A Cofidis a hangaláírás bevezetésével forradalmasítja a hitelfelvételt

2020. 01. 08., 14:30

Magyarországon elsőként a Cofidisnél érhető el a személyi és áruhitelekhez kapcsolódó, szóbeli szerződéskötés. Az innováció lényege, hogy egy videós azonosítási folyamat végén az ügyfelek szóban nyilatkozhatnak hitelszerződésük megkötéséről. Nem kell digitális szakértőnek lenni a sikeres aláíráshoz, az ügymenet könnyen érthető, gyors és átlátható. A technológiai újítás középpontjában az ember áll: a pénzintézet tanácsadói személyesen, a képernyő túloldaláról segítik az ügyfeleket.

A „hangaláírással” a 2017 óta működő videós azonosítási és a 2018 novemberben indult elektronikus aláírási folyamat egészült ki. Ezt megelőzően papír alapon vagy elektronikus aláírással lehetett hitelszerződést megkötni.

Az új fejlesztéssel a hangunkkal végezzük el az aláírást, vagyis szóbeli nyilatkozatot teszünk, hogy aláírtnak tekintjük a szerződést. A szóbeli szerződéskötéssel jelentősen lerövidül az igényléstől az utalásig terjedő átfutási idő, ami pozitív bírálat esetén akár 24 órán belül megtörténhet.

Az innovációt a vállalat rendkívül gyorsan, decemberre le is fejlesztette. Az év végi éles tesztelést követően a szolgáltatás elérhető személyi kölcsön és áruhitel termékeknél, meglévő, valamint új, bármilyen banki ügyfél számára és nem függ az igényelt hitelösszeg mértékétől.

A cég tapasztalatai szerint a videós azonosítás javítja a felelős hitelezést, hiszen az ügyfelek otthonról, kényelmesen ismerhetik meg a hitelekkel kapcsolatos kondíciókat. A kérdéseiket bátrabban teszik fel, mint egy bankfiókban, nem nyomasztja őket a sorban állás, a várakozás, a bankfióki környezet.

Az eddigi statisztikák alapján a videós azonosítás szolgáltatást igénylők nagyságrendileg 10-12 perc alatt viszik végig a beazonosítási folyamatot.A teljes termékpalettát tekintve már az ügyfelek 25-30 százaléka vesz fel kölcsönt videós azonosításon keresztül és ugyanezen igénylők 40 százaléka elektronikusan írja alá szerződését.

„Új fejlesztésünk valódi alternatívája a papír alapú vagy az elektronikus aláírásnak. Meggyőződésünk, hogy a digitalizáció nem bonyolult, sőt lehet igazán emberközpontú, munkatársaink végig kísérik ügyfelekeinket a hitelügyintézés során. A digitális megoldások úttörőjeként célunk, hogy ötvözzük a digitális megoldások kényelmét, univerzális elérhetőségét az emberi, személyes szolgáltatással”– foglalta össze az innováció hátterét Holló Bence a Cofidis Magyarországi fióktelepének ügyvezető igazgatója.

A digitalizáció emberi hangja

A banki ügyintézéstől és a digitális megoldásoktól való félelem tetten érhető a magyar társadalomban. Cofidis 2019 májusi Hitel Monitor kutatása szerint sokan komolyabbnak érzik az online hitelfelvételt, minthogy ne személyesen intézzék (73 százalék) és tartanak attól is, hogy valamit elrontanak az ügyintézés során (43 százalék).

A megkérdezettek 70 százalékának még mindig fontos a személyes kontaktus és a menet közbeni kérdezés lehetősége. A videochat során létrejövő személyes ügyintézői kapcsolat ezt a szorongást hivatott feloldani. Hiába zajlik az ügyintézés a legmodernebb csatornán, digitálisan, mégis jelen van az ügyintéző segítve a teljes folyamatot.

A megoldás lehetőséget teremt azoknak, akiknek eddig az applikáció telepítése, használata és az elektronikus aláírási folyamat lépései nehézséget jelentettek. A teljesen papírmentes szerződéskötés továbbá környezetkímélő is. Ezen kívül mozgáskorlátozottak számára is számottevő segítség, hogy teljesen távolról végezhető a folyamat.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-06 18:05:00
Sághi Attila lett az Év Projektmenedzsere, aki a hagyományokat a funkcionalitással ötvöző Magyarország Háza Brüsszelben projekttel nyerte el a hazai projektmenedzsment szakma egyik legrangosabb elismerését.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS