vásárlás élményéről sem mondanak le, e két lehetőség kiegészíti egymást. Szilágyi Gábor szerint az áruhitel igénylése is mindkét csatornán általánosan elterjedt, az egyszerűbb online eljárást szívesen vették a magyar vásárlók. „Ez abban tér el a hagyományos, áruházi ügyintézéstől, hogy a jövedelemigazolásról elegendő telefonnal készített fotót beküldeni, nincs szükség az eredeti papírokra. Az azonosítás során partnerünk, a Budapest Bank videochaten fogadja az igénylőket, és minden dokumentumot elektronikusan alá lehet írni. Az áruhitel iránti igény nem csökkent, sőt, a gyorsan, a kiszámítható várakozási időnek köszönhetően kényelmes és minden szempontból biztonságosan elérhető online megoldást nagyra értékelik a vásárlóink.”
„A MediaMarkt évek óta a Budapest Bank egyik kiemelkedő partnere az áruhitelek terén, az online áruhitel-igénylés indulása pedig egy fontos mérföldkő volt a sokéves együttműködésünkben. A fogyasztók egyre jobban bíznak az online megoldásokban – legyen az vásárlás vagy banki ügyintézés –, erre a trendre pedig a pandémiának a tapasztalatok alapján kifejezetten ösztönző hatása volt. Az eredmények önmagukért beszélnek, hiszen egyre többen és egyre nagyobb összegben igényelnek online elérhető áruhitelt. A felvételét pedig az igénylési folyamat egyszerűsödése nagymértékben felgyorsítja és megkönnyíti. Az eredmények önmagukért beszélnek, hiszen egyre többen és egyre nagyobb összegben igénylik az online elérhető áruhitelt, amelyben többek között a gyors és egyszerű igénylési folyamatnak is nagy szerepe van” – mondta Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.