A megváltozott állami támogatási rendszernek köszönhetően többen juthatnak elektromos autóhoz

2020. 06. 09., 14:45

Változtak az elektromobilitás ösztönzési rendszer feltételei, így mostantól a lakosság szélesebb köre juthat elektromos autóhoz állami támogatással. A Budapest Bank autófinanszírozási üzletágának adatai alapján már évek óta növekszik az igény az alternatív hajtásláncú autók iránti kereslet, a bank tavaly indult „zöld autó” finanszírozási programja hatására pedig tovább nőtt az autóhitel-igényléseken belül ezeknek az autóknak az aránya.

2020. május 20-tól kedvezőbbek lettek a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv keretében elérhető elektromobilitás ösztönzési rendszer feltételei, így mostantól a kisebb és olcsóbb elektromos autókra nagyobb állami támogatás igényelhető.

A Budapest Bank tapasztalatai is azt mutatják, hogy az ügyfelek részéről egyre nagyobb az igény az alacsonyabb környezetterhelésű, azaz elektromos és hibrid gépjárművek vásárlása iránt, ezért is örömteli, hogy a megújult állami támogatási rendszer egyre több autóvásárló számára teszi elérhetővé az elektromos gépkocsikat.

Amennyiben az autóvásárlási döntés során a gépjárműfenntartás teljes költségét vesszük alapul – ami az egyik legracionálisabb megközelítés –, akkor kijelenthető, hogy a 2,5 millió forintos támogatás mellett a korábbiakhoz képest sokkal szélesebb felhasználói kör számára bizonyulhat helyes döntésnek az elektromos autó beszerzése.

Az alacsony környezetterhelésű járművek népszerűségének növekedése miatt vált elérhetővé a Budapest Bank internetes gépjárműfinanszírozási ajánlatai között 2019. május 1-jétől az alternatív hajtásláncú gépjárművek vásárlásához biztosított kedvezményes autófinanszírozás, amely magánszemélyek és vállalkozások számára egyaránt igényelhető, új és használt autók vásárlása esetén is. E program keretében a bankfiókban vagy a Budapest Bank honlapján keresztüli hiteligénylésnél 1 százalék kamatkedvezményt kaphatnak az ügyfelek. A kamatkedvezmény valós értékét a teljes fenntartási költség áttekintése mutatja meg: egy támogatással hatmillió forintért megvásárolható autó 20 százalék önerővel 60 hónapra történő finanszírozása esetén e kamatkedvezmény több mint 150 ezer forintos további megtakarítást jelent az igénylők számára.

A Budapest Bank immár egy éve futó „zöld autó” finanszírozási programja egyértelműen sikeresnek bizonyult. 2018. január 1-jétől a program indulásáig a finanszírozott autók 9 százaléka, a kihelyezett összeg 13 százaléka kötődött hibrid vagy elektromos autóhoz, míg a program indítása óta eltelt időszakban ez az arány 13 és 19 százalékra emelkedett, ami 40 százalék feletti növekedést jelent. A Budapest Bank már a program indulása előtt is erős volt a „zöld” autók kihelyezésében: akkor 43 százalékkal volt a piaci átlag felett a finanszírozott „zöld” autók darabszáma, míg mostanára ez az arány 64 százalékra nőtt.

„Örömteli, hogy mostantól az alacsonyabb árkategóriájú elektromos járművekre is igényelhető támogatás, hiszen ez a lakosság szélesebb köre számára is lehetővé teszi a zöld közlekedési megoldások alkalmazását” – mondta Tódor Péter, a Budapest Bank autófinanszírozási üzletágának vezetője.

„A Budapest Banknál nagy hangsúlyt fektetünk a környezetkímélő megoldások támogatására, éppen ezért tettünk tavaly elérhetővé egy sikeresnek bizonyuló kedvezményes autófinanszírozási megoldást, amelynek igénylése egészen a szerződéskötésig online intézhető.”

„Ugyanakkor fontosnak tartom kiemelni, hogy a belső égésű – akár dízelmotorral szerelt – új gépjárművek forgalomba helyezése is legalább ilyen elemi alapja a közlekedés okozta környezetterhelés csökkentésének” – tette hozzá Tódor Péter.

„Egyfelől a hazai járműpark átlagos kora, állapota miatt a gyakorlati kibocsátási értékek messze elmaradnak a mai gépkocsik által teljesítettektől. Másrészt – bár ezt kevesen tudják – az utóbbi időben jelentős mértékben sikerül javítani a belső égésű technológiák tisztaságát: egészen hihetetlenül hangzik, de valós körülmények között végzett mérések igazolták, hogy a mai dízelmotor voltaképpen légtisztítóként működik még relatív tiszta városi levegőben üzemeltetve is, ugyanis a kipufogón át távozó gázok károsanyag tartalma alacsonyabb, mint a beszívott levegőé. Érdemes lehet ezért megfontolni a hagyományos hajtásláncú, ésszerű teljesítményű új autók vásárlási támogatását is a jövőben – a magunk részéről a korábbi gyakorlatunk szerint új autó vásárlása esetén kedvezőbb kamatokat biztosítunk ügyfeleink részére.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 08. 10., 11:53
Elindult a megújult Széchenyi Kártya MAX program, a konkrét hitelkérelmek benyújtására is megnyílt a lehetőség. A hiteleket a köztartozásmentes, legalább egy teljes lezárt éves működési múlttal rendelkező kis- és középvállalkozások igényelhetik – hívja fel a figyelmet az RSM Hungary.
2022-08-13 09:45:00
Egy müncheni söröző vendégei napraforgóolajjal is fizethetnek a „folyékony kenyérért”, így nem kerül veszélybe a betevő rántott szelet sem.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS