A lízingcégek felkészültek a nagycsaládos autóvásárlók várható rohamára

2019. 07. 05., 11:45

Jelentős plusz keresletet hozhat a bővülő magyar újautó-piacon a nagycsaládosok számára júliustól elérhető, autónként maximum 2,5 millió forintos állami támogatás, a lízingcégek felkészültek a várható rohamra – közölte a Magyar Lízingszövetség.

A lízingszövetség közleményében kifejti: a kedvezmény elősegítheti, hogy csökkenjen a teljes magyarországi autópark 14 évet meghaladó átlagéletkora. Fontos, hogy az állami támogatás önerőként beszámítható az új autó árába. Ugyanakkor a lízingszövetség felhívja a figyelmet arra, hogy ezeknél az ügyleteknél is hitelképesnek kell lenniük a vásárlóknak.

A szövetség adatai szerint Magyarországon évente a háztartások mintegy 2 százaléka vásárol új gépjárművet, és 175 ezer nagycsaládos háztartás van Magyarországon, amely jogosult a támogatás igénybevételére.

A lízingszövetség arra számít, hogy a támogatás nagy összege miatt a nagycsaládosok körében jelentősen megnő az autóvásárlási kedv, elképzelhető, hogy a több mint 3 évig elérhető támogatási program ideje alatt 10 százalékuk dönt az új autó vásárlása mellett – emelte ki Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára.

Jelezte: ebben az esetben csaknem 18 ezer autóról lehet beszélni, amelyeknek akár 35-40 százaléka is lízingkonstrukció keretében kerülhet a gazdájához. Ez egyben jelentős mértékben hozzájárul a hazai gépjárműpark fiatalításához, a károsanyag- kibocsátás csökkentéséhez is.

A szervezet főtitkára kiemelte: az állami támogatás  vissza nem térítendő, és a személygépkocsi-vásárlásnál  elvileg önerőként is felhasználható, a teljes vételár kiegyenlítését kedvező zárt végű pénzügyi lízingkonstrukciókkal finanszírozhatják az érintettek.

Fontos azonban, hogy a hétüléses új autó vásárlását tervező nagycsaládosoknak teljesíteniük kell a jogszabályok és a lízingcégek által előírt hitelképességi feltételeket, így például a minimális saját erőre és a jövedelemarányos hiteltörlesztési mutatóra vonatkozó előírásokat is.

A lízingszerződést csak a támogatásra jogosultságot megállapító határozat véglegessé válása után lehet megkötni, de érdemes már a kérelem benyújtása előtt tájékozódni a programnak megfelelő modellekről, ezek áráról, ha lízingfinanszírozást szeretnénk igénybe venni.

A törlesztőrészlet mellett figyelembe kell venni a gépjármű fenntartási költségeit, így a casco biztosítás díját is a háztartás teherbíró képességének megállapításakor.

A támogatást a Magyar Államkincstár az adott autókereskedőnek fizeti ki, a nagycsaládosoknak azt nem kell megelőlegezniük. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS