Tűzifahirdetések: óvatosságra int a Nébih

2019. 04. 01., 16:16

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján több lehetőség is a vásárlók rendelkezésére áll a hirdetők ellenőrzésére, hogy senki se váljon csalók áldozatává.

A tűzifahirdetéseknél is igaz, hogy az internet – előnyei mellett – teret ad a nehezen ellenőrizhető, illegális árusoknak is. Különösen fontos körültekintően eljárni a közösségi felületek csoportjaiban, „piacain” megjelenő kínálatoknál. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján több lehetőség is a vásárlók rendelkezésére áll a hirdetők ellenőrzésére, hogy senki se váljon csalók áldozatává.

A Nébih munkatársai rendszeresen ellenőrzik a tűzifahirdetéseket. A szakemberek nem csak a napilapok apróhirdetéseit és a tematikus hirdetési újságokat vizsgálják, hanem az online felületeket is. Mostanra több oldal üzemeltetőjével sikeres együttműködés alakult ki a jogszerűtlen hirdetések kiszűrésére.

Vannak azonban olyan felületek (például a Marketplace és a különböző Facebook csoportok), amelyeknél jelenleg kevésbé lehet eredményesen fellépni az illegális, épp ezért kockázatos árusítókkal szemben. Emiatt – a hatósági ellenőrzések mellett – különösen fontos, hogy a vásárlók is körültekintőek legyenek, megelőzve, hogy csalók áldozatává, vagy épp tudtukon kívül a feketepiac „támogatóivá” váljanak.

Mire érdemes figyelni?

Mindig fokozott kockázatot jelentenek azok az, akár Facebook, akár egyéb felületeken megjelent, hirdetések, amelyekben nem szerepel az „AA1234567” formátumú, ún. technikai azonosító szám, vagy a hirdető csak a keresztnevével, esetleg fantázianévvel jelentkezik be. A technikai azonosító szám, valamint a hirdető teljes nevével megadott hirdetések esetében sokkal inkább hihető, hogy az eladó legálisan végzi tevékenységét, így az esetleges problémák, vitás kérdések is kezelhetőek lesznek.

A technikai azonosító szám tulajdonosának nevét a Nébih adatbázisa segítségével bárki ellenőrizheti. Érdemes például óvatosnak lenni, ha egy, a közösségi médiában megjelenő hirdetésnél, a hirdető profil neve és a Nébih adatbázisában szereplő név nem egyezik meg.

Ha egy erdőgazdálkodó hirdeti a saját fáját eladásra, neki elég az erdőgazdálkodói kódját megadni a hirdetésben. Gyanú esetén az erdőgazdálkodói kód mögött álló személyek valós kilétéről az eutr@nebih.gov.hu e-mail címre írt megkereséssel kaphatnak tájékoztatást az érdeklődők.

A Nébih külön kereshető adatbázisban a jogszerűtlen hirdetésekben szereplő telefonszámokat, illetve hamis EUTR azonosítókat is közzéteszi. Vásárlás előtt – különösen gyanút keltő hirdetés esetén – e felületen is érdemes tájékozódniuk a vásárlóknak.

A témában további hasznos információk olvashatóak a hivatal tűzifavásárlóknak szóló tematikus aloldalán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS