Az Erste Csoport helyet kapott a Bloomberg GEI indexben

2021. 01. 28., 13:00

Az Erste Group Bank AG (Erste Csoport) egyike annak a 44 országban működő 380 társaságnak, amelyet beválogattak a 2021. évi Bloomberg Gender Egyenlőségi Indexbe. Az itt szereplő társaságok 11 iparágat képviselnek az autóipartól a bankszektoron át a szolgáltató ágazatokon, a gépgyártáson és az építőiparon keresztül a kiskereskedelemig.

A GEI rendszerében meghatározott nemekkel kapcsolatos mutatók közlésével a 2021. Bloomberg Gender Egyenlőségi Indexben szereplő vállalatok átfogó képet mutattak a munkahelyi nemek közötti egyenlőség terén tett erőfeszítéseikről és azokról a közösségekről, amelyekben működnek, magasra téve a mércét az adott iparágban működő többi társaság számára.

Az Erste Csoport azért került be az idei indexbe, mert meghaladta a Bloomberg küszöbértékét, vagyis az indexben meghatározott öt pillér mindegyikében jelentős teljesítményt és magas szintű közzétételt mutatott.

„Nagy megtiszteltetés az Erste Csoport számára, hogy sorozatban harmadik éve kerülünk be a Bloomberg Gender Egyenlőségi Indexbe. A genderegyenlőség egyre nagyobb jelentőséggel bír a vállalatok és a befektetők számára egyaránt. Újbóli szereplésünk az indexben ugyanakkor további ösztönzést jelent számunkra, hogy még jobbak legyünk ezen a területen, hiszen sok még a tennivaló” – mondta Bernd Spalt, az Erste Csoport vezérigazgatója. „Jelenleg a vezetői pozíciók 40 százalékát nők töltik be a bankcsoport egészét tekintve, a célunk pedig az, hogy elérjük az egyenlő arányt” – tette hozzá.

„A Bloomberg GEI nem csak az általunk megtett konkrét lépéseket értékeli, hanem az átláthatóságnak azt a fokát is, amivel összegyűjtjük és megosztjuk a sokszínűséggel kapcsolatos adatainkat és mutatóinkat. A legújabb értékelés szerint jelentős javulást sikerült elérünk ezeken a területeken. Nagyon büszke vagyok erre, meggyőződésem, hogy létfontosságú a sokszínűség-menedzsment terén az adatalapú és transzparens megközelítés”jelentette ki Julia Valsky, az Erste Csoport Diversity Management vezetője. „Színesebbek és jobban vagyunk azáltal, hogy széles skálát ölelünk fel a nemi sokszínűség terén, illetve az élet egyéb területein is. Természetesen a Bloomberg GEI indexbe való bekerülésünk komoly motivációt jelent a megkezdett út folytatására” – fogalmazott.

A GEI globális szabványt állít a nemek közötti egyenlőséggel kapcsolatos intézkedések mérésére

A GEI-index átláthatóságot biztosít a tőzsdén jegyzett társaságok esetében a genderegyenlőséggel összefüggő gyakorlatok és irányelvek terén, és megnöveli a befektetők rendelkezésére álló ESG-szempontokra (környezeti és társadalmi hatások, vállalatirányítási megközelítés) vonatkozó adatok mennyiségét.

A széleskörű és átlátható GEI-pontrendszer számítási módszertana lehetővé teszi a befektetők számára a vállalati teljesítmény kiértékelését és az iparági peer-csoportokon belüli összehasonlítását.

A referenciamutató öt pilléren méri a genderegyenlőséget az adott iparágon belül: női vezetői és tehetséggondozási lehetőségek, egyenlő javadalmazás és nemek szerinti egyenlőség a javadalmazás terén, befogadó kultúra, a szexuális zaklatást kezelő politika, és a nőket támogató márkaimidzs.

„A 2021. évi GEI indexben szereplő vállalatok folyamatosan bővítik az ESG-adatok halmazát, így most már a befektetők által megkövetelt gender-vonatkozású információk is szerepelnek kimutatásaikban” mondta Peter T. Grauer, a Bloomberg elnöke. „Az ilyen adatok közzétételére irányuló elkötelezettségük tovább erősíti a befogadás gyakorlatát és az átláthatóságot a piacokon” – mondta.

 A nemek közötti egyenlőség az Erste alapítása óta követett egyik alapelve

Az Erste Csoport a sokszínűséget és a befogadást vállalati stratégiája szerves részének tekinti, és az ezirányú elkötelezettségét világosan meg is fogalmazza a Célkitűzéseink című dokumentumban és a vállalat Etikai kódexében. A bécsi központú bankcsoport aktívan elősegíti a diszkrimináció- és zaklatásmentes munkahelyi környezet kialakítását, emellett nemre, korra, fogyatékosságra, családi állapotra, nemi irányultságra, bőrszínre, vallási vagy politikai meggyőződésre, etnikai háttérre, nemzetiségre, vagy a munkavállalással össze nem függő bármely más szempontra való tekintet nélkül értékeli mindegy egyes ember munkáját és értékét.

Az Erste Csoport kezdeményezések egész sorát hajtotta végre annak érdekében, hogy a menedzsment körében növekedjen a nők száma. Az Erste Csoport egészét tekintve a nők aránya a vezetői pozíciókban jelenleg 40 százalékot tesz ki. A 2021. évre és azt követő időszakra szóló célkitűzéseink között szerepel, hogy tovább növeljük a nők számát a felsővezetésben, valamint minden piacunkon fejlesszük a bankcsoporton belül a női tehetségállományt és utódlási lehetőségeket.

Ausztriában az Erste Women’s Hub elnevezésű munkatársi közösségi csoport folyamatosan szervez alapvető fontosságú kezdeményezéseket, például pénzügyi ismeretek terjesztését nőknek, virtuális hálózatépítési formátumok kidolgozását, valamint új fórumokat alakított ki a szülők közötti információcsere érdekében, hiszen a járvány folytán kialakult környezetben a szülők gyakran kihívásokkal kerülnek szembe a home office és a digitális oktatás feladatainak összehangolásakor.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS