Továbbra is lendületben a belföldi használtautó-piac

Továbbra is lendületben a belföldi használtautó-piac
2022. 12. 20., 10:13

A hazai használtautó-piacon az elmúlt hónapban mintegy 69 400 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 1 százalékkal felülmúlja a tavaly novemberben regisztrált 68 700-as értéket – derül ki a Datahouse frissen közzétett előzetes adataiból. Az autópiac egyéb szegmenseitől eltérően a belföldi használtautó-piac eredményei idén is jól alakultak: az adásvételek száma éves szinten 2-3 százalékkal a tavalyi rekordérték felett, 838 ezer darab körül alakul majd.

„2022 sem az új autókat értékesítő márkakereskedők, sem a használtautó-importőrök számára nem lesz gyümölcsöző év: az előbbi piacon 8-9 százalékos, míg az utóbbin 2-3 százalékos visszaesés várható tavalyhoz képest. A belföldi használtautó-piacon ugyanakkor a tavalyit meghaladó forgalmat tapasztalhatunk – hangsúlyozza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Mindez többek között annak köszönhető, hogy ide áramlott át azoknak a vásárlóknak egy része, akik az alkatrészhiány miatt csak hosszú várólistákról jutottak volna új autóhoz, illetve a magasabb európai árak miatt a használtimportról is lemondtak.”

Az elmúlt hónapokban új tendenciák jelentek meg a hazai autópiacokon, amelyek várhatóan a használtautó-piacokra is hatást gyakorolnak:

• Az elmúlt több mint egy évet jellemző chiphiány fokozatosan megszűnőben van, a következő időszakban a vásárlók már újra nagyobb készletekkel és rövidebb várólistákkal találkozhatnak majd.

• Bár a gazdasági helyzet romlása, a megélhetési költségek és az energiaárak gyors emelkedése miatt átmenetileg visszaesett a vásárlói kereslet, a piaci szereplők arra számítanak, hogy a visszaépülő kínálat, és az előbb-utóbb újra általánossá váló kedvezményes akciók hatására már tavasztól visszatérhet az élénkülés az újautó-piacra.

• Az újautópiac normalizálódása a használt autók árának alakulásában is megmutatkozik: a JóAutók.hu portálon a használt személyautók átlagára az év eleje óta átlagosan 15 százalékot emelkedett, október közepe óta ugyanakkor ez a növekedés teljesen megállt.

• Az újautópiacon várható élénkülő aktivitás növeli a lecserélt autók számát, ami a használtautó-piacon is gyarapítja majd az elérhető kínálatot. Mindez kedvező hír lehet a vásárlóknak, hiszen a nagyobb választékból ismét kedvezőbb áron és kevesebb kompromisszum vállalásával lehet autóhoz jutni.

Miközben a használtautó-piacon a 2022 első tizenegy hónapban gazdát cserélő 772 400 személyautó mennyisége 2,8 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakában regisztrált 751 200-as értéket, az importált használt autók száma ugyanebben a periódusban 118 600 darab volt, ami 2,8 százalékkal marad el az egy évvel korábban mért 122 ezres értéktől.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS