Tisztábban láthatnak a fogyasztók – az optikai webáruház javította megtévesztő reklámjait

2023. 09. 21., 15:21

Hasznosnak bizonyult a Gazdasági Versenyhivatal eljárása, az eOptika szemüveg- és kontaktlencse webáruház üzemeltetője módosította a jogsértő hirdetéseit. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a vállalkozás az árfeltüntetés terén és bizonyos termékek elérhetőségével kapcsolatban megtévesztette a fogyasztókat. Tekintettel az együttműködésre és a jogsértések gyors megszüntetésére a versenyhatóság figyelmeztette a céget.

A nemzeti versenyhatóság tavaly februárban indított vizsgálatában megállapította, hogy az eOptika Kft. olyan módon – áthúzott „Bolti ár”, narancssárga színnel hangsúlyozott online ár, kedvezmény mértékének feltüntetése, „Áraink 30-50 százalékkal alacsonyabbak mint a bolti árak”, „Megtakarítás a hagyományos, bolti árakhoz képest: X Ft (Y %)” típusú szlogenekkel – reklámozta a termékeit, amelyek valótlanul azt a látszatot keltették a fogyasztókban, hogy kedvezményes áron tudják megvásárolni a termékeket. Az eOptika Kft. a gyártók által ajánlott árat jelenítette meg bolti árként, azonban ezek a referencia árak valójában nem érvényesültek a piacon, így megtévesztették a fogyasztókat – írja közleményében a GVH.

A GVH vizsgálata megállapította továbbá, hogy a vállalkozás Google Adwords hirdetésekkel és a honlapján azt a téves benyomást keltette a fogyasztóban, hogy az iWear márkanevű terméket meg lehet vásárolni az eOptika Kft. weboldalán, azonban ott az iWear termékek nem voltak elérhetőek, helyettük a saját kínálatát ajánlotta a fogyasztóknak.

Bár az optikai termékek online és offline kereskedelme számos speciális jellemzővel bír, általánosságban ki lehet emelni, hogy egy terméknek lényeges, a fogyasztói döntés szempontjából alapvető tulajdonsága az érte fizetendő ár. Meghatározó körülmény az is, hogy az akciós, csökkentett áron, valamihez képest engedménnyel kínált termék megvásárlásával a fogyasztó részesül-e árkedvezményben, s ha igen, akkor az milyen mértékű megtakarítással jár a nem akciós áron történő vásárláshoz képest. Az ár a fogyasztó számára az egyes áruk közötti választás során az eligazodást jelentő legfontosabb mérce, ezért különösen figyelni kell a tisztességes tájékoztatásra az akciózott termékeknél.

Az eOptika Kft. a vizsgált és sérelmezett magatartásokat már az eljárás során megszüntette, módosította és megkezdte megfelelési intézkedéseit. A GVH Versenytanácsa többek között ezt is figyelembe vette, amikor a jogsértések miatt figyelmeztetést szabott ki, valamint megfelelési program kidolgozására kötelezte az első jogsértését elkövető kisvállalkozást.

A hasonló esetek jövőbeli elkerülése érdekében a GVH oktatóvideóval támogatja a kereskedőket a jogszerű árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatban azért, hogy a magyar fogyasztók könnyebben mérlegelhessék az ígért kedvezményeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 12:15
Tavaly egy év alatt 14 százalékos, idén egyetlen negyedév leforgása alatt már 30 százalékos emelkedést mutat a fővárosi panellakások átlag négyzetméterára, ami így meghaladta az 1 millió forintos árszintet. A jelentős áremelkedés hatással volt a vevői érdeklődésre is: 2024 azonos időszakához mérten a felére csökkent az értékesített panellakások aránya a Duna House adatai szerint.
2025-04-07 18:25:00
A csomag megvalósítását tanácsadóként támogató KPMG által készített anonim kérdőív 2025. április 11-ig várja a nagyvállalatok képviselői, illetve a könyvelők, könyvvizsgálók és adótanácsadók véleményét.
2025-04-04 15:20:00
Folyamatosan csökken a hazai ingatlanállomány hőveszteségi mutatója, ami az energetikai jellemzők javulását, a lakásállomány lassú megújulását mutatja – emelte ki Tóth Csaba, az Otthon Centrum Holding Investment Solutions üzletág-igazgatója az V. Energetikai Iránytű legfontosabb megállapítását.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS