Az Erste Bank ügyfelei is fizethetnek részletre hitelkártyájukkal

2020. 10. 01., 18:15

Az Erste hitelkártyás tranzakciók esetében is elérhetővé vált a Mastercard Részletfizetés. Az ügyfelek a boltokban a POS terminálon, a webáruházakban online is választhatják a fizetendő összeg fix részletekben történő kiegyenlítését a vásárlás pillanatában. A lehetőség itthon is egyre népszerűbb, a Mastercard adatai alapján például az elektronikai áruházakban az arra alkalmas hitelkártyákkal végzett tranzakciók több mint tíz százalékánál választották ezt a lehetőséget.

Már a hazai hitelkártya-piac legnagyobb szereplőjénél is elérhető a Mastercard Részletfizetés szolgáltatása, az Erste Bank ügyfelei is választhatnak a bolti bankkártya elfogadó terminálon vagy online fizetésnél egy felugró ablakban, hogy a szokásos módon, egyben, vagy fix részletekben szeretnék kiegyenlíteni a vételárat. Az Ersténél eddig is voltak részletfizetési szolgáltatások a hitelkártyás ügyfelek számára, a pénzintézet azonban a Mastercarddal közösen most tovább bővíti azon csatornák körét, ahol ez a lehetőség hozzáférhető.

Mindez az ügyfelek számára nagyobb rugalmasságot jelent, hiszen bármilyen, 20 ezer forint feletti vásárláskor dönthetnek úgy, hogy igénybe veszik ezt a speciális, tulajdonképpen automatikus áruhitelt jelentő szolgáltatást. Ennek köszönhetően nem egy összegben terheli a büdzséjüket az adott kiadás, hanem a normál hitelkártya kamatokhoz képest kedvezőbb konstrukcióban, részletekben fizethetik vissza a felhasznált összeget. A Mastercard elsőként vezette be ezt a szolgáltatást Magyarországon, melynek népszerűsége egyre nagyobb lett az idő előrehaladtával – ebben jelenthet további ugrást a hitelkártyapiac vezető szereplőjének csatlakozása.

„Az Erste Bank folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait, hogy ügyfelei azok széles választékát érhessék el. Magyarországon az Ersténél volt először elérhető minden típusú kártyára platform-függetlenül a mobiltelefonos fizetés, de a fizetési kérelem bevezetésében is élen járt a pénzintézet. A Mastercard Részletfizetés az ügyfelek számára olyan rugalmasságot jelent, amely jól kiegészíti az Erste Bank innovatív termékeit” – hangsúlyozta Annus Norbert, az Erste Bank Kártya és Fogyasztási Hitelek Igazgatóság vezetője. 

„Mindig nagy öröm számunkra, amikor azt látjuk, hogy egy bank nehéz piaci környezetben is elkötelezett marad a folyamatos fejlesztés, megújulás mellett. Gratulálunk az Erste Banknak, hogy bevezetik a Mastercard Részletfizetést Magyarországon, ráadásul pont akkor, amikor a kártyabirtokosoknak minden ilyen szolgáltatás nagy segítséget jelenthet a mindennapokban. Reméljük, hogy egyre több piaci szereplő látja meg a kártyás részletfizetésben rejlő lehetőségeket, és legyen szó akár hitel- akár betéti kártyákról, elérhetővé teszi ügyfelei számára az új, digitalis áruhitel megoldást” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.  

Az Erste Banknál Azonnali Könnyített Törlesztésnek nevezett szolgáltatás 2020. október 1-től – a bank bírálata alapján – automatikusan elérhetővé válik a Mastercard hitelkártyával rendelkező ügyfelek számára, így a 20 ezer forint feletti vásárlásoknál a kártyás tranzakció elindítását követően jelenik meg a kérdés: részletekben vagy egyben szeretnének fizetni?

Ezt a beállítást a főkártya birtokos később bármikor módosíthatja TeleBankon keresztül vagy bankfiókban. Kérheti, hogy a szolgáltatás elérhető legyen a társkártya birtokos(ok) számára is, illetve azt is, hogy a rendszer egyáltalán ne ajánljon fel sem neki, sem a társkártyás(ok)nak ilyen részletfizetési lehetőséget.

Jelenleg már több mint százezer bankkártya elfogadó terminál alkalmas arra, hogy a részletfizetési opciót megjelenítse vásárlás közben, ez a hazai kereskedői terminálok közel háromnegyede. A jövőben a lefedettség további emelését tervezik a piaci szereplők.

A tapasztalatok szerint a részletfizetést leginkább akkor választják az ügyfelek, amikor a vásárláshoz kapcsolódó egyéb kölcsönre nincs lehetőség, vagy az túl sok ügyintézéssel járna.

Tipikusan ilyen ügyletet jelentenek az online vásárlások, ezeken belül is leginkább az elektronikai- és számítástechnikai áruházak tranzakciói. Általában a nagyobb összegű kiadásokat (jellemzően 50-100 ezer forint közötti összegsávban) fedezik így az ügyfelek, az említett hitelkártyáknál a 20 ezer forint feletti fizetési tranzakciók több, mint 12 százalékánál a „részletet” választották az elektronikai szakboltokban. A tipikus felhasználási területek között a Mastercard Részletfizetés esetében sokszor olyan üzleteket találunk, ahol az áruhitel korábban megszokott volt (ilyenek például a bútorkereskedők), ám a kártyabirtokosok új területeken is gyakorta használják a szolgáltatást. A kerékpár- vagy a motoros boltok és szervizek esetében például a hitelkártyás tranzakciók 6 százaléka zárul részletfizetéssel.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS