Tűzifahirdetések: óvatosságra int a Nébih

2019. 04. 01., 16:16

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján több lehetőség is a vásárlók rendelkezésére áll a hirdetők ellenőrzésére, hogy senki se váljon csalók áldozatává.

A tűzifahirdetéseknél is igaz, hogy az internet – előnyei mellett – teret ad a nehezen ellenőrizhető, illegális árusoknak is. Különösen fontos körültekintően eljárni a közösségi felületek csoportjaiban, „piacain” megjelenő kínálatoknál. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján több lehetőség is a vásárlók rendelkezésére áll a hirdetők ellenőrzésére, hogy senki se váljon csalók áldozatává.

A Nébih munkatársai rendszeresen ellenőrzik a tűzifahirdetéseket. A szakemberek nem csak a napilapok apróhirdetéseit és a tematikus hirdetési újságokat vizsgálják, hanem az online felületeket is. Mostanra több oldal üzemeltetőjével sikeres együttműködés alakult ki a jogszerűtlen hirdetések kiszűrésére.

Vannak azonban olyan felületek (például a Marketplace és a különböző Facebook csoportok), amelyeknél jelenleg kevésbé lehet eredményesen fellépni az illegális, épp ezért kockázatos árusítókkal szemben. Emiatt – a hatósági ellenőrzések mellett – különösen fontos, hogy a vásárlók is körültekintőek legyenek, megelőzve, hogy csalók áldozatává, vagy épp tudtukon kívül a feketepiac „támogatóivá” váljanak.

Mire érdemes figyelni?

Mindig fokozott kockázatot jelentenek azok az, akár Facebook, akár egyéb felületeken megjelent, hirdetések, amelyekben nem szerepel az „AA1234567” formátumú, ún. technikai azonosító szám, vagy a hirdető csak a keresztnevével, esetleg fantázianévvel jelentkezik be. A technikai azonosító szám, valamint a hirdető teljes nevével megadott hirdetések esetében sokkal inkább hihető, hogy az eladó legálisan végzi tevékenységét, így az esetleges problémák, vitás kérdések is kezelhetőek lesznek.

A technikai azonosító szám tulajdonosának nevét a Nébih adatbázisa segítségével bárki ellenőrizheti. Érdemes például óvatosnak lenni, ha egy, a közösségi médiában megjelenő hirdetésnél, a hirdető profil neve és a Nébih adatbázisában szereplő név nem egyezik meg.

Ha egy erdőgazdálkodó hirdeti a saját fáját eladásra, neki elég az erdőgazdálkodói kódját megadni a hirdetésben. Gyanú esetén az erdőgazdálkodói kód mögött álló személyek valós kilétéről az eutr@nebih.gov.hu e-mail címre írt megkereséssel kaphatnak tájékoztatást az érdeklődők.

A Nébih külön kereshető adatbázisban a jogszerűtlen hirdetésekben szereplő telefonszámokat, illetve hamis EUTR azonosítókat is közzéteszi. Vásárlás előtt – különösen gyanút keltő hirdetés esetén – e felületen is érdemes tájékozódniuk a vásárlóknak.

A témában további hasznos információk olvashatóak a hivatal tűzifavásárlóknak szóló tematikus aloldalán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 12. 05., 10:10
Nálunk nem csupán a szavak szintjén érvényes az, hogy egy hajóban evezünk, hanem tényleg közösen, csapatként jutunk át egyik partról a másikra – mondta az Üzletemnek Csuhay Attila, az ingatlanprojektek menedzselésével foglalkozó GPM Kft. ügyvezető igazgatója.
2023-12-11 16:10:00
Míg a „scoring” csak bizonyos feltételek mellett megengedett, a fennálló tartozás elengedésére vonatkozó információk huzamos ideig történő tárolása ellentétes az általános adatvédelmi rendelettel– mondta ki ítéleteiben az Európai Unió Bírósága.
2023-12-10 10:20:02
Szinte minden cégnek van már valamilyen biztosítása. Leginkább kötelező és casco, de a vállalkozói vagyon- és felelősségbiztosítás is népszerű, miközben a kibertámadások ellen csak 100-ból 2 cég védekezik – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményeiből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  Rovathírek: GUSTO

Elkészült a magyar fejlesztésű, kézzel készült borospohár, amely teljesen új, kifinomult arcát mutatja meg a világ egyik legjobb édes borának, az aszúnak. Megérkezett az ASZÚGLASS!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS