A magyar közúti fuvarozók költségeit mutató Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) 2022 első félévében mintegy 22–23 százalékos növekedést mutat az előző év egészéhez képest, ebből az első félévben a fuvarozók 13–15 százalékot tudtak érvényesíteni áraikban – mondta Lajkó Ferenc, a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) logisztikai szakosztályának elnöke a társaság online szakmai rendezvényén.
A Közúti Fuvarozási Árindex a közúti fuvarozást érintő árhatásokat mutatja a 20 legnagyobb magyar fuvarozó több ezer kamionjának adatai alapján. Lajkó Ferenc, aki a negyedévben készülő indexet kidolgozó DigiLog Consulting ügyvezetője is, rámutatott arra, hogy a jogos és a fuvarozási árban érvényesített költség közötti 8–9 százalék különbözet olyan probléma, amely hatással lehet az ellátási láncra.
Az első félévben mért költségnövekedésben az üzemanyag 14 százalékot, a gépkocsivezetők bére 5 százalékot, a tranzitdíj 3 százalékot tett ki, de befolyásolta még a költségeket az infláció és az alapkamat alakulása is.
A magyar közúti árufuvarozás jelentőségét bemutatva Lajkó Ferenc elmondta: a hazai áruszállítás 70 százalékát adják, Magyarországon 13 ezer vállalkozás foglalkozik közúti árufuvarozással, járműállományuk 90 ezret tesz ki, a magyar foglalkoztattak 3,3 százalékát alkalmazzák, és jelentős exportszolgáltatók. (MTI)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.