Smart money hozza mozgásba az induló magyar vállalkozásokat

2021. 10. 20., 21:00

Az első vállalkozásukat elindító cégvezetők és startup alapítók számára számos, nemzetközi szinten is jelenlévő sikeres magyar vállalatcsoport története nyújt inspirációt. Ezen történetek közé sorolhatjuk a Cafe Frei sikersztoriját is, amely jelenleg Magyarország egyik vezető franchise kávézó hálózataként 8 országban több mint 60 kávézót irányít, mind franchise, mind saját üzemeltetésű működési struktúrában. A kávézó hálózat társtulajdonosainak családi érdekeltségi körébe tartozó TLF Capital olyan tőkebefektetéssel és üzleti mentorálással foglalkozó, 100 százalékban családi tulajdonú befektetési holding, amely innovatív vállalkozásokat igyekszik segíteni, hogy a hazai, és adott esetben a nemzetközi piacok szereplőivé válhassanak az élelmiszeripar, az FMCG vagy akár az egészségipar területein.

„Egy fiatal vállalkozó esetében a hazai, vagy éppen a külföldi tanulmányok, adott esetben multinacionális vállalati környezetben vagy saját vállalkozásban szerzett gyakorlati tapasztalat alapvető pillérei lehetnek egy induló vállalkozás sikerének megalapozásában. Eddigi tapasztalataim szerint az egyik legtöbbször előforduló kérdéskör egy alapító számára, hogy hogyan tudna vállalkozása minél hamarabb nemzetközi piacra belépni és globális márkává fejlődni. Azonban véleményem szerint mindaddig amíg, egy induló vállalkozás nem rendelkezik egy kellően megalapozott „proof of concepttel”, vagyis bizonyított üzleti koncepcióval saját hazai piacán, addig a külföldi piacra való belépés sikeressége is limitáltabb lehet, hiszen úgy vélem, hogy egy adott vállalkozásnak már egy stabil üzleti működésre van szüksége ahhoz, hogy kidolgozhassa egy nemzetközi piacra való belépés vagy megjelenés stratégiai modelljét. Viszont itt egyből felmerül az a kérdés is, hogy miként lenne érdemes egy üzleti koncepció hazai sikerességét mérni?” – mondta Langár Bence, a TLF Capital Zrt. alapító-vezérigazgatója.

„A TLF Capital befektetési politikájának egyik missziója és szolgáltatásainak alappillére éppen a hazai expanzió olyan strukturált előkészítése, mely elengedhetetlen része a külföldi piacokon való megjelenésnek is. Figyelembe kell venni, hogy nem minden üzleti modell, termék, szolgáltatás vagy koncepció alkalmas arra, hogy nemzetközi porondon is próbára tegye magát – a külföldön való megjelenés nagyon sok üzleti, gazdasági és társadalmi paraméter közös együtt állásának eredménye. Ugyanakkor, ha egy vállalkozás által kifejlesztett termék vagy szolgáltatás csak hazánkban nyújt a fogyasztóknak megoldást, az egyáltalán nem csökkenti az adott termék vagy szolgáltatás mögött álló know-how értékét. A külföldi sikertől függetlenül is bátran mondható eredményesnek, hiszen a siker mindenkinek mást jelent. Éppen ezért fontos, hogy az alapító által definiált üzleti siker a befektetőnek is ugyanazt jelentse” – hangsúlyozta Langár Bence.

Hozzátette: „A TLF Capital a hazai és akár a nemzetközi piacon való megjelenésben is igyekszik támogatni a saját vállalkozásukat elindító cégvezetőket és startup alapítókat mind tőkebefektetéssel, mind üzleti mentorálassal, különösen az FMCG és egészségügyi ipar területein. Ezek azok a kiemelt szakterületek, ahol az alapító elméleti és üzleti tapasztalata, valamint kiterjedt szakértői kollégái a legmagasabb tudást és segítséget képesek megadni.”

„Hazánkban számtalan egyedi és kreatív üzleti ötlet, ígéretesen induló vállalkozás van. A klasszikus pénzügyi befektetés mellett nekik elsősorban smart money-ra van szükségük” – mondta a közgazdász.

Az újonnan megjelenő fogalom a startupok világában éppen azt az intelligens tőkét jelenti, amely nemcsak forrást kínál, hanem tudást ad és értéket teremt az elkötelezett kezdő vállalkozóknak.

Langár Bence éppen ezen üzleti filozófiára alapozva hívta életre a TLF Capitalt. A családi vállalkozás angyalbefektetőként, saját forrásból támogat induló hazai vállalkozásokat. A társaság a tőke, a kiterjedt portfólió tapasztalat és a saját kapcsolati rendszer mellett azonban éppen akkora hangsúlyt fektet a gyakorlati üzleti tudás átadására – ezt jelenti valójában a smart money koncepciót.

A TLF Capital saját pénzével is támogatja az újonnan indult vállalkozásokat, valamint igyekszik arra sarkallni a külföldi tanulmányokat végezett vállalkozókat is, hogy az ott megszerzett szellemi tőkét kamatoztassák együtt itthon, ahogy a társaság alapítója teszi a mai napig. A TLF Capital akár több száz millió forint tőkével és tudással segíti a startvonalon álló cégek alapítóit, hogy az elképzeléseiket és álmaikat megvalósíthassák.

(Fotók: TLF Capital)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS