Tűzifahirdetések: óvatosságra int a Nébih

2019. 04. 01., 16:16

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján több lehetőség is a vásárlók rendelkezésére áll a hirdetők ellenőrzésére, hogy senki se váljon csalók áldozatává.

A tűzifahirdetéseknél is igaz, hogy az internet – előnyei mellett – teret ad a nehezen ellenőrizhető, illegális árusoknak is. Különösen fontos körültekintően eljárni a közösségi felületek csoportjaiban, „piacain” megjelenő kínálatoknál. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján több lehetőség is a vásárlók rendelkezésére áll a hirdetők ellenőrzésére, hogy senki se váljon csalók áldozatává.

A Nébih munkatársai rendszeresen ellenőrzik a tűzifahirdetéseket. A szakemberek nem csak a napilapok apróhirdetéseit és a tematikus hirdetési újságokat vizsgálják, hanem az online felületeket is. Mostanra több oldal üzemeltetőjével sikeres együttműködés alakult ki a jogszerűtlen hirdetések kiszűrésére.

Vannak azonban olyan felületek (például a Marketplace és a különböző Facebook csoportok), amelyeknél jelenleg kevésbé lehet eredményesen fellépni az illegális, épp ezért kockázatos árusítókkal szemben. Emiatt – a hatósági ellenőrzések mellett – különösen fontos, hogy a vásárlók is körültekintőek legyenek, megelőzve, hogy csalók áldozatává, vagy épp tudtukon kívül a feketepiac „támogatóivá” váljanak.

Mire érdemes figyelni?

Mindig fokozott kockázatot jelentenek azok az, akár Facebook, akár egyéb felületeken megjelent, hirdetések, amelyekben nem szerepel az „AA1234567” formátumú, ún. technikai azonosító szám, vagy a hirdető csak a keresztnevével, esetleg fantázianévvel jelentkezik be. A technikai azonosító szám, valamint a hirdető teljes nevével megadott hirdetések esetében sokkal inkább hihető, hogy az eladó legálisan végzi tevékenységét, így az esetleges problémák, vitás kérdések is kezelhetőek lesznek.

A technikai azonosító szám tulajdonosának nevét a Nébih adatbázisa segítségével bárki ellenőrizheti. Érdemes például óvatosnak lenni, ha egy, a közösségi médiában megjelenő hirdetésnél, a hirdető profil neve és a Nébih adatbázisában szereplő név nem egyezik meg.

Ha egy erdőgazdálkodó hirdeti a saját fáját eladásra, neki elég az erdőgazdálkodói kódját megadni a hirdetésben. Gyanú esetén az erdőgazdálkodói kód mögött álló személyek valós kilétéről az eutr@nebih.gov.hu e-mail címre írt megkereséssel kaphatnak tájékoztatást az érdeklődők.

A Nébih külön kereshető adatbázisban a jogszerűtlen hirdetésekben szereplő telefonszámokat, illetve hamis EUTR azonosítókat is közzéteszi. Vásárlás előtt – különösen gyanút keltő hirdetés esetén – e felületen is érdemes tájékozódniuk a vásárlóknak.

A témában további hasznos információk olvashatóak a hivatal tűzifavásárlóknak szóló tematikus aloldalán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS