A megváltozott állami támogatási rendszernek köszönhetően többen juthatnak elektromos autóhoz

2020. 06. 09., 14:45

Változtak az elektromobilitás ösztönzési rendszer feltételei, így mostantól a lakosság szélesebb köre juthat elektromos autóhoz állami támogatással. A Budapest Bank autófinanszírozási üzletágának adatai alapján már évek óta növekszik az igény az alternatív hajtásláncú autók iránti kereslet, a bank tavaly indult „zöld autó” finanszírozási programja hatására pedig tovább nőtt az autóhitel-igényléseken belül ezeknek az autóknak az aránya.

2020. május 20-tól kedvezőbbek lettek a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv keretében elérhető elektromobilitás ösztönzési rendszer feltételei, így mostantól a kisebb és olcsóbb elektromos autókra nagyobb állami támogatás igényelhető.

A Budapest Bank tapasztalatai is azt mutatják, hogy az ügyfelek részéről egyre nagyobb az igény az alacsonyabb környezetterhelésű, azaz elektromos és hibrid gépjárművek vásárlása iránt, ezért is örömteli, hogy a megújult állami támogatási rendszer egyre több autóvásárló számára teszi elérhetővé az elektromos gépkocsikat.

Amennyiben az autóvásárlási döntés során a gépjárműfenntartás teljes költségét vesszük alapul – ami az egyik legracionálisabb megközelítés –, akkor kijelenthető, hogy a 2,5 millió forintos támogatás mellett a korábbiakhoz képest sokkal szélesebb felhasználói kör számára bizonyulhat helyes döntésnek az elektromos autó beszerzése.

Az alacsony környezetterhelésű járművek népszerűségének növekedése miatt vált elérhetővé a Budapest Bank internetes gépjárműfinanszírozási ajánlatai között 2019. május 1-jétől az alternatív hajtásláncú gépjárművek vásárlásához biztosított kedvezményes autófinanszírozás, amely magánszemélyek és vállalkozások számára egyaránt igényelhető, új és használt autók vásárlása esetén is. E program keretében a bankfiókban vagy a Budapest Bank honlapján keresztüli hiteligénylésnél 1 százalék kamatkedvezményt kaphatnak az ügyfelek. A kamatkedvezmény valós értékét a teljes fenntartási költség áttekintése mutatja meg: egy támogatással hatmillió forintért megvásárolható autó 20 százalék önerővel 60 hónapra történő finanszírozása esetén e kamatkedvezmény több mint 150 ezer forintos további megtakarítást jelent az igénylők számára.

A Budapest Bank immár egy éve futó „zöld autó” finanszírozási programja egyértelműen sikeresnek bizonyult. 2018. január 1-jétől a program indulásáig a finanszírozott autók 9 százaléka, a kihelyezett összeg 13 százaléka kötődött hibrid vagy elektromos autóhoz, míg a program indítása óta eltelt időszakban ez az arány 13 és 19 százalékra emelkedett, ami 40 százalék feletti növekedést jelent. A Budapest Bank már a program indulása előtt is erős volt a „zöld” autók kihelyezésében: akkor 43 százalékkal volt a piaci átlag felett a finanszírozott „zöld” autók darabszáma, míg mostanára ez az arány 64 százalékra nőtt.

„Örömteli, hogy mostantól az alacsonyabb árkategóriájú elektromos járművekre is igényelhető támogatás, hiszen ez a lakosság szélesebb köre számára is lehetővé teszi a zöld közlekedési megoldások alkalmazását” – mondta Tódor Péter, a Budapest Bank autófinanszírozási üzletágának vezetője.

„A Budapest Banknál nagy hangsúlyt fektetünk a környezetkímélő megoldások támogatására, éppen ezért tettünk tavaly elérhetővé egy sikeresnek bizonyuló kedvezményes autófinanszírozási megoldást, amelynek igénylése egészen a szerződéskötésig online intézhető.”

„Ugyanakkor fontosnak tartom kiemelni, hogy a belső égésű – akár dízelmotorral szerelt – új gépjárművek forgalomba helyezése is legalább ilyen elemi alapja a közlekedés okozta környezetterhelés csökkentésének” – tette hozzá Tódor Péter.

„Egyfelől a hazai járműpark átlagos kora, állapota miatt a gyakorlati kibocsátási értékek messze elmaradnak a mai gépkocsik által teljesítettektől. Másrészt – bár ezt kevesen tudják – az utóbbi időben jelentős mértékben sikerül javítani a belső égésű technológiák tisztaságát: egészen hihetetlenül hangzik, de valós körülmények között végzett mérések igazolták, hogy a mai dízelmotor voltaképpen légtisztítóként működik még relatív tiszta városi levegőben üzemeltetve is, ugyanis a kipufogón át távozó gázok károsanyag tartalma alacsonyabb, mint a beszívott levegőé. Érdemes lehet ezért megfontolni a hagyományos hajtásláncú, ésszerű teljesítményű új autók vásárlási támogatását is a jövőben – a magunk részéről a korábbi gyakorlatunk szerint új autó vásárlása esetén kedvezőbb kamatokat biztosítunk ügyfeleink részére.”

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 18., 22:15
A Demján Sándor Program összes támogatási eleme elindult, a 8+1 akciópont azt szolgálja, hogy direkt vagy indirekt módon segítsük a kis- és középvállalkozásokat– mondta Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára.
2025. 03. 18., 15:15
A K&H nagyvállalati növekedési index 2024. IV. negyedévi adatai alapján a nagyvállalatok közel 80 százaléka úgy számol, hogy meg tudja tartani dolgozóit a következő 12 hónapban, minden tízedik vállalatnál csökkenő létszámmal terveznek. A 10 milliárd forintos árbevételt meghaladó cégeknél a legpesszimistábbak, körükben a 15 százalékpontot is eléri a leépítéssel kalkulálók aránya.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS