Az MKB egyre sikeresebb a vállalati hitelpiacon

Az MKB egyre sikeresebb a vállalati hitelpiacon
2021. 07. 15., 09:30

Az MKB ügyfelei jelentősen megerősödve vághatnak neki a nyitásnak és erre a bank okkal büszke.

Balogh Péter, az MKB Nagyvállalati Ügyfélkapcsolatok és Strukturált Finanszírozás terület ügyvezető igazgatója munkájában három dologra büszke. Az MKB sikereire a vállalati hitelpiacon, a tavaly júniusban indult „most” kampányuk sikerére, eredményére és arra, hogy mindez segíteni tudta ügyfeleiket abban, hogy már idén olyan fejlesztéseket, beruházásokat végezhetnek, amelyek további piaci térnyerést eredményezhetnek számukra. Mindezek mellett nagyon várja már a zöld programjaik és terveik szélesebb körű bemutatását.

Mit jelentett a bank életében 2020-ban a „back to the market” megvalósulása és hogyan fordítaná le ezt egy laikus számára?

– 2019. végére lezártunk egy korszakot az MKB-nál, amelyben más fókuszok, feladatok jellemezték a működésünket. Az Európai Bizottság által felügyelt időszak sikeres lezárása után 2020. az MKB és ügyfelei számára is a lehetőségek éveként indult Ezt azonban az év első szakaszában megakasztotta a pandémiás helyzet okozta bizonytalanság. Ezen azonban szerencsére nagyon gyorsan túllendültünk és látványos sikereket értünk el.

A nagyvállalatok életét is jelentősen befolyásolták a Covidhoz kötődő működési átalakítások, fogyasztási szokások változásai, ilyenformán a banki finanszírozások, hitelek tekintetében előfordulhattak speciális kérések, szerződésmódosítások, kockázatok. Milyen mértékűek voltak ezek és mennyiben befolyásolták a bank éves terveit?

– A nagyvállalatok egészen másképp élték meg és reagálták le ezt a pandémiás időszakot, mint a kisebb cégek. Az MKB-nak eléggé szerteágazó az iparági portfóliója, így jelentős az iparági rálátásunk. Azt állapítottuk meg, hogy a nagyvállalatok a kezdeti egy-két hónapos bizonytalanságot követően - amikor valóban megváltozott a bankolási szokásuk: az összes forrásukat összegyűjtötték, hitelkereteiket lehívták, hogy a legmagasabb tartalékkal tudják elkezdeni ezt a kezdetben sötétben való tapogatózást – visszaálltak egy normális szintre. A nagyon érintett pár ágazatot kivéve, az ipari termelésben is érzékelhető volt, hogy a kezdeti bizonytalanságot gyorsan rendezni tudták a cégek és elképesztő gyorsan visszaálltak a normális ügymenetre, így az éves tervek megvalósulása terén nem okozott látványos változást a pandémia, sőt, azt mondhatom, hogy sokan kimondottan eredményesek lettek. Az ügyfelek bankolási szokásaikban is érzékelhető volt a gyors visszarendeződés.

Mennyiben alakította át a banki működést és a „back to the market”-et a pandémia?

– A kiszolgálási modellben nyilvánvalóan volt látható változás, hiszen átálltunk az online kapcsolattartásra. A kommunikációs újdonságok tanulási fázisa hamar megtörtént és a tavasz végére már olyannyira megszoktuk, mintha mindig is ezt csináltuk volna. Köszönhetően ennek, a vállalati üzletág kimondottan sikeres évet zárt. Eredményeinket annak is köszönhetjük, hogy számos olyan termék jelent meg a piacon a támogató intézmények részéről, melyek a pandémia hatásainak enyhítésére jöttek létre és amit a közép- és nagyvállalatok is igénybe tudtak venni.

Ráadásul a pandémia nehézségei ellenére vagy éppen amiatt, az ügyfeleink számára egy olyan páratlan lehetőség adódott finanszírozásra a krízis termékeknek köszönhetően, ami kihagyhatatlan és vissza nem térő. Ezért akik valamilyen hitelben gondolkodnak, azoknak célszerű most feladniuk a hezitálást és elindulni a fejlődés útján banki segítséggel és finanszírozással.

A moratórium megszűnése kapcsán számítanak problémássá váló vállalatokra?

– A nagyvállalati szegmensben nem.

A most zajló COVID-nyitás a piac számára is fellélegzést, a nagyvállalatoknak is megkönnyebbülést jelenthet, reményt a könnyebben tervezhető jövőre. Egy banknak jelent egyéb változást is a nyitás?

– A visszatérés a normális ügymenetre számunkra is megnyugvást jelent. Nagyvállalati oldalról nézve azonban jelentős változást nem fogunk érzékelni, leszámítva, hogy a megnövekedett, kedvező feltételekkel biztosított hitelállománnyal rendelkező cégek most nagy valószínűséggel jelentős aktivitással, beruházásokkal, piaci térnyerést célzó intézkedésekkel vágnak neki ennek az időszaknak. Ezért az ügyfeleink megerősödésére, terjeszkedésére számítunk a nyitást követő hónapokban, években, amiben nekünk is volt és lesz szerepünk és erre nagyon büszkék vagyunk.

A személyes találkozók, kapcsolattartások minden területen létfontosságúak. Mennyire érezte ennek hiányát az elmúlt évben, illetve mivel igyekezett ezt a kényszerű távolságtartást kiváltani más módszerekkel?

– Nagyvállalatoknál a folyamatos kapcsolattartásnak csak egy kis része történik személyesen, de a stratégiai megbeszéléseket, időszakos egyeztetéseket személyesen intéztük és ez nagyon hiányzik. Bármennyire hatékony és hasznos a digitális, online kapcsolattartás, azért a személyes jelenlétet semmi sem pótolja.

A pandémia mellett a globális környezetvédelem fontossága fókuszba állította a zöld célokat, ezen belül a fenntartható finanszírozást, ami már nem csak kis civil szervezetek elvárása, hanem komoly társadalmi nyomás a cégeken. Ezekre az új kihívásokra milyen konstrukciókkal készült az MKB?

– Az MKB célkitűzéseiben már a pandémia előtt is szerepelt a zöld célok elérése. A zöld finanszírozás növekedése mellett az MKB Pénzügyi Csoport szakosodott tagjával elkezdtük a zöld-kötvény programot.  Emellett a megújuló energia finanszírozása terén az MKB a piaci részesedése felett teljesít. Azonban az igazi kiteljesedés még csak ezután jön. A jövőben a cégek számára fontos mérőszám lesz, hogy ki mennyire képes zöld célokat elérni és ezt később pénzre váltani, részvényesi értékké formálni. Az MKB élen jár abban, hogy ezen az úton elkísérje az ügyfeleit.

További információkért kattintson az mkb.hu oldalára.

A fotón: Balogh Péter, az MKB Bank Nagyvállalati Ügyfélkapcsolatok és Strukturált Finanszírozási terület ügyvezető igazgatója
(Fotó: MKB Bank)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS