Smart money hozza mozgásba az induló magyar vállalkozásokat

2021. 10. 20., 21:00

Az első vállalkozásukat elindító cégvezetők és startup alapítók számára számos, nemzetközi szinten is jelenlévő sikeres magyar vállalatcsoport története nyújt inspirációt. Ezen történetek közé sorolhatjuk a Cafe Frei sikersztoriját is, amely jelenleg Magyarország egyik vezető franchise kávézó hálózataként 8 országban több mint 60 kávézót irányít, mind franchise, mind saját üzemeltetésű működési struktúrában. A kávézó hálózat társtulajdonosainak családi érdekeltségi körébe tartozó TLF Capital olyan tőkebefektetéssel és üzleti mentorálással foglalkozó, 100 százalékban családi tulajdonú befektetési holding, amely innovatív vállalkozásokat igyekszik segíteni, hogy a hazai, és adott esetben a nemzetközi piacok szereplőivé válhassanak az élelmiszeripar, az FMCG vagy akár az egészségipar területein.

„Egy fiatal vállalkozó esetében a hazai, vagy éppen a külföldi tanulmányok, adott esetben multinacionális vállalati környezetben vagy saját vállalkozásban szerzett gyakorlati tapasztalat alapvető pillérei lehetnek egy induló vállalkozás sikerének megalapozásában. Eddigi tapasztalataim szerint az egyik legtöbbször előforduló kérdéskör egy alapító számára, hogy hogyan tudna vállalkozása minél hamarabb nemzetközi piacra belépni és globális márkává fejlődni. Azonban véleményem szerint mindaddig amíg, egy induló vállalkozás nem rendelkezik egy kellően megalapozott „proof of concepttel”, vagyis bizonyított üzleti koncepcióval saját hazai piacán, addig a külföldi piacra való belépés sikeressége is limitáltabb lehet, hiszen úgy vélem, hogy egy adott vállalkozásnak már egy stabil üzleti működésre van szüksége ahhoz, hogy kidolgozhassa egy nemzetközi piacra való belépés vagy megjelenés stratégiai modelljét. Viszont itt egyből felmerül az a kérdés is, hogy miként lenne érdemes egy üzleti koncepció hazai sikerességét mérni?” – mondta Langár Bence, a TLF Capital Zrt. alapító-vezérigazgatója.

„A TLF Capital befektetési politikájának egyik missziója és szolgáltatásainak alappillére éppen a hazai expanzió olyan strukturált előkészítése, mely elengedhetetlen része a külföldi piacokon való megjelenésnek is. Figyelembe kell venni, hogy nem minden üzleti modell, termék, szolgáltatás vagy koncepció alkalmas arra, hogy nemzetközi porondon is próbára tegye magát – a külföldön való megjelenés nagyon sok üzleti, gazdasági és társadalmi paraméter közös együtt állásának eredménye. Ugyanakkor, ha egy vállalkozás által kifejlesztett termék vagy szolgáltatás csak hazánkban nyújt a fogyasztóknak megoldást, az egyáltalán nem csökkenti az adott termék vagy szolgáltatás mögött álló know-how értékét. A külföldi sikertől függetlenül is bátran mondható eredményesnek, hiszen a siker mindenkinek mást jelent. Éppen ezért fontos, hogy az alapító által definiált üzleti siker a befektetőnek is ugyanazt jelentse” – hangsúlyozta Langár Bence.

Hozzátette: „A TLF Capital a hazai és akár a nemzetközi piacon való megjelenésben is igyekszik támogatni a saját vállalkozásukat elindító cégvezetőket és startup alapítókat mind tőkebefektetéssel, mind üzleti mentorálassal, különösen az FMCG és egészségügyi ipar területein. Ezek azok a kiemelt szakterületek, ahol az alapító elméleti és üzleti tapasztalata, valamint kiterjedt szakértői kollégái a legmagasabb tudást és segítséget képesek megadni.”

„Hazánkban számtalan egyedi és kreatív üzleti ötlet, ígéretesen induló vállalkozás van. A klasszikus pénzügyi befektetés mellett nekik elsősorban smart money-ra van szükségük” – mondta a közgazdász.

Az újonnan megjelenő fogalom a startupok világában éppen azt az intelligens tőkét jelenti, amely nemcsak forrást kínál, hanem tudást ad és értéket teremt az elkötelezett kezdő vállalkozóknak.

Langár Bence éppen ezen üzleti filozófiára alapozva hívta életre a TLF Capitalt. A családi vállalkozás angyalbefektetőként, saját forrásból támogat induló hazai vállalkozásokat. A társaság a tőke, a kiterjedt portfólió tapasztalat és a saját kapcsolati rendszer mellett azonban éppen akkora hangsúlyt fektet a gyakorlati üzleti tudás átadására – ezt jelenti valójában a smart money koncepciót.

A TLF Capital saját pénzével is támogatja az újonnan indult vállalkozásokat, valamint igyekszik arra sarkallni a külföldi tanulmányokat végezett vállalkozókat is, hogy az ott megszerzett szellemi tőkét kamatoztassák együtt itthon, ahogy a társaság alapítója teszi a mai napig. A TLF Capital akár több száz millió forint tőkével és tudással segíti a startvonalon álló cégek alapítóit, hogy az elképzeléseiket és álmaikat megvalósíthassák.

(Fotók: TLF Capital)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-24 12:10:00
A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD szegedi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a vállalat február 23-i autóátadó ünnepségén.
2024-02-23 15:10:00
A Credipass és a Duna House szakértői górcső alá vették a fővárosi ingatlan- és albérlet árakat és kiszámolták, hogy mikor éri meg saját ingatlant vásárolni a jelenlegi támogatási rendszerben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS