Az autók, gépek és berendezések finanszírozása a koronavírus-járvány első hulláma alatt is aktív volt

2020. 08. 25., 13:45

A lízingpiac jelentős visszaesése mellett 2020 második negyedévében is nagymértékben tovább növelte piaci részesedését a CIB Lízing. Előzetes adatok szerint a pénzintézet a koronavírus okozta gazdasági bizonytalanság ellenére továbbra is a lízingfinanszírozási piac meghatározó szereplője. A Magyar Nemzeti Bank NHP Hajrá konstrukciója igen népszerű, és támogatja a kedvező folyamatokat – a CIB Lízing egyszerű és gyors hitelbírálattal és folyósítással áll a vállalkozások rendelkezésére.

Kedvezőtlen folyamatok játszódtak le a magyar lízingpiacon 2020 második negyedévében: a koronavírus gazdasági hatásai, valamint a vírushelyzet miatti bizonytalanság nagymértékű visszaesést okoztak. Előzetes adatok szerint a vállalkozásoknak biztosított finanszírozás összege a teljes piacon 256,3 milliárd forintot tett ki, utoljára 2016 elején volt ilyen alacsony ez a szám – és mintegy 115 milliárd forinttal kevesebb, mint 2019 azonos időszakában.

A CIB Lízing a kedvezőtlen piaci folyamatok ellenére 2019 áprilisa óta folyamatosan növeli piaci részesedését, mely immár több mint 50 százalékkal haladja meg a 2018. első féléves szintet. 2020 első negyedévében, amikor a koronavírus miatti gazdasági visszaesés még csak a látóhatáron volt, a CIB Lízing az előző év azonos időszakához képest több mint 60 százalékkal növelte kihelyezéseit.

„A lízing a prosperáló gazdaságok finanszírozási formája, hiszen új beruházáshoz, eszközbeszerzéshez kapcsolódik, így gazdasági válság idején, amikor leállnak az adott eszköztípusok értékesítési piacai, a lízingpiac is szükségszerűen, szinte automatikusan követi a csökkenő trendeket. Az általános lízingpiaci visszaesés mértékénél azonban jelentősen kisebb volt a CIB Lízing kihelyezési volumenének visszaesése 2020 második negyedévében, így a piaci részesedésünk az év első félévében is szignifikánsan tovább nőtt. A továbbiakban is elkötelezett munkát fektetünk abba, hogy a hazai vállalkozások stabil finanszírozópartnerei maradjunk, és a koronavírust követő stabilizálódáshoz is aktív kihelyezéssel fogunk hozzájárulni” – mondta az adatok kapcsán Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója.

A járművek és a termelőgépek, berendezések finanszírozása növelte jelentősen a pénzintézet teljesítményét az április-június közötti negyedévben. A CIB Lízing ügyfelei ebben a két kategóriában több finanszírozást vettek igénybe, mint az előző év azonos időszakában, de a mezőgazdasági gépek, eszközök körében is megközelítette a tavalyi adatot a finanszírozás volumene. Ha a piac egészével hasonlítjuk össze, azt látjuk, hogy ebben a két kategóriában csökkenő piac mellett sikerült növelnie kihelyezéseit a CIB Lízingnek.

A CIB portfóliójában a kedvező eredményekhez jelentősen hozzájárul az NHP Hajrá, a Magyar Nemzeti Bank támogatásával igen kedvező kondíciók között igényelhető forrás. A CIB Lízing egyszerű ügyintézéssel, hatékony és gyors hitelbírálattal és folyósítással várja ügyfeleit, és segíti a vállalkozásokat abban, hogy folytassák fejlesztéseiket.

Az eddigi szerződéskötések és folyósítások lendülete alapján a CIB Lízing több mint 10 százalékos részesedésre számít az NHP Hajrából az új beruházások finanszírozásában.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS